Care sunt riscurile de anulare a zborurilor de Paşti

Autor: Ioana Matei Postat la 05 aprilie 2018 120 afişări

În aprilie 2017, luna sărbătorilor pascale anul trecut, 662 de zboruri au înregistrat întârzieri şi anulări din şi spre aeroporturile din România, afectând aproximativ 73.000 de pasageri, potrivit informaţiilor centralizate de compania care oferă compensaţii pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate AirHelp.

Care sunt riscurile de anulare a zborurilor de Paşti

Clasamentul curselor cu cele mai multe întârzieri înregistrate în aprilie 2017 este condus de ruta Otopeni-Istanbul Ataturk (25 de zboruri întârziate), urmată de Otopeni-Viena (22 de rute întârziate, 1 zbor anulat), Cluj-Otopeni (22 de zboruri întârziate), Otopeni-Tel Aviv Ben Gurion Airport (20 de zboruri anulate), Iaşi-Otopeni (19 zboruri ântârziate, 1 zbor anulat).

Cele mai aglomerate zile pe aeroporturile din România au fost 12 aprilie, pentru Aeroportul Otopeni (165 de zboruri din care 17 afectate de întârzieri), 18 aprilie, pentru Aeroportul din Cluj (33 de zboruri din care opt întârziate) şi 20 aprilie, pentru Aeroportul din Timişoara (18 zboruri din care cinci întârziate).

„Putem observa un trend în datele de mai sus, şi anume, în Bucureşti, cea mai aglomerată zi de plecare a fost înaintea Paştelui, sărbătorit pe 16 aprilie, ceea ce înseamnă că este vorba de plecări în vacanţă sau la rudele din străinătate. În ce priveşte aeroporturile din ţară, trendul este invers, cele mai aglomerate zile fiind după Duminica de Paşte, ceea ce înseamnă că au plecat românii care lucrează în străinătate. Esenţial este că a devenit o obişnuiţă ca, în lunile cu sărbători importante, aeroporturile să fie extrem de aglomerate şi să înregistreze un număr mult mai mare de zboruri întârziate decât în zilele normale. De aceea, cel mai probabil, situaţia se va repeta şi în acest an de Paşte, ocazie cu care încurajăm încă o dată pasagerii români să aplice pentru dreptul la despăgubiri consistente, de până la 600 de euro”, spune Ştefan Radu, country manager AirHelp.

Ziua cu cele mai multe zboruri întârziate, în număr de 57, a fost 24 aprilie 2017, când cele mai multe curse afectate (48) s-au înregistrat pe Aeroportul Otopeni. Celelalte zile în care pasagerii au fost afectaţi de întârzieri şi anulări au fost 20 aprilie 2017 (44 de curse afectate din totalul zborurilor din aprilie) şi 19 aprilie 2017 (43 de curse afectate din totalul zborurilor din aprilie).

De asemenea, în perioada potenţialei vacanţe de Florii şi Paşte (perioada 8-24 aprilie), 410 zboruri au fost afectate de întârzieri şi anulări, din care 269 de curse pe Aeroportul din Bucureşti. Tot în această lună, cea mai aglomerată zi pe Aeroportul Otopeni a fost 12 aprilie (cu 4 zile înainte de ziua de Paşte), când au plecat 19.300 de pasageri.

„Este evident că, din 662 de zboruri întârziate şi anulate în aprilie 2017, peste 60% au fost înregistrate în apropierea sărbătorilor pascale, de la Florii până în prima săptămână după Paşte. În această perioadă, românii care trăiesc în străinătate se întorc acasă pentru a petrece sărbătorile alături de cei dragi şi apoi se întorc în ţara adoptivă. Astfel, în cele două săptămâni, aeroporturile din România sunt tranzitate de mult mai mulţi călători decât în zilele obişnuite, iar aceştia pot fi afectaţi de întârzieri ale zborurilor. Îi sfătuim pe turişti să călătorească între orele 22:00 şi 05:59, fiind cea mai puţin aglomerată perioadă din timpul unei zile, şi în zilele de vineri, luni şi miercuri”, adaugă Ştefan Radu.

În caz de zboruri anulate sau cu întârzieri de cel puţin de trei ore, pasagerii au dreptul la despăgubiri de până la 600 de euro. Suma exactă a despăgubirii este calculată în funcţie de distanţa zborului. Dreptul legitim la compensaţii depinde de întârzierea reală la punctul de sosire şi de motivul zborului anulat sau întârziat. Pasagerii pot aplica retroactiv pentru despăgubire, până la trei ani după data în care zborul lor a fost afectat.

Circumstanţele extrordinare, cum ar fi condiţiile de vreme nefavorabile sau urgenţele medicale, pot excepta companiile aeriene de la acordarea de compensaţii.

Cu aplicaţia AirHelp, pasagerii afectaţi pot verifica dacă zborul lor întârziat sau anulat este eligibil pentru despăgubiri. Este suficient ca pasagerul să scaneze cartea de îmbarcare cu ajutorul unui instrument din aplicaţie, App-internal Boarding Pass Scanner. Ulterior, pasagerii au opţiunea de a permite companiei AirHelp să solicite compensarea de la compania aeriană. Aplicaţia AirHelp este disponibilă gratuit în Google Play şi Apple App Store.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.