Cum aleg romanii magazinele din care fac cumparaturi

Autor: Ana Raduta Postat la 10 mai 2011 16 afişări

Pentru jumatate dintre romani, criteriul cel mai important dupa care isi aleg magazinul unde cheltuie cei mai multi bani pe produse alimentare si nealimentare de uz curent este apropierea de casa sau de serviciu, precum si timpul necesar pentru a ajunge la magazin.

Acest factor are o influenta si mai pregnanta in randul persoanelor intre 45 si 55 de ani sau a celor cu educatie superioara, dar mai ales pentru persoanele din Capitala.

Nivelul preturilor este, de asemenea, un motiv destul de important in alegerea magazinului, mentionat de aproximativ 46% dintre romani, cu un impact mai mare in randul femeilor sau al persoanelor cu venituri mai mici de 1.500 de lei pe luna, dar mai putin luat in considerare de bucuresteni.

Varietatea gamei de produse alimentare si nealimentare se regaseste ca un criteriu important pentru romanii care prefera lanturile de magazine de tip hypermarket (43%). Prospetimea si calitatea produselor, desi ocupa locul patru in clasamentul motivelor pentru care consumatorii aleg un magazin (16% din total populatie), este de o importanta relativ mica printre tinerii cu varsta cuprinsa intre 25 si 35 de ani, dar si a persoanelor care locuiesc in Bucuresti.

Alte criterii de o importanta relativa pentru cumparatori (sub 6%) sunt obisnuinta de a merge intr-un magazin anume (mai ales in randul romanilor care nu lucreaza), existenta promotiilor (cu un impact putin mai mare printre femei), personalul placut si posibilitatea cumpararii rapide (lipsa cozilor sau viteza achitarii la casa).

Datele fac parte din studiul Shopping Monitor realizat in noiembrie 2010 pe un numar de 737 de respondenti de peste 15 ani, din mediul urban, responsabili de cumpararea produselor alimentare si nealimentare din gospodarie, esantion reprezentativ pe regiuni istorice si grad de urbanizare. Metoda de culegere a datelor a fost cea a interviurilor telefonice.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
magazinele,
cumparaturi,
cheltuieli
/actualitate/cum-aleg-romanii-magazinele-din-care-fac-cumparaturi-8256634
8256634
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.