Computere IBM, by Lenovo
Compania americana IBM intentioneaza sa se retraga de pe piata de computere personale, unde actualmente ocupa a treia pozitie, dupa Dell si HP. Evenimentul, anticipat de institutul de analiza Gartner, care estima recent ca IBM si HP ar putea lua o astfel de decizie din cauza scaderii profiturilor, nu e insa mai putin socant
Compania americana IBM intentioneaza sa se retraga de pe piata de computere personale, unde actualmente ocupa a treia pozitie, dupa Dell si HP. Evenimentul, anticipat de institutul de analiza Gartner, care estima recent ca IBM si HP ar putea lua o astfel de decizie din cauza scaderii profiturilor, nu e insa mai putin socant, mai ales avand in vedere cine are sansele cele mai mari sa cumpere divizia de PC-uri a International Business Machines: o companie chinezeasca.
E drept ca nu orice companie, ci Lenovo, cel mai mare producator de PC-uri din China si al optulea pe plan mondial. Cu o cifra de afaceri de peste 3 miliarde de dolari anul trecut, Lenovo Group este liderul net al pietei asiatice de profil, cu exceptia Japoniei. Cumpararea diviziei de PC-uri a IBM, estimata la 2 miliarde de dolari, ar consolida pozitia Lenovo in Japonia, unde compania americana are o prezenta puternica. In ceea ce priveste piata chinezeasca a computerelor personale, pe cale sa devina a doua din lume dupa cea americana, Lenovo are aici o cota de piata de 27%.
Presa americana scrie ca Lenovo nu e singurul pretendent cu care IBM poarta negocieri, insa e cel mai interesant pentru analisti, tinand cont de implicatiile unei posibile preluari a unui brand american de PC-uri de catre o companie chinezeasca. Pe plan mondial, Lenovo controleaza acum 2% din piata mondiala de PC-uri, fata de 17% pentru Dell si 5,6% pentru IBM.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro