Antreprenorii generaţiei Z: Ce business au lansat doi studenţi, inspiraţi de schimbările aduse de pandemie în obiceiurile românilor
Doi tineri, studenţi şi antreprenori, au lansat un business care îmbină un stil de viaţă sănătos cu o abordare gourmet a meselor zilnice şi pasiunea pentru gătit. Astfel, prin EasyBitez.ro, ei livrează ingrediente fresh, gata cântărite şi numerotate, împreună cu reţeta aferentă, astfel încât oricine să se poată bucura de mese ca la restaurant, acasă. Antreprenorii estimează că acest concept inedit va genera peste 200 de comenzi lunar şi o cifră de afaceri de 65.000 de euro după primul an de funcţionare.
Doi foşti colegi de liceu, Vlad Cămărăşoiu (21 de ani) şi Luca Oriţă (20 de ani), unul înscris la o facultate din Olanda, unde studiază administrarea afacerilor, celălalt în Marea Britanie, unde se specializează în computer science, au decis să profite de schimbările aduse de pandemie în comportamentul de consum al românilor şi au lansat EasyBitez.ro. Platforma, destinată românilor pasionaţi de gătit, dar ocupaţi şi cu o disponibilitate redusă pentru a-şi face cumpărăturile la supermarket, oferă posibilitatea comenzii ingredientelor pe baza unei reţete livrate împreună cu acestea.
„Mecanismul este extrem de simplu. Îţi alegi ce vrei să mănânci dintr-o multitudine de reţete prezente pe site, pentru câte persoane vrei să fie masa, iar noi livrăm reţeta – care este concepută şi testată de bucătari profesionişti - şi ingredientele gata cântărite şi numerotate în ordinea folosirii lor. Optimizăm astfel timpul de preparare şi evităm risipa alimentară, totul fiind pregătit exact pentru numărul de persoane indicat de tine. Fără timp pierdut căutând reţeta perfectă, fără drumuri la supermarket, fără cântărit ingrediente”, spune Vlad Cămărăşoiu, cofondator EasyBitez.ro.
Oficial, businessul tinerilor antreprenori a fost lansat în luna septembrie, după o perioadă de implementare, testare şi optimizare a fluxului operaţional de 7 luni. Primele comenzi au apărut imediat, iar în prezent sunt înregistrate în medie 50 de comenzi lunar.
Pachetele disponibile sunt de tip Single sau Family şi acoperă mesele pentru două, patru sau şapte zile. Livrările se pot face, momentan doar în Bucureşti, în fiecare marţi sau sâmbătă, iar opţiunile includ şi reţete vegetariene. Toate sunt împărţite pe timp de preparare, iar gradul de dificultate este uşor-mediu, astfel încât reţetele să fie accesibile oricărei categorii de clienţi, indiferent de experienţa acestora în bucătărie.
Cei doi spun că cea mai aglomerată zi până în prezent este sâmbăta, iar cel mai comandat produs este pachetul Family Box pentru patru zile, adică 16 porţii. Reţeta cea mai populară este Poke Bowl, un preparat cu influenţe hawaiiene. În medie, clienţii plasează două comenzi/lună, iar valoarea medie a acestora este de 250-300 de lei.
„Având în vedere contextul actual, clientul nostru este o persoană care pune preţ pe calitatea timpului său liber, îşi doreşte să evite deplasările şi aglomeraţia inutilă. Experienţa gătitului şi faptul că ştii exact ce ingrediente foloseşti, este ceea ce ne diferenţiază faţă de orice altă soluţie de pe piaţă. Food delivery-ul şi casual dining-ul rămân parte din viaţa de zi cu zi, dar noi oferim şi o modalitate de a petrece timpul liber într-un mod plăcut, având ca obiectiv şi un stil de viaţă sănătos şi sustenabil, ce evită risipa”, a mai precizat Vlad Cămărăşoiu.
Pentru următorul an, fondatorii EasyBitez.ro îşi propun să atingă un nivel mediu de 200 de comenzi/lună şi atingerea unei cifre de afaceri de 65.000 de euro la finalul lui 2022. De asemenea, antreprenorii îşi doresc să extindă proiectul la nivel naţional, atrăgând pentru acest pas o investiţie ce poate sprijini dezvoltarea sistemului logistic.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro