Compania celui mai bogat om din lume schimbă toate regulile: dezvoltă un sistem prin care poţi plăti cu o simplă mişcare a mâinii produsele

Autor: Andra Stroe Postat la 02 octombrie 2020 181 afişări

Compania celui mai bogat om din lume schimbă toate regulile: dezvoltă un sistem prin care poţi plăti cu o simplă mişcare a mâinii produsele

În încercarea de a încuraja clienţii să vină la cumpărături, gigantul Amazon lansează o tehnologie de ultimă generaţie în câteva din unităţile sale: recunoaşterea biometrică a palmei, prin care clienţii pot intra şi plăti în magazinele din reţea. 

Marţi, compania a prezentat Amazon One, o tehnologie care conectează amprenta palmei la un card de credit, astfel încât să clienţii pot intra şi face cumpărături în magazinele Amazon Go printr-o simplă plasare a mâinii deasupra unui senzor, scrie CNN.

În aceste unităţi, clienţii foloseau anterior un cod generat pe smartphone pentru a deschide porţile electronice din interiorul magazinelor.

Iniţial, funcţia va fi disponibilă în două magazine Amazon Go din Seattle, dar compania intenţionează în următoarele luni să o implementeze în mai multe unităţi Amazon Go, răspândite în Seattle, San Francisco, New York şi Chicago. Compania intenţionează să vândă tehnologia şi altor comercianţi cu amănuntul şi, poate în viitor, şi în unele spaţii de birour sau stadioane.

Dilip Kumar, vicepreşedintele Amazon, a declarat pentru CNN că lansarea Amazon One a fost planificată cu mult timp înainte de pandemie. Dar perioada aleasă pentru implementare e cât se poate de potrivită: clienţii pot considera convenabilă o astfel de tehnologie de intrare şi plată fără atingere, iar companiile, care caută din ce în ce mai multe soluţii tehnologice pentru a menţine siguranţa în unităţile lor, ar putea fi, de asemenea, interesate.

Însă ideea de a preda date biometrice unuia dintre cei mai mari comercianţi cu amănuntul din Statele Unite ar putea fi privită cu reticenţă. Amazon a fost atacat anterior de susţinătorii confidenţialităţii, care şi-au exprimat îngrijorarea în legătură cu software-ul său de recunoaştere facială. Amazon a declarat în iunie că va înceta temporar să vândă software-ul Rekognition către poliţie.

Când vine vorba de datele Amazon One, Kumar a spus că afacerea nu stochează nicio informaţie local, pe scanerele de la intrare în magazine. Toate imaginile sunt criptate şi stocate online. Compania a ales în mod intenţionat recunoaşterea palmei în locul altei metode biometrice, deoarece clientul trebuie să facă un gest intenţionat pentru a o utiliza.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
amazon,
clienti,
magazine

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.