Companii furnizoare de energie, amendate cu 450.000 lei şi obligate să recalculeze toate facturile ilegale, în prima săptămână de controale derulate de ANPC

Autor: Roxana Rosu Postat la 14 ianuarie 2022 35 afişări

Companii furnizoare de energie, amendate cu 450.000 lei şi obligate să recalculeze toate facturile ilegale, în prima săptămână de controale derulate de ANPC

Comisarii ANPC au controlat în perioada 6-13 ianuarie un număr de 72 de furnizori de energie electrică şi gaze, iar la 27 dintre aceştia au constatat abateri în calcularea facturilor, fiind acordate amenzi de 450.000 lei.

Prin Comandamentului pentru Energie - structură special creată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), instituţia a propus în cazul a patru companii încetarea practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii şi recalcularea tuturor  facturilor care nu respectă prevederile legii.

Dintre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC:

·       nu a fost aplicată plafonarea şi compensarea preţurilor conform OUG118/2021 începând cu  01.11.2021

·       tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referinţă, inclusiv marja de 10%

·       informările privind compensarea facturilor de energie electrica şi gaze naturale, transmise clienţilor, nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea

·       nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor,

·       nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenţilor de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică şi gaze naturale, punând consumatorii în situaţia de a nu cunoaşte statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.

·       contractele emise nu conţin preţul serviciilor din preţul gazului, doar preţul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate

·       diferenţe de preţ între 2 notificări privind preţul emis de operatorul economic unui consummator

·       împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuţiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns;

·       procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preţ au fost primite de consumatori;

·       practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

Comandamentul pentru Energie continua verificările până pe data de 31 martie 2022.

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică şi gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris (prin poştă sau predare personală la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor.

Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziţia consumatorilor din toată ţara un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate (021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau să acceseze adresa de e-mail energie@anpc.ro).

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
anpc,
facturi,
energie,
companii

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.