Brico Dépôt: Traficul a scăzut în multe din magazinele noastre din cauza certificatului verde

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 07 noiembrie 2021 390 afişări

Numărul de clienţi din magazinele Brico Dépôt a scăzut în ultimele zile, de când a fost im­pusă prezentarea certificatului verde la intrare în astfel de spaţii comerciale, însă com­pa­nia remarcă diferenţe între unităţile din reţeaua sa.

Brico Dépôt: Traficul a scăzut în multe din magazinele noastre din cauza certificatului verde

♦ Dacă nu pot intra în magazine din cauza lipsei certificatului verde care atestă vaccinarea, clienţii pot alege comanda online cu livrarea produselor la domiciliu sau cu ridicare din zonele amenajate în exteriorul acestora.

Numărul de clienţi din magazinele Brico Dépôt a scăzut în ultimele zile, de când a fost im­pusă prezentarea certificatului verde la intrare în astfel de spaţii comerciale, însă com­pa­nia remarcă diferenţe între unităţile din reţeaua sa.

„În contextul actual, trafi­cul a scăzut în multe din ma­gazinele noastre, influ­en­ţând şi vân­zările, însă impactul a fost diferit de la un ma­gazin la altul. Pe de altă parte, comenzile online au crescut. Trecem printr-o perioadă în care e nevoie de solidaritate“, spun reprezen­tan­ţii Brico Dépôt România.

Dacă nu pot intra în magazine din cauza lip­sei certificatului verde care atestă vacci­na­rea, clienţii pot alege comanda online cu livra­rea produ­se­lor la domiciliu sau cu ri­di­care din zonele ame­najate în exteriorul acestora.

„Produsele pentru re­pa­ra­ţii centrale ter­mice, insta­la­ţii de apă sau încălzire, dar şi pro­du­sele pentru iluminat sau cele de igienă sunt în topul cău­tărilor“, mai spun reprezentanţii Brico Dépôt pe piaţa locală.

Retailerul de produse pentru îm­bu­nă­tă­ţi­rea locuinţei, materia­le de cons­trucţii şi bricolaj Brico Dépôt, de­ţinut de grupul bri­ta­nic King­fisher, şi-a majorat vân­zările de pe plan lo­cal cu 19,2% în prima jumătate a anului 2021 fa­ţă de aceeaşi pe­rioadă a anu­lui trecut. La ni­vel de grup, în aceeaşi perioadă vân­ză­rile s-au majorat cu 22,8% în termeni comparabili (like-for-like), ca urmare a creşterii cererii pen­tru pro­dusele de îmbunătăţire a lo­cuinţei pe toate canalele de vânzări.

România a fost una din ţările care au înregistrat o performanţă ridicată, alături de Marea Britanie, Irlanda, Franţa, Polonia şi Portugalia. Vânzările online reprezintă în acest moment 19% din vânzările totale ale grupului.

Brico Dépôt are în România 35 de magazine şi a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de circa 1,4 miliarde de lei, în creştere cu 64% faţă de anul precedent. Suprafaţa medie a unui magazin Brico Dépôt este de 7.500 de metri pătraţi.

Britanicii au intrat pe piaţa locală în 2013, prin achiziţia magazinelor Bricostore, redenumite ulterior Brico Dépôt. În 2017, Kingfisher a cumpărat şi magazinele Praktiker de la omul de afaceri Omer Susli şi le-a trecut sub acelaşi brand. Grupul Kingfisher deţine brandurile de magazine de bricolaj Brico Dépôt (în Franţa şi România), B&Q (în Anglia), Screwfix (tot în Anglia) şi Castorama (în Franţa şi Polonia).

Certificatul verde, o normă impusă de aproximativ două săptămâni, care restricţionează accesul persoanelor nevaccinate în malluri, magazine de modă sau cosmetice, are efecte şi pe piaţa distribuţiei de materiale de construcţii, unde retailerii de bricolaj spun că resimt scăderi importante ale traficului de cumpărători şi, implicit, ale vânzărilor. Dedeman şi Leroy Merlin sunt alţi doi retaileri de profil care spuneau recent că vânzările lor din magazinele fizice sunt afectate de scăderea numărului de clienţi.

Accesul în magazinele de bricolaj este condiţionat de prezentarea certificatului verde, o măsură asupra căreia nu există dubii, spre deosebire de accesul în magazinele alimentare, fie ele hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate sau discount, care a devenit în ultima perioadă un subiect de discuţie în contextul în care noile reguli impuse de autorităţi se aplică diferit în funcţie de amplasarea acestor unităţi de retail şi de modalitatea de acces în interiorul acestora. În supermarketurile şi hipermarketurile din malluri şi centre comerciale, accesul se face doar pe baza unui certificat verde ce atestă vaccinarea sau trecerea prin boală. În rest, intrarea este liberă.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
magazine,
cauza,
trafic

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.