Ce vă influenţează mai mult când faceţi cumpărături? Prietenii? Familia? Sau reclamele?

Autor: Ioana Mihai Postat la 20 decembrie 2011 81 afişări

Mediul principal de transmitere a impresiilor, fie pozitive sau negative, de tip word of mouth (WOM) este prin viu grai. 94% dintre respondenţi menţionează comunicarea faţă în faţă ca fiind pe primul loc în clasamentul mediilor în care generează WOM, iar 5% precizează pe primul loc transmiterea telefonică pentru astfel de mesaje. în mediul offline românii generează mai mult WOM pozitiv decât negativ, arată GfK România, care a derulat o cercetare asupra acestui subiect.

În mediul online, spre deosebire de cel offline, oamenii sunt mai critici. Pentru generarea WOM online, românii folosesc în principal "messengerul", urmat la mare distanţă de e-mail, forumuri şi reţelele de socializare. La nivel general, atât offline, cât şi online, frecvenţa cu care generează WOM pozitiv este mai mare decât cea cu care generează impresii negative. Astfel, numărul celor care au generat WOM pozitiv în ultima săptâmână şi în ultimele 2-3 luni este de 2 ori mai mare decât numărul celor care au generat WOM negativ în aceleaşi perioadă de timp. Mai mult, 55% dintre români nu îşi amintesc când au generat ultima dată WOM negativ, probabil datorită faptului că au făcut aceste recomandări negative cu mult timp în urmă, iar 11% dintre români au menţionat că nu au generat niciodată WOM negativ despre vreun produs. Principalul grup de persoane către care se exprimă în privinţa impresiilor despre produse, servicii şi experienţe sunt prietenii, urmaţi de rude/familie şi, la o distanţă mai mare, de colegi.

WOM influenţează intenţia de cumpărarea a românilor. Recomandările venite din partea prietenilor, rudelor sau colegilor influenţează în mare sau foarte mare măsură decizia de cumpărare a peste 50% dintre români pentru cel puţin una dintre cele 10 categorii de produse sau servicii analizate. Intenţia de cumpărare este influenţată de WOM într-o măsură mai mare pentru serviciile de sănătate şi produsele electronice, computere şi tehnologie (TV, calculator personal, telefon mobil, aparat foto, etc) şi într-o mai mică măsură pentru produse/serviciile de economisire sau investiţii.

Informaţiile provin din studiul GfK Omnibus realizat în perioada aprilie-mai 2011 pe un eşantion de 1656 de persoane. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste. Cele 10 categorii de produse şi servicii analizate au fost: autoturisme, economisire sau investire bani, amenajare sau decorare casă, mâncare sau băuturi, locuri de petrecere a timpului liber în afara casei (restaurant, cinematograf, concerte, vacanţe etc), electronice / computere / tehnologie (TV, calculator personal, telefon mobil, aparat foto, etc), produse de îngrijire personală, îmbrăcăminte/încălţăminte, servicii de sănătate şi servicii de educaţie/şcoală.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
consum,
cumparaturi,
studiu,
reclame
/actualitate/ce-va-influenteaza-mai-mult-cand-faceti-cumparaturi-prietenii-familia-sau-reclamele-9078136
9078136
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.