Analiză Benefit: Pandemia a remodelat industria de beneficii în 2020. Angajaţii au ales beneficii digitale şi soluţii care le oferă un plus de siguranţă

Autor: Andra Stroe Postat la 31 martie 2021 147 afişări

Analiză Benefit: Pandemia a remodelat industria de beneficii în 2020. Angajaţii au ales beneficii digitale şi soluţii care le oferă un plus de siguranţă

Sunt mai bine de 350 de companii care folosesc acest instrument de motivare, companii care au însumat în 2020 – anul la care ne raportăm în acest studiu – mai bine de 215.000 de utilizatori, cu peste 3.000 de furnizori din diverse industrii.

Topul celor mai dorite beneficii în 2020: tichete de masă, cadouri, turism, servicii medicale şi pensii private, conform analizei Benefit, o companie Edenred.

Pandemia a remodelat industria beneficiilor în 2020 – un an de schimbări radicale pe toate planurile, cu impact în business şi în viaţa personală. Companiile şi angajaţii au trebuit să se adapteze la munca la distanţă şi la o cerere mare de beneficii digitale care se potrivesc unui nou set de nevoi şi provocări multiple ale angajaţilor. 

Tichetele de masă, cadourile (reprezentate de carduri cadou la peste 100 de retaileri din diverse industrii), turismul intern (accesat prin intermediul voucherelor de vacanţă), serviciile medicale (pentru angajaţi şi aparţinători) şi pensiile private (pilonul III) sunt principalele 5 beneficii flexibile alese de angajaţi, în 2020, potrivit analizei anuale Benefit, o companie Edenred, asupra industriei de beneficii extrasalariale din România, aflată la cea de-a 4-a ediţie.

Bugetele alocate de companii în 2020 pentru beneficiile angajaţilor au crescut uşor. Astfel, dacă în 2019 bugetul lunar brut oferit fiecărui angajat pentru beneficii flexibile era de aproximativ 390 de lei, anul trecut, media lunară a  trecut de 400 de lei. Angajaţii au direcţionat 75% din bugetele lor înspre beneficii scutite total sau parţial de taxe.

Analiza ia în calcul date de la peste 215.000 de angajaţi la nivel naţional, din industrii precum Call-center & BPO, IT & Software, producţie, retail, servicii, servicii financiare etc., care utilizau soluţia de beneficii flexibile Benefit la finalul lui 2020.

„Efectele directe şi asociate ale pandemiei de COVID-19 continuă să fie un subiect principal în departamentele de resurse umane din ţară, afectând fiecare componentă a locului de muncă, inclusiv beneficiile extrasalariale. În ultimul an, în România, a crescut interesul pentru beneficii digitale în rândul tuturor categoriilor de angajaţi, aceştia alegând produse şi soluţii pe care le pot accesa imediat şi care le oferă un plus de siguranţă.

Astfel, au luat avans beneficiile care au legătură cu achiziţiile în mediul online, serviciile medicale pentru angajaţi şi familiile lor, dar şi vacanţele în România”, spune Stelian Bogza, cofondator Benefit.

În 2020, abonamentele la sport, transportul, cursurile profesionale au înregistrat cele mai mari scăderi în topul preferinţelor din platformă, ca o consecinţă directă a măsurilor de prevenţie impuse de autorităţi în pandemia de COVID-19.

În medie, angajaţii au cheltuit 200 de lei pentru achiziţia unui beneficiu din categoria celor flexibile în platforma Benefit. În număr mare, angajaţii au accesat facilitatea oferită de platforma pentru a-si cumula bugetele primite de la angajator pe mai multe luni şi au folosit inclusiv fonduri personale pentru unele beneficii ce pot fi plătite astfel.

Cel mai frecvent cumpărat beneficiu nedeductibil a fost cardul cadou la magazine din diverse industrii.

Categoria de Oferte Speciale, unde Benefit negociază reduceri corporate între 5% -70% pentru toţi utilizatorii, a fost accesată în 2020 de 2 din 3 utilizatori ai platformei. În secţiune, angajaţii au cumpărat servicii şi produse la preţuri preferenţiale folosind bani personali şi din bugetele de la angajatori şi estimăm că au economisit astfel peste 10 milioane de lei.

Pentru a veni în sprijinul nevoii de diversitate în categoriile cele mai accesate, Benefit a inclus, încă din luna martie 2020,  beneficii şi reduceri corporate adecvate contextului cu restricţii generate de pandemie. Astfel, compania a încheiat parteneriate cu magazine online, platforme de food delivery, spaţii de co-working, antrenamente sportive online, programe de coaching pentru adulţi, servicii de psihologie sau programe de învăţare pentru copii.

„Pe măsură ce lumea va continua să depăşească normele cu care ne-am obişnuit, va creşte interesul pentru beneficiile cu accent pe îmbunătăţirea vieţii personale a angajaţilor. Un angajat mulţumit şi sănătos va fi, în general, mai productiv pentru companie. Astfel că angajatorii vor pune mai mult accentul pe beneficiile care contribuie la creşterea performanţelor şi stării de bine a angajaţilor. Ne aşteptăm, astfel, ca soluţiile complete de beneficii fixe şi flexibile să fie o alegere pentru tot mai multe companii, atât prin prisma diversităţii ofertei pentru angajaţi, cât şi pentru economiile de resurse pe care acest sistem le generează într-o companie, reducând din încărcarea departamentelor de HR şi financiar”, spune Stelian Bogza.

Companiile care acordă beneficii fixe au oferit mai des soluţii cu valoare nominală maximă

Beneficiile fixe au rămas şi în 2020 prima alegere pentru majoritatea angajatorilor. Aceştia au oferit în pachetele pentru angajaţi beneficii deductibile precum tichete de masă, în limita unui tichet de masă/ zi lucrătoare (valoarea nominală maximă este, în prezent, de 20,01 lei), tichete cadou oferite la ocazii speciale (1 Martie, 1 Iunie, Paşte, Crăciun), vouchere de vacanţă (acordate în limita a 6 salarii minime brute/ an/angajat, oferite exclusiv în format digital), tichete culturale (ce beneficiază de taxe 0% pentru angajator şi impozit pe venit de 10% pentru angajat şi pot fi acordate lunar cu o valoare maximă de 160 de lei/ angajat sau ocazional în cuantum de 320 de lei/ eveniment).

„Platforma de beneficii flexibile Benefit consolidează oferta Edenred încă din 2019 şi le permite clienţilor noştri corporativi să îşi eficientizeze politicile de HR şi să îşi sporească atractivitatea, cu o gamă largă de programe de beneficii complet personalizabile, pentru a se adapta nevoilor fiecărui angajat. La nivel general, contextul recent a contribuit semnificativ la personalizarea şi îmbunătăţirea pachetelor oferite de companii, care îşi adaptează oferta pentru specificul şi nevoile echipelor.

Pe lângă apariţia unor beneficii noi – de la bugete pentru adaptarea spaţiului de lucru de acasă, la zile libere pentru părinţi şi consiliere online pentru angajaţi – anul trecut, companiile care acordă beneficii fixe au înţeles să vină în sprijinul angajaţilor şi le-au oferit mai multe soluţii cu valoarea nominală maximă deductibilă, ajutând la creşterea puterii de cumpărare a acestora”, spune Cătălin Olteanu, director comercial Edenred România.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
beneficii,
angajati,
industrie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.