Când vor muri maşinile diesel şi pe benzină? Momentan americanii de rând nu sunt convinşi de maşinile electrice

Postat la 16 august 2021 197 afişări

Când vor muri maşinile diesel şi pe benzină? Momentan americanii de rând nu sunt convinşi de maşinile electrice

Jumătate dintre cetăţenii americani sunt reticienţi în privinţa maşinilor pe curent electric, datorită preţurilor ridicate şi a autonomiei care nu poate rivaliza cu cea a unei maşini pe benzină. Cu toate acestea, Casa Albă şi-a luat angajamanetul ca până în 2030, jumătate dintre maşinile vândute în SUA să funcţioneze pe curent electric, conform BBC News.

Tom Beckett, fost şofer de camion şi autobuz, spune că a condus cel puţin două milioane de mile în viaţa sa şi că susţine ideea de a se arde mai puţină benzină pentru a proteja mediul.

Dar, la fel ca mulţi americani, el „nu este pregătit” să cumpere o maşină electrică cu emisii reduse din cauza aşa-numitei anxietăţi la distanţă – frică că nu va putea merge suficient de departe cu o singură încărcare.

Bărbatul de 62 de ani trăieşte în zona rurală Arkansas, unde trebuie să parcurgă în mod regulat distanţe lungi pentru a se deplasa, iar punctede de încărcare pentru vehiculele electrice (EV) sunt puţine.

„Cu excepţia cazului în care capacitatea bateriei şi autonomia se dublează, nu cred că maşinile electrice vor deveni vreodată o afacere mare în astfel de state”, spune el pentru BBC.

„Oamenii au nevoie de încredere pentru a şti că maşinile lor nu vor rămâne fără energie. Altfel vor rămâne pe cele cu benzină”

Transporturile au reprezentat aproape o treime din emisiile SUA în 2019, iar Casa Albă s-a angajat să reducă acest lucru. Dar oameni ca Tom Becker reprezintă o mare provocare pentru un nou plan administrativ, care propune ca vehiculele cu emisii zero să reprezinte jumătate din totalul automobilelor vândute în SUA până în 2030.

Obiectivul, care nu este obligatoriu, are sprijinul marilor producători auto Ford, General Motors şi Stellantis, proprietarul Chrysler. Biden a restabilit, de asemenea, regulile privind emisiile de evacuare din epoca Obama, slăbite sub Donald Trump, ceea ce va exercita presiuni asupra companiilor auto pentru a produce vehicule mai ecologice.

Dar nimic nu va face prea multă diferenţă dacă consumatorii nu cumpără.

În afara câtorva zone metropolitane majore, vehiculele electrice încă nu sunt foarte frecvente în SUA, iar anul trecut, ţara a reprezentat doar 2% din vânzările de vehicule electrice la nivel global, comparativ cu Europa, unde vânzările reperzintă 10%.

Mai mult, în timp ce mai puţin de jumătate dintre adulţii americani afirmă că ar susţine o propunere de eliminare treptată a producţiei de maşini şi camioane pe benzină, o proporţie similară s-ar opune acestei măsuri, potrivit unui sondaj Pew Center publicat în iunie.

O preocupare majoră cu privire la vehiculele cu emisii reduse este preţul. Chiar şi cu subvenţii federale, vehiculele electrice şi hibrizii tind să coste mai mult decât maşinile cu benzină pură, chiar dacă sunt mai economice.

Cu toate acestea, problema mai mare – într-o ţară care acumulează mai multe mile pe şofer decât aproape oriunde altundeva – este autonomia.

În prezent, există doar 100.000 de puncte de încărcare publice pentru vehiculele electrice conectate în SUA, dintre care o treime se află în California – un stat care are propriile reguli, mai stricte, privind emisiile de transport.

În acelaşi timp, autonomia unei maşini complet electrice este de 250 – 300 de mile, deşi poate fi chiar mai mică, de 130 de mile.

„SUA are această pasiune pentru maşini şi condus pe distanţe lungi”, spune John Heitmann, profesor emerit de istorie la Universitatea Dayton şi expert în cultura auto din SUA.

„În Europa sau Japonia s-ar putea să luaţi trenul, dar este foarte obişnuit ca americanii să conducă 1.000 de mile sau mai mult atunci când pleacă în vacanţă sau vizitează parcurile naţionale. Electrificarea trebuie să se potrivească în acest sens”.

Administraţia Biden vrea să construiască 500.000 de puncte de încărcare până în 2030 şi a pus deoparte 7,5 miliarde de dolari pentru a le finanţa în noua factură de infrastructură.

Cu toate acestea, suma alocată reprezintă jumătate din ceea ce preşedintele spera să cheltuiască pentru îndeplinirea proiectului. 28 de parlamentari democraţi susţin că este nevoie de 85 de miliarde de dolari pentru a construi o reţea de încărcare adecvată.

Totuşi, experţii consideră că obiectivul Casei Albe pentru 2030 este realizabil şi că este doar o chestiune de timp până când vehiculele cu gaz vor începe să fie eliminate treptat din SUA.

Dan Neil, cronicar auto pentru Wall Street Journal, spune că tehnologia bateriilor se îmbunătăţeşte rapid, preţurile scad şi consumatorii vor vedea beneficiile.

„Vehiculele electrice în curând vor fi mai ieftine de cumpărat şi mai ieftine de operat decât maşinile pe benzină”, spune el, potrivit sursei citate. Şi pe măsură ce reglementările globale reduc emisiile din ţeava de eşapament, maşinile vechi vor fi din ce în ce mai puţin satisfăcătoare de condus.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
masini,
benzina

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.