Cât de atenţi au fost angajaţii la alimentaţie anul trecut, în plină criză sanitară

Autor: Andra Stroe Postat la 15 iulie 2021 86 afişări

Cât de atenţi au fost angajaţii la alimentaţie anul trecut, în plină criză sanitară

Într-un an atipic, cum a fost 2020, angajaţii au avut un comportament previzibil, continuând să fie interesaţi de o dietă echilibrată, spun reprezentanţii Edenred, care au realizat anul trecut, alături de parteneri, un sondaj în rândul a peste 40.000 de angajaţi şi 2.300 de proprietari de restaurante din 20 de ţări, între care şi România, cu scopul de a analiza obiceiurile alimentare ale angajaţilor şi influenţa pe care a avut-o lockdown-ul asupra dietei acestora şi a business-ului în HoReCa. Au adoptat, însă, accelerat noile soluţii digitale asociate pauzelor de masă, precum comenzile online de mâncare şi plăţile cu cardul de masă la restaurant, se mai arată în comunicatul de presă care prezintă rezultatele Barometrului Food 2020.

Astfel, 72% dintre angajaţi au declarat că, în timpul lockdown-ului, au comandat de la restaurante folosind servicii de livrare sau take-out şi de click-and-collect.

În acelaşi timp, 60% dintre proprietarii de restaurante au reuşit să îşi menţină funcţional business-ul (total sau cel puţin într-o anumită măsură), prin implementarea serviciilor de livrare sau de take-out.

Beneficiind de acces la opţiuni alimentare sănătoase inclusiv în lockdown, angajaţii au fost mai preocupaţi de o dietă echilibrată. În România, 78% dintre angajaţii participanţi la sondaj au afirmat că, în pandemie, au devenit mai atenţi la alimentaţia proprie. România este printre ţările cu unul din cele mai ridicate niveluri de conştientizare în acest sens, media fiind de 79%.

Pentru a-şi putea susţine stilul alimentar echilibrat, majoritatea angajaţilor (8 din 10 angajaţi) are aşteptarea ca restaurantele să conceapă mai multe opţiuni de meniuri echilibrate. În România, şi-au exprimat această dorinţă aproximativ 70% dintre angajaţii intervievaţi.

„Grija pentru sănătate stă acum la baza preocupărilor tuturor, iar echilibrul alimentar este unul dintre pilonii importanţi de la începutul crizei sanitare. Chiar dacă perioada de lockdown a pus presiune pe întreaga societate, proprietarii de restaurante au găsit soluţii pentru a-şi menţine propriile business-uri funcţionale şi de a satisface nevoile consumatorilor, care decid tot mai des unde vor lua masa de prânz pe baza calităţii nutriţionale oferite în meniurile unităţilor alimentare. Pauza de prânz nu mai este o simplă pauză într-o zi de lucru, ci o modalitate prin care contribuim la atingerea bunăstării personale, lucru confirmat inclusiv de cei peste 70% dintre angajaţii chestionaţi în sondaj care au plasat comenzi de mâncare la restaurante în timpul lockdown-ului. Astfel, implicarea Edenred în programul Food ne întăreşte convingerea  că locul de muncă este mediul ideal pentru a lua măsuri concrete în sprijinul alimentaţiei sănătoase”, spune Anamaria Busuioc, Legal & Public Affairs Director Edenred România.

76% dintre proprietarii de restaurante afirmă că tichetele de masă au avut un impact pozitiv în business

Potrivit Barometrului Food, în 2020, tichetele de masă au reprezentat un bilet pentru o pauză de masă mai accesibilă, mai simplă şi mai echilibrată. Astfel, pentru 76% dintre proprietarii de restaurante din reţeaua de parteneri care acceptă plăţi cu tichetele de masă, această soluţie a avut un impact pozitiv asupra business-ului lor, iar 65% dintre angajaţi sunt conştienţi că puterea lor de cumpărare ar fi afectată în lipsa tichetelor de masă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
angajati,
alimentatie,
restaurante

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.