Computere IBM, by Lenovo

Postat la 12 aprilie 2006 38 afişări

Compania americana IBM intentioneaza sa se retraga de pe piata de computere personale, unde actualmente ocupa a treia pozitie, dupa Dell si HP. Evenimentul, anticipat de institutul de analiza Gartner, care estima recent ca IBM si HP ar putea lua o astfel de decizie din cauza scaderii profiturilor, nu e insa mai putin socant

Compania americana IBM intentioneaza sa se retraga de pe piata de computere personale, unde actualmente ocupa a treia pozitie, dupa Dell si HP. Evenimentul, anticipat de institutul de analiza Gartner, care estima recent ca IBM si HP ar putea lua o astfel de decizie din cauza scaderii profiturilor, nu e insa mai putin socant, mai ales avand in vedere cine are sansele cele mai mari sa cumpere divizia de PC-uri a International Business Machines: o companie chinezeasca. 

E drept ca nu orice companie, ci Lenovo, cel mai mare producator de PC-uri din China si al optulea pe plan mondial. Cu o cifra de afaceri de peste 3 miliarde de dolari anul trecut, Lenovo Group este liderul net al pietei asiatice de profil, cu exceptia Japoniei.  Cumpararea diviziei de PC-uri a IBM, estimata la 2 miliarde de dolari, ar consolida pozitia Lenovo in Japonia, unde compania americana are o prezenta puternica. In ceea ce priveste piata chinezeasca a computerelor personale, pe cale sa devina a doua din lume dupa cea americana, Lenovo are aici o cota de piata de 27%. 

Presa americana scrie ca Lenovo nu e singurul pretendent cu care IBM poarta negocieri, insa e cel mai interesant pentru analisti, tinand cont de implicatiile unei posibile preluari a unui brand american de PC-uri de catre o companie chinezeasca. Pe plan mondial, Lenovo controleaza acum 2% din piata mondiala de PC-uri, fata de 17% pentru Dell si 5,6% pentru IBM.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Actualitate
/actualitate/computere-ibm-by-lenovo-2511045
2511045
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.