Cătălin Radu Prunariu, fiul cosmonautului Dumitru Prunariu, preia conducerea Tarom, în locul lui Mihăiţă Ursu

Autor: Roxana Rosu Postat la 09 iunie 2021 45 afişări

Compania naţională Tarom are de astăzi un nou director general, Cătălin Radu Prunariu, care lucrează de 12 ani în cadrul operatorului aerian, inclusiv ca pilot, ultima funcţie deţinută fiind cea de director operaţiuni zbor.

Cătălin Radu Prunariu, fiul cosmonautului Dumitru Prunariu, preia conducerea Tarom, în locul lui Mihăiţă Ursu

Compania naţională  Tarom are de astăzi un nou director general, Cătălin Radu Prunariu, care lucrează de 12 ani în cadrul operatorului aerian, inclusiv ca pilot, ultima funcţie deţinută fiind cea de director operaţiuni zbor.

El preia funcţia de la Mihăiţă Ursu, care a fost numit în iunie 2020.

”Schimbarea conducerii companiei vine în contextul în care, începând cu anul 2020, industria aeronautică a intrat în cea mai acută criză din istoria sa, îndeosebi pe segmentul transportului de pasageri, care a afectat şi Tarom. Cu toate acestea, compania aeriană naţională a reuşit să supravieţuiască primului an de criză, în special datorită ajustării operaţiunilor şi exploatării unor noi oportunităţi pe segmentul zborurilor neregulate”, spune comunicatul companiei.

Cătălin Prunariu îşi propune să implementeze un model de operare eficient, prin adaptarea rolului companiei pe piaţa de transport aerian, atât la nivel naţional, cât şi european, în scopul asigurării profitabilităţii şi a stabilităţii pe termen lung.

„Finalizarea restructurării organizaţionale şi de personal, reînnoirea flotei de aeronave şi uniformizarea acesteia, reforma financiară, eficientizarea activităţii comerciale şi de marketing precum şi digitalizarea extensivă sunt obiectivele majore pe care se va sprijini relansarea companiei, dar şi transformarea acesteia în principalul jucător de pe piaţa transportului aerian din România”, a spus Cătălin Prunariu.

Noul manager preia conducerea într-o perioadă dificilă pentru industria aeronautică şi pentru Tarom, companie care se confruntă cu probleme financiare serioase.

Sectorul transportului aerian de pasageri a înregistrat o scădere semnifi­cativă în 2020, de peste 60% faţă de anii anteriori, generând pierderi însemnate pentru operatorii din acest sector.

Potrivit unui comunicat anterior al Tarom, într-un context de piaţă extrem de dificil, redresarea companiei într-un termen scurt a devenit critică, fiind necesar ca măsurile de reducere de costuri implementate deja în perioada de lockdown (şomaj tehnic pentru categoriile de personal cu activitate redusă, desfiinţarea mai multor agenţii interne şi externe, implementarea unui program de plecări voluntare, reducerea cheltuielilor de operare, conservarea aeronavelor la sol) să fie dublate de măsuri cu impact pe termen mediu şi lung.

Din 2008, Tarom a acumulat pierderi de peste 1,8 miliarde de lei, iar anul trecut, potrivit unor estimări a putea avea un minus de peste 315 mi­lioane de lei (circa 65 de milioane de euro), la rivalitate cu pierderile enorme din 2010, când firma a avut pierderi de 332 de milioane de lei.

Cătălin Prunariu este fiul cosmonautului Dumitru Prunariu şi a început să lucreze în cadrul Tarom în anul 2009, în calitate de copilot, ulterior profesând ca pilot comandant, instructor şi examinator.

În paralel, între 2012 şi 2017, a fost membru în Consiliul de Administraţie al Autorităţii Aeronautice Civile Române.

În perioada 2019-2020 a ocupat funcţia de inspector-şef pentru operaţiuni aeriene. 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tarom,
conducere,

Aleph Story. De ce sunt mici salariile atât de mici în România?

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.