Constructor român vs. constructor spaniol: Românii de la Viarom lucrează şi noaptea pentru a termina la timp centura de la Mihăileşti, după ce doi constructori spanioli au blocat 10 ani proiectul

Autor: Bogdan Alecu Postat la 04 septembrie 2021 183 afişări

Constructor român vs. constructor spaniol: Românii de la Viarom lucrează şi noaptea pentru a termina la timp centura de la Mihăileşti, după ce doi constructori spanioli au blocat 10 ani proiectul

Constructorul Viarom Construct, care a semnat pentru construcţia centurii ocolitoare a oraşului Mihăileşti din Giurgiu, pe Drumul Naţional 6/E70 lucrează inclusiv pe timp de noapte pentru a termina în timp record lucrarea. Fotografia alăturată a fost realizată în ziua de 1 septembrie la ora 2 dimineaţa. Este pentru prima dată când pe DN6 Bucureşti-Alexandria se derulează un proiect conform graficului, cu un constructor care nu blochează sau nu amână la nesfârşit lucrarea. Proiectul urmează a fi gata în următoarele săptămâni, în condiţiile în care constructorul deja aproape a finalizat construcţia celor două sensuri giratorii şi toarnă ultimul strat de asfalt.

Varianta ocolitoare este un drum cu două benzi pe sens, de aproape 3,2 kilometri, proiect demarat în 2011 de către compania de drumuri, pe vremea când la Palatul Victoria era Emil Boc, iar ministru al transporturilor era Anca Boagiu. Constractul a fost semnat atunci cu spaniolii de la Contrat Ingineria Y Obras, companie care nici măcar nu s-a prezentat la şantier, neexistând nici măcar o minimă organizare a vreunui şantier la acea vreme.

În aprilie 2016, pe când premier era Dacian Cioloş iar la transporturi era Dan Costescu, compania de drumuri a semnat tot cu o companie spaniolă - Copisa Constructora Pirenaica SA. Dacă primii spanioli nici măcar nu s-au prezentat la locul lucrării, aceştia au demarat o minimă organizare abia când proiectul trebuia să fie finalizat. Ani de zile au fost identificate diferite posibile probleme din cauza cărora lucrarea a fost amânată la nesfârşit, în timp ce pe şantier prezenţa muncitorilor era una simbolică. În 2019 ministrul Cuc de la acea vreme a reziliat contractul. Deşi anunţa că proiectul va fi realizat de CNAIR în regie proprie, acest lucru nu era posibil deoarece gradul de finalizare era unul extrem de mic, de circa 30% după patru ani de aşa zise lucrări.

În noiembrie 2020 cu Ludovic Orban premier şi Lucian Bode la transporturi CNAIR a semnat cu Viarom Construct pentru proiect. În premieră, centura de la Mihăileşti este construită în aproape jumătate din termenul oficial.  Ordinul de începere a lucrărilor a venit în februarie 2021, cu termen de 12 luni, cu Cătălin Drulă la transporturi, iar românii de la Viarom au construit în jumătate de an un proiect amânat 10 ani din cauza constructorilor spanioli.

De partea cealaltă, dacă centura era cu adevărat utilă acum 10 ani, timp în care cei care tranzitau DN6 aşteptau ore în şir blocaţi, în prezent traficul pe DN6 Bucureşti-Alexandria este sufocat pe mai toate sectoarele, infrastructura actuală fiind mult subdezvoltată. Încă din 2015 traficul justifica construcţia unui drum expres sau a unei autostrăzi, însă toate aceste valori au fost ignorate de toţi cei care au condus Ministerul Tranporturilor. Abia în 2021, de către Cătălin Drulă, a fost demarată procedura pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru construcţia unui drum de mare viteză care să permită dezvoltarea ţi zonei de sud a ţării.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
constructii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.