Cum ajută marketingul afiliat businessurile care îşi desfăşoară activitatea în online

Autor: Andra Stroe Postat la 20 ianuarie 2021 52 afişări

Cum ajută marketingul afiliat businessurile care îşi desfăşoară activitatea în online

2020 a însemnat schimbarea paradigmei generale, iar în contextul digitalizării accentuate impuse de pandemie, comerţul electronic a fost cu siguranţă una dintre vedetele anului ce s-a încheiat. Modificările în obiceiurile de consum ale cumpărătorilor şi mutarea preponderent în online au dus la creşteri semnificative pe sectorul eCommerce şi al domeniilor conexe. Pentru a rămâne active, companiile au început să pună accent tot mai mult pe comerţul online, iar în acest efort de adaptare la noile obiceiuri ale consumatorilor, marketingul afiliat a fost un real ajutor.

Recent listată pe piaţa AeRO a BVB (simbol bursier 2P), compania de tehnologie 2Performant anunţă că în 2020 a intermediat prin intermediul platformei integrate de marketing afiliat şi influencer marketing, pe care o dezvoltă, operează şi monetizează, peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online înscrise pe aceasta, în creştere cu 28% faţă de anul anterior.

Cu alte cuvinte, afiliaţii, nativii digitali care promovează prin 2Performant magazinele online, au contribuit la creşterea vânzărilor pentru acestea, obţinând totodată propriile comisioane. Peste 55 de milioane de click-uri au fost înregistrate în cadrul platformei pe tot parcursul anului 2020, ceea ce înseamnă că în medie afiliaţii au adus magazinelor înscrise în platformă peste 4,6 milioane de click-uri pe lună. La fiecare click generat de afiliaţi prin 2Performant, magazinele online au încasat aproape un euro din vânzări (mai precis 1 click = 0,9 euro).

Marketingul afiliat se defineşte ca publicitate la cost pe vânzare şi reprezintă un instrument foarte eficient în termeni de cost pentru magazinele online. Astfel, pentru fiecare euro investit în marketing afiliat, un magazin online a câştigat în medie anul trecut 14,86 euro, probabil cel mai bun randament pe care îl poate obţine un magazin online. Şi numărul efectiv al magazinelor online care au înregistrat vânzări prin intermediul 2Performant a crescut în 2020 cu 2,3% faţă de anul anterior, ajungând la 785.

În ceea ce priveşte nativii digitali care promovează aceste magazine şi obţin comisioane, numărul lor a crescut în 2020 cu 15,5% faţă de 2019: 3.445 de oameni au câştigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, o sumă cu 26,8% mai mare ca anul precedent. Astfel, pe fondul creşterilor din sectorul eCommerce, estimat în jurul cifrei de 5,5 miliarde de euro în 2020 conform ARMO, adică cu 30% mai mult faţă de anul precedent, marketingul afiliat poate juca un rol important în vânzările online, cu perspective foarte bune în următorii ani.

„În 2020, marketingul afiliat şi-a dovedit relevanţa ca instrument de vânzări, ajutând magazinele să atragă consumatorii noi veniţi în online, dar şi să-şi atingă cotele de piaţă propuse. În portofoliul 2Performant se regăsesc magazine online pentru care afilierea înseamnă până la 70% din total cifră de afaceri, în acelaşi timp existând şi retaileri pentru care afilierea înseamnă contribuţia la a câştiga încă 2 sau 3 procente din cota de piaţă vizată. 1 milion de vânzări este o cifră care nu s-ar fi putut atinge fără implicarea unui număr tot mai mare de afiliaţi, fără investiţia de timp, bani, expertiză şi răbdare a fiecăruia dintre ei. Unii dintre aceştia sunt parteneri consacraţi ai reţelei noastre de marketing afiliat, alţii sunt oameni care au optat pentru reconversia profesională în contextul pieţei de muncă din 2020”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Varietate mare de categorii de produse vândute, cumpărători noi în online

Conform datelor companiei 2Performant, valoarea medie a coşului de cumpărături este în 2020 de 49,70 euro fără TVA, în creştere cu 5,7% faţă de 2019. La capitolul categorii de produse, se observă distribuţia categoriilor în total vânzări: 27,5% Fashion, 25,7% Books, Movies & Music, 13,7% Beauty, 7,1% Electronics IT&C, 6,8% Babies Kids & Toys, 5,4% Home & Garden. Ceea ce reflectă faptul că românii au cumpărat în online acele produse care au fost cele mai potrivite noului stil de viaţă impus de pandemie. Primele trei categorii de produse cu cele mai mari creşteri de vânzări în 2020 faţă de anul anterior sunt Sports & outdoors, urmată de Beauty şi Babies Kids & Toys.

Cum se comportă cumpărătorul român în online

Schimbările din stilul de viaţă impus de pandemie s-au reflectat nu numai în preferinţa românilor pentru anumite produse, ci şi în obiceiuri de cumpărare în online. Astfel, în 2020 cresc uşor vânzările pe mobil: 65,6% din total vânzări sunt realizate de pe mobil versus 34,4% de pe desktop (faţă de o distribuţie a vânzărilor de 63,6% pe mobil şi 36,4% pe desktop în 2019), trend vizibil încă din 2018.

Totodată, se observă schimbări de comportament în ceea ce priveşte intervale orare de trafic şi vânzări: dacă în 2019 traficul şi tranzacţiile pe mobil erau mai ridicate seara, iar pe desktop se naviga şi cumpăra mai mult în timpul zilei, în 2020 în contextul pandemiei traficul pe site-urile magazinelor online a crescut proporţional în timpul dimineţii pe mobil şi desktop, însă, în timp ce pe mobil traficul continuă să crească progresiv după ora 11, pe desktop începe să scadă. Cele mai multe vânzări s-au făcut pe desktop ziua între 11:00 – 15:00, iar pe mobil seara între 20:00 – 22:00.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
marketing,
crestere,
vanzari

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.