Unul din doi oraseni au cumparat o marca privata in 2009

Postat la 27 ianuarie 2010 19 afişări

Anul trecut jumatate din locuitorii din mediul urban au cumparat produse apartinand marcilor private ale retailerilor, dar doar 12% le achizitioneaza regulat, se arata intr-un studiu GfK.

Cele mai bine vandute produse apartinand marcilor proprii au fost dulciurile si mezelurile. Desi jumatate din cumparatori au achizitionat astfel de produse, doar 12% din ei o fac in mod constant. Mai mult decat atat, 30% din cei chestionati nu au auzit niciodata de acest tip de marci.

Principalul factor care sta la baza deciziei de cumparare a marcilor private este pretul mai mic fata de produsele conventionale. Cei mai multi dintre respondenti nu considera insa ca aceste produse au o calitate mai scazuta, care i-ar putea determina sa nu mai cumpere.

Vanzarile de marci proprii ale retailerilor au fost in jur de 350 milioane euro anul trecut, potrivit calculelor BUSINESS Magazin, ceea ce reprezinta circa 6% din comertul modern. Pana in 2012 toate hypermarketurile au drept obiectiv majorarea ponderii vanzarilor de marci private la 20% din totalul vanzarilor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
marca proprie,
vanzari,
studiu,
Gfk
/actualitate/afaceri/unul-din-doi-oraseni-au-cumparat-o-marca-privata-in-2009-5449628
5449628
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.