Aproximativ 180.000 de români sunt afectaţi anual de anularea sau întârzierea zborului, compensaţiile la care ar avea dreptul depăşind 35-40 mil. euro

Autor: Roxana Rosu Postat la 18 octombrie 2019 42 afişări

Aproximativ 180.000 de români sunt afectaţi în fiecare an de anularea sau întârzierea zborului de pe un aeroport din România, valoarea totală a compensaţiilor la care ar avea dreptul aceştia depăşind 35-40 de milioane de euro, dar în final doar unul din 10 pasageri solicită despăgubiri companiilor aeriene, arată datele companiei olandeze FlightClaim.ro.

Aproximativ 180.000 de români sunt afectaţi anual de anularea sau întârzierea zborului, compensaţiile la care ar avea dreptul depăşind 35-40 mil. euro

Aproximativ 180.000 de români sunt afectaţi în fiecare an de anularea sau întârzierea zborului de pe un aeroport din România, valoarea totală a compensaţiilor la care ar avea dreptul aceştia depăşind 35-40 de milioane de euro, dar în final doar unul din 10 pasageri solicită despăgubiri companiilor aeriene, arată datele companiei olandeze FlightClaim.ro.

În primele nouă luni din 2019, peste  1000 de zboruri au fost anulate sau au avut întârzieri pe aeroporturile locale. În fiecare zi în medie 5-6 zboruri care aterizează sau decolează din România au întârzieri de peste 3 ore sau sunt anulate, ceea ce rezultă într-o medie de 500 de români afectaţi în fiecare zi.

De la începutul anului şi până acum, cele mai multe zboruri anulate au fost în luna ianuarie, când aeroporturile din România au înregistrat peste 180 de zboruri care au întârziat minim 3 ore sau au fost complet anulate, dar şi luna august când aproape 170 de zboruri au fost întârziate sau anulate, în special zboruri low-cost sau charter.

Cele mai multe zboruri întârziate şi anulate au fost înregistrate de compania Tarom, dar şi de companiile low cost Wizz Air, Ryanair şi Blue Air.

Conform datelor FlightClaim.ro, destinaţiile cu cele mai frecvente întârzieri sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca şi Londra.

Speriati de birocraţie sau de procedura dificilă, maxim 10% dintre românii aflaţi în situaţia unui zbor cu probleme ajung să işi ceară drepturile de la companiile aeriene, iar restul de 90% renunţă să solicite compensaţiile de 250, 400 sau 600 de euro, în funcţie de distanţa zborului. Compania olandeză FlightClaim.ro, cu sediu şi in România, înregistrează zilnic intre 20 şi 50 de cereri de compensare de la pasagerii români care doresc să işi primească drepturile de la companiile aeriene.

La nivel european, pragul de 1 miliard de pasageri a fost atins în anul 2017, dar proporţional cu acesta a crescut şi incidenţa problemelor de zbor. Conform datelor Eurostat, numărul zborurilor cu probleme a crescut în ultimii ani cu aproximativ 40%. In 2018 peste 4,5 milioane de pasageri au fost afectaţi de anularea sau intârzierea zborurilor, ceea ce se traduce printr-un total al compensaţiilor de aproape 2 miliarde de euro. Valoarea medie a compensaţiilor per pasager este de 422,85 euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
anulare,
intarzieri,
romani,
romania,
aeroport

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.