Bucureşti, „for sale“: Hotelurile din Capitală sunt scoase la vânzare pe bandă rulantă. Toate hotelurile din oraşe au un grad de ocupare de sub 20%. Industria riscă falimentul

Autor: Miruna Diaconu Postat la 03 februarie 2021 104 afişări

Bucureşti, „for sale“: Hotelurile din Capitală sunt scoase la vânzare pe bandă rulantă. Toate hotelurile din oraşe au un grad de ocupare de sub 20%. Industria riscă falimentul

♦ Pe imobiliare.ro, una dintre cele mai mari platforme de imobiliare din România, sunt 17 anunţuri cu privire la vânzarea unor hoteluri din Bucureşti.

Industria hotelieră din Bucureşti este semnificativ afectată de efec­tele pandemiei, astfel că, în Ca­pitală sunt cel puţin 17 anunţuri de vânzare a unor hoteluri, con­form datelor de pe site-ul imo­bi­lia­re.ro, una dintre cele mai mari plat­for­me de imobiliare din România. Pre­ţurile hotelurilor ajung la câteva milioane de euro, cel mai scump fiind de 15 mi­l. euro şi are o suprafaţă de 6.800 mp.

Un singur hotel are un preţ sub un milion de euro care se află în zona Moşilor şi are o suprafaţă de 125 mp şi doar şapte camere, iar valoarea imo­bilului este de 180.000 euro.

Cel mai scump hotel scos la vânzare în Bucureşti este unul situat în zona Unirii, are o suprafaţă de 6.800 mp şi un număr de 106 camere.

„Înainte de COVID-19 şi de a intra în renovare, hotelul avea un yield de 8% şi un grad de ocupare de 80%. Renovarea hotelului a început în 2020, cu termen de finalizare în mai 2021. După finalizarea renovării şi recompar­timentării, hotelul va avea 101 camere, inclusiv junior şi executive suites, un cocktail bar, un restaurant libanez, Boutique Chocolate Bar, steakhouse şi două săli de conferinţă. Previziunile financiare, după finalizarea renovării, sunt de 9,5-10% yield“, se arată în anunţul publicat pe imobiliare.ro.

Tot în aceeaşi zonă a Capitalei se vinde un aparthotel de 50 de apar­tamente la suma de 8 milioane euro. Situat pe Bulevardul Unirii, apart­hotelul are o suprafaţă de 4.668 mp.

Bucureştiul are cea mai dezvoltată infras­truct­ură hotelieră din ţară, cu o capacitate de cazare de peste 11.000 de camere în ho­tel­uri, din­tre care ju­mă­ta­te sunt clasi­fi­ca­te la pa­tru stele. Tot în Bucureşti sunt şi cele mai multe hoteluri de cinci stele, 10.

Totodată, multe ho­teluri din Bucureşti  s-au axat pe turismul de business şi pe eve­nimente, două do­menii pu­ter­nic lovite de criza pan­de­mi­că care a restricţionat pentru o pe­rioa­dă circu­la­ţia şi organi­za­rea de eveni-men­te cu un nu-măr mai mare de persoa­ne. Hotelurile din Bucureşti au avut anul trecut în medie un grad de ocupare de 10-20% din capacitate, un nivel al încasărilor care nu poate suporta cheltuielile.

Hotelurile îndreptate către partea de evenimente au avut mult de pierdut în această perioadă, neavând po­sibilitatea de a se reorienta către un alt tip de business. Revenirea turismului de business este aşteptată cu circa 1-2 ani mai târziu faţă de revenirea turismului de leisure.

Capitala este principalul pol de business din ţară, dar şi destinaţia care atrage cei mai mulţi turişti străini, cei mai mulţi vin în interes de afaceri. Ultimele date de la Statistică arată că Bucureştiul a atras 1,1 milioane de turişti străini anul trecut, din totalul de 2 milioane de turişti care au ajuns în România, conform datelor de la Institutul Naţional de Statistică. Peste 40% din numărul străinilor care s-au cazat în unităţile turistice din România au ales Bucureştiul.

Totodată, cele mai mari companii hoteliere din Bucureşti după cifra de afaceri sunt şi cele mai mari companii hoteliere la nivel naţional. Ana Hotels şi Continental Hotels se află în top cinci cele mai mari companii hoteliere din România.

„Toate hotelurile din oraşe au un grad de ocupare de sub 20%, cu 20% vorbim de pierderi, iar de la 1 ianuarie au început băncile să trimită scrisori cum că scot activele la vânzare. Doar nouă luni au putut fi amânate ratele, iar noi ne aflăm în criză de aproape 11 luni. Dacă promisiunile făcute de autorităţi nu se onorează, industria va intra în faliment“, a spus recent Mohammad Murad, preşedintele Federaţiei Patro­natelor din Turismul Românesc, care a făcut un apel către autorităţi pentru sprijinirea industriei de turism din România.

miruna.diaconu@zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bucuresti,
hoteluri,
vanzare,
crestere

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.