Ce presupune procesul de conectare a caselor de marcat la sistemul ANAF
Procesul de conectare a caselor de marcat la sistemul ANAF început anul acesta a generat până acum conectarea a peste 31.000 de contribuabili la sistemul informatic al instituţiei. Potrivit reprezentanţilor Danubius Exim, distribuitorul autorizat pentru casele de marcat Datecs în România, marii comercianţi au prioritate în această etapă, „dat fiind aportul important pe care aceştia îl au la bugetul de stat însă procesul de conectare este deschis şi pentru celelalte categorii de contribuabili".
Concret, termenele limită pentru conectarea aparatelor de marcat la sistemul ANAF, conform OPANAF publicat la data de 31 martie 2021, sunt fixate astfel:
● Marii contribuabili trebui să se asigure că au echipamente conectate până la 30 iunie 2021
● Contribuabilii mici şi mijlocii până la data de 30 noiembrie 2021
„Proiectul de conectare nu este un pilot, lucru reflectat şi în faptul că un număr considerabil de operatori economici şi-au conectat deja echipamentele. De subliniat este faptul că acei contribuabili care se conectează la sistemul informatic al ANAF nu vor mai avea obligaţia depunerii declaraţiei A4200 pentru vânzările efectuate prin intermediul casei de marcat pentru luna precedentă. De altfel, nu recomandăm contribuabililor să aştepte apropierea termenelor limită de conectare pentru a contacta unităţile de service autorizate pentru că riscă să aştepte la cozi şi să fie amendaţi în cazul în care nu se încadrează în deadline”, explică Velin Ganev, director general Danubius Exim, într-un comunicat de presă.
Comercianţii vor suporta în întregime sancţiunile dacă vor depăşi termenele limită de conectare la serverele ANAF. Amenzile au o valoare între 8.000 şi 10.000 de lei. „Fiecare contribuabil trebuie să apeleze la o unitate de service autorizată care să îi activeze profilul necesar comunicării directe casei de marcat cu serverele ANAF”, adaugă Velin Ganev.
Procesul de conectare poate dura peste 40 de minute, în cazul în care nu intervin impedimente. Conectarea caselor de marcat este un pas fundamental în ceea ce priveşte digitalizarea administraţiei fiscale, creşterea gradului de colectare şi pentru uşurarea sarcinilor de contribuabililor, care nu vor mai fi nevoiţi să depună lunar declaraţia A4200, adaugă reprezentanţii companiei. Potrivit lor, tot ce au de făcut cei care deţin deja o casa de marcat cu jurnal electronic este să verifice cum poate fi conectată la internet, pentru că fiecare casă dispune de opţiuni de conectivitate diferite.
Cei care urmează să cumpere o casă de marcat cu jurnal electronic trebuie să o treacă printr-un proces de fiscalizare, care constă în activarea memoriei şi a jurnalului electronic. Anterior fiscalizarii se depune dosar la ANAF, prin care se solicită un număr unic de identificare (numit NUI), se poate depune şi online prin intermediul “Spaţiul Virtual Privat”. „După parcurgerea acestor paşi, trebuie să iei legătura cu o firmă specializată care să asigure instruirea personalului şi fiscalizarea.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro