Ce greşeli fac companiile când se promovează în online

Autor: Andra Stroe Postat la 11 ianuarie 2022 144 afişări

Ce greşeli fac companiile când se promovează în online

Rata de penetrare a internetului în România a depăşit 70% în prezent, conform Eurostat, iar piaţa de e-commerce din România a depăşit 6 miliarde de EUR în 2021, potrivit ARMO şi GPeC, arată datele trimise printr-un comunicat de agenţia de marketing online full-service MTH Digital. Ca urmare, canalele de media digitale pe care utilizatorii de internet sunt activi în mod curent s-au diversificat, astfel că brandurile trebuie să aibă în vedere tot mai multe medii de promovare integrate într-o strategie de comunicare online tot mai complexă, consideră reprezentanţii businessului. În acest context, MTH Digital mizează pe integrarea serviciilor de digital marketing şi pe abordarea holistică a promovării pentru magazinele online.

„Experienţa de peste 17 ani în e-commerce şi businessuri digitale mi-a arătat cât de importantă este strategia de promovare online şi urmărirea firului roşu de comunicare în fiecare etapă de implementare şi optimizare a campaniilor de digital marketing. De foarte multe ori, strategia de marketing online este realizată la început şi apoi uitată într-un folder, iar campaniile pe fiecare canal de digital sunt implementate de câte o entitate separată fără a ţine cont de imaginea de ansamblu”, spune Raluca Radu, fondator şi CEO MTH Digital.

În particular, în e-commerce, executivul spune că a observat că focusul în performance marketing este aproape întotdeauna exclusiv pe creşterea Return On Investment, scăderea costului de achiziţie client şi, mai puţin, pe creşterea brandului şi atragerea unui loc stabil în mintea clientului. „Cu toate acestea, din experienţa mea, notorietatea de brand şi poziţionarea clară, plus eforturile de retenţie a clienţilor sunt cele care îţi scad cu adevărat pe termen mediu şi lung costurile de achiziţie de public nou”, adaugă Raluca Radu.

În cei peste patru ani de la înfiinţare, reprezentanţii MTH Digital spun că au atras specialişti cu experienţă în performance marketing, graphic design, social media, email marketing, strategie e-commerce şi a consolidat diferitele discipline în cadrul agenţiei. „Propunerea noastră către magazinele online este această abordare integrată a comunicării online, unificând comunicarea în campaniile Google şi Facebook Ads cu cea din social media sau email marketing şi păstrând un fir roşu de promovare pentru a obţine rezultate eficiente pe termen lung.”

Robert Dumitru, director adjunct MTH Digital, susţine că integrarea eforturilor de digital marketing este sinonimă cu creşterea eficienţei promovării online. „Ce observăm mereu în lucrul cu clienţii noştri e-commerce este această împărţire a marketingului online în cutiuţe diferite, fie că acestea sunt administrate de agenţii sau de departamente interne. Social media este separată de administrarea campaniilor PPC şi ambele sunt separate de strategia de email marketing şi de eforturile de creştere a unei secţiuni de conţinut de brand. Ceea ce se întâmplă atunci este că fiecare entitate şi fiecare dintre aceste canale va acţiona independent, urmărind de cele mai multe ori obţinerea unui cost bun pe client.” În realitate, spune el, dacă am privi integrat canalele de marketing digital, atribuind fiecăruia rolul corect în procesul de atragere şi loializare a clienţilor, rezultatul final ar fi o mai mică suprapunere a eforturilor de promovare şi o scădere per total a costului de achiziţie de client.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
marketing,
online,
clienti

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.