Crearea de servicii şi circuite turistice ar putea aduce României mai mulţi turişti. Concentrarea pe un număr de 60-70 de zile creează probleme de infrastructură, dar şi o senzaţie de un overbooking permanent

Autor: Miruna Diaconu Postat la 24 martie 2021 67 afişări

Cel mai mare număr de turişti care ajung în staţiunile turistice, mai ales cele de pe litoralul românesc, este înregistrat în lunile iulie – august, ceea ce poate reprezenta un impe­diment pentru dezvoltarea turis­mului local.

Crearea de servicii şi circuite turistice ar putea aduce României mai mulţi turişti. Concentrarea pe un număr de 60-70 de zile creează probleme de infrastructură, dar şi o senzaţie de un overbooking permanent

♦ Lunile în care ajung cei mai mulţi turişti sunt iulie şi august, existând o dependenţă de starea vremii, dar acest lucru ar putea fi schimbat prin oferirea turiştilor de alternative precum piscine încălzite sau excursii în zona litoralului.

Cel mai mare număr de turişti care ajung în staţiunile turistice, mai ales cele de pe litoralul românesc, este înregistrat în lunile iulie – august, ceea ce poate reprezenta un impe­diment pentru dezvoltarea turis­mului local. Cu toate acestea, soluţii pentru extinderea sezonului turistic există prin oferirea de servicii turiş­tilor cum ar fi piscine încălzite, spa-uri sau excursii în zona litoralului.

Lucian Boronea, director gene­ral al agenţiei de turism Accent Travel&Events, spune că sezonali­tatea afectează dezvoltarea turis­mului local. Totodată, el adaugă faptul că în ţări precum Grecia sau Turcia românii merg în sezon, când preţurile sunt şi mai mari, dar este şi mai cald, pe când alţi turişti străini, mai atenţi din punct de vedere financiar, merg în extrasezon şi beneficiază de aceleaşi servicii, dar la preţuri mai mici.

„După părerea mea, concen­trarea aceasta foarte mare pe un nu­măr de 60-70 de zile creează probleme de infrastructură, o senzaţie de un overbooking permanent, dar are la bază şi câteva explicaţii logice. Una ar fi legată de climă, să faci baie la final de mai este o provocare, o altă explicaţie este aceea că lipsa activităţilor din staţiuni reprezintă un mare minus, oamenii, nu au soare şi apă caldă, dar nici activităţi”, spune Lucian Boronea.

O problemă a turismului local este că cei care ajung pe litoral pre­fe­ră să stea în medie 2-3 zile, din lipsă de activităţi.

Introducerea unui circuit sau a diferitelor excursii în Delta Du­nării, la Cheile Dobrogei, la cramele de vin din Dogrobea i-ar pu­tea determina pe turişti să îşi facă un sejur mai lung pe litoralul românesc.

„Dacă s-ar reuşi construirea unei staţiuni unde i se poate oferi turistului tot ce are nevoie, piscine încălzite, terenuri de golf, sunt convins să s-ar schimba mult lucrurile. Cel puţin două excursii opţionale într-un sejur s-ar putea organiza. Pe mine mă miră totuşi că românii care merg pe litoral nu au acest apetit de a merge în excursii, pe când de la partenerii mei ştiu că turiştii români sunt mari consumatori de excursii”, precizează Lucian Boronea.

El este de părere că o altă soluţie prin care turiştii ar fi motivaţi să meargă la mare şi în extrasezon ar fi existenţa unui proiect reformat de vouchere, prin care turiştii ar avea mai multe beneficii dacă ar merge în extrasezon. Pe lângă beneficiile aduse turiştilor, un astfel de proiect ar putea extinde sezonul turistic şi ar fi un factor de a aduce forţă de muncă calificată şi plătită mai bine pe mai multe luni, lucruri care ar avea un impact mai mare asupra economiei.

Deşi sezonalitatea afectează dezvoltarea turismului, doar cu ajutorul investiţiilor atât în partea hotelieră, cât şi investiţii din zona autorităţilor publice în infrastructură, extinderea sezonului ar putea fi posibilă.

„Sezonalitatea poate fi extinsă dacă există business, dacă fiecare hotel în parte şi-a dezvoltat resurse în jurul său care să nu vizeze neapărat partea de soare, mare, e vorba de spa-uri, de alte activităţi care se pot face şi motivaţii pentru care oamenii ar veni şi în extrasezon. Problema este că dacă operez mai mult de şase luni, trebuie să plătesc impozitul pe clădiri integral, iar dacă operez mai puţin de şase luni, plătesc doar jumătate. Are un impact mare asupra businessului, mai ales că în extrasezon sunt încasări de supravieţuire. Inclusiv autorităţile se focusează pe sezon, nu oferă facilităţi operatorilor, care fac un efort şi aduc un impact bugetar prin faptul că nu ar mai fi atât de mulţi şomeri. Mulţi dintre cei care lucrează sezonier, ulterior pleacă în şomaj”, este de părere Iuliana Tasie, Director General al Ana Hotels Europa Eforie Nord, parte din grupul hotelier Ana Hotels, controlat de omul de afaceri George Copos.

În 2020, deşi marcat de pandemie, numărul turiştilor ajunşi în unităţile de cazare din România a atins un nivel maxim în luna august, când au sosit circa 1,2 milioane de turişti, iar iulie a înregistrat circa 900.000 de sosiri ale turiştilor, conform datelor Institutului Naţional de Statistică.

Crearea unor facilităţi pentru o paletă diversă de turişti, fie că e vorba de familii, fie de turişti care caută pe lângă soare şi mare şi componenta de excursii, ar putea duce la creşterea semnifictivă a numărului de turişti.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turisti,
servicii,
infrastructura

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.