Cea mai ciudată veste. De ce se bucură Uber că a avut pierderi de 6,8 miliarde de dolari anul trecut

Autor: Andra Stroe Postat la 11 februarie 2021 211 afişări

Cea mai ciudată veste. De ce se bucură Uber că a avut pierderi de 6,8 miliarde de dolari anul trecut

Pierderile raportate de Uber la nivelul anului 2020 s-au ridicat la 6,8 miliarde de dolari, dar acestea sunt, de fapt, veşti bune pentru companie, scrie CNN. Cu toate că cifra este uriaşă, suma este în scădere semnificativă faţă de cele 8,5 miliarde de dolari pe care gigantul le-a pierdut în 2019. În cursul anului, Uber a vândut segmentele de business costisitoare, a redus personalul şi s-a concentrat asupra a ceea ce executivul anterior numea „creştere profitabilă”.

Compania a raportat pierderi de 968 milioane de dolari doar în ultimele trei luni ale anului 2020, în scădere de la aproape 1,1 miliarde dolari în anul precedent. Directorul financiar, Nelson Chai, a declarat că Uber rămâne „pe drumul cel bun spre atingerea obiectivelor de rentabilitate în 2021”.

La fel ca în cazul competitorului Lyft, care a raportat marţi rezultatele din trimestrul patru, Uber a raportat unele îmbunătăţiri faţă de al treilea trimestru al anului trecut, dar a înregistrat în continuare scăderi ale veniturilor din cauza impactului pandemiei asupra zonei de ridesharing. Jucătorul a înregistrat venituri de 3,2 miliarde de dolari în al patrulea trimestru, în scădere cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Compania a continuat să se bazeze pe segmental Uber Eats, afacerea sa de food delivery, care a înregistrat o creştere a veniturilor cu 224%, până la 1,4 miliarde de dolari în al patrulea trimestru, comparativ cu anul precedent. Veniturile din curse cu pasageri au fost de 1,5 miliarde de dolari, în scădere cu 52% faţă de anul precedent.

Businessul a lucrat la consolidarea portofoliului de livrări în ultimele luni. În iulie, Uber a achiziţionat unul dintre concurenţii săi mai mici de livrare de alimente, Postmates, pentru 2,65 miliarde de dolari. Săptămâna trecută, compania a anunţat că va achiziţiona şi start-up-ul de livrare de alcool Drizly.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
miliarde,
pierdere,
gigant

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.