Creşteri de aproape 40% pentru unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de amanet. Ce obiecte amanetează românii şi ce evoluţie anuală are piaţa de profil

Autor: Andra Stroe Postat la 03 octombrie 2022 942 afişări

Creşteri de aproape 40% pentru unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa de amanet. Ce obiecte amanetează românii şi ce evoluţie anuală are piaţa de profil

Compania CreditAmanet, liderul pieţei de amanet din Bucureşti şi al doilea jucător la nivel naţional, cu experienţă de aproape 15 ani pe acest segment, anunţă printr-un comunicat că a înregistrat în primul semestru din 2022 o creştere de 37% a cifrei de afaceri comparativ cu perioada similară a anului trecut, ajungând la 33,5 milioane de lei. De asemenea, pe aceeaşi perioadă analizată, profitul companiei ajunge la 3,6 milioane de lei, în creştere cu 33% faţă de primul semestru al anului trecut. Companie de tip holding care dezvoltă trei linii de business – amanet, schimb valutar şi comerţ cu bunuri mobile – CreditAmanet continuă în primul semestru din 2022 trendul ascendent din ultimii ani. Aceste rezultate vin să confirme cifrele de business cu care CreditAmanet a închis anul 2021, respectiv o creştere faţă de 2020 cu 58 de procente a cifrei de afaceri, care a ajuns  la 61,8 milioane de lei.

„Rezultatele din ultimii ani reprezintă maxime istorice”, spune Cosmin Popovici, CEO CreditAmanet. „În semestrul 1 din 2022, CreditAmanet a raportat creşteri pe toate liniile de business pe care îşi desfăşoară activitatea, cu valori variind de la 10% până la 60% creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, în funcţie de segmentul de activitate. Dezvoltarea dinamică din ultimii ani este rezultatul viziunii de business a CreditAmanet şi mă refer, în primul rând, la modul cum se racordează la tendinţele inovatoare din domeniu (şi uneori chiar le anticipează) şi la investiţiile în echipă.”

Potrivit lui, bijuteriile din aur şi produsele electronice se menţin în topul celor mai amanetate, dar şi al celor mai bine vândute bunuri anul acesta, dacă ne referim şi la activitatea de retail pe care o desfăşoară CreditAmanet.

Un trend ce reprezintă o particularitate a acestui an complicat din cauza situaţiei internaţionale o constituie preferinţa clienţilor CreditAmanet pentru bijuteriile cu greutate mai mica şi, implicit, cu un preţ mai mic. „Acest fapt denotă o atitudine precaută a consumatorilor”, explică CEO-ul companiei. Totodată, produsele electronice de larg consum, cum ar fi telefoanele mobile, au fost si sunt şi în 2022 la mare cautare, în topul celor mai bine vândute produse la CreditAmanet.

În privinţa creditelor tip amanet, valorea medie a tichetului de împrumut a fost în prima jumătate a acestui an de 1.000 de lei. „Se păstrează, în proporţie de peste 80%, tendinţa de rambursare a împrumuturilor şi recuperare a bunurilor”, notează CEO-ul CreditAmanet, care subliniază că, în vara acestui an, comisionul mediu pe care l-a achitat un client al companiei a presupus costuri de 2,5%/lună dintrun venit mediu pe economie de 3.977 de lei.

Pe o piaţă care creşte anual cu 25%, în care aurul constituie o componentă semnificativă, dar şi segmentul electronice rămâne foarte bine cotat, CreditAmanet vizează dublarea cifrei de afaceri pentru următorii doi ani. „Compania a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare efervescentă. Avem multe proiecte pe care vrem să le implementăm în viitorul apropiat. Acestea vor asigura clienţilor o experienţă mult mai confortabilă de achiziţionare a unui credit sau produs. În acelaşi timp, ne dorim o diversificare şi mai amplă decât în acest moment a paletei de servicii pe care le oferim clienţilor noştri”, mai spune Cosmin Popovici.

CEO-ul CreditAmanet subliniază că proiectele de digitalizare sunt o prioritate pentru companie. Amanetul de la distanţă, realizat online, care oferă posibilitatea obţinerii unui împrumut fără deplasare într-una din sucursale reprezintă una dintre facilităţile pe care compania le va pune în curând la dispoziţia clienţilor ei. Implementarea proiectelor de digitalizare se corelează cu preocuparea echipei CreditAmanet de a-şi desfăşura activitatea într-un mod cât mai sustenabil. „Demarăm arhivarea electronică a tuturor documentelor interne şi ne dorim să amplasăm tablete în toate cele 26 de agenţii pe care le avem localizate în cele mai mari oraşe ale ţării. Astfel, clienţii noştri vor putea semna electronic contractele, care vor fi salvate digital şi totodată vom avea un feedback în timp real de la ei. Nu în ultimul rând, digitalizarea va contribui la desfăşurarea sustenabilă a tuturor proiectelor noastre”, mai spune CEO-ul CreditAmanet.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
romani

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.