Povestea angajatului care a vreu sa ajute compania pentru lucra sa se dezvolte dar a fost ignorat total de sefi. Cum a reusit el sa le demonstreze ca au gresit

Postat la 09 septembrie 2021 1847 afişări

Pentru că în compania în care lucra ideea sa legată de lansarea unui nou concept nu a fost luată în calcul, Götz Werner a decis să o pună în practică în propriul business. Aşa a luat naştere cunoscutul lanţ german dm drogerie markt, unul dintre cei mai importanţi jucători europeni de profil, cu venituri anuale de miliarde.

Götz Wolfgang Werner s-a născut pe 5 februarie 1944 în Heidelberg, Germania, în familia cu cinci copii a unor farmacişti. Între 1961 şi 1964 el a urmat o şcoală comercială în Konstanz, unde s-a format ca farmacist. Patru ani mai târziu, după o serie de experienţe profesionale în mai multe companii, li s-a alăturat părinţilor săi în farmacia familiei din Heidelberg. În 1969 Werner s-a angajat la una dintre farmaciile companiei Carl Roth, în Karlsruhe. În timpul unei reorganizări a departamentului de vânzări, el a propus introducerea unui model de discount, dar propunerea sa a fost respinsă.

Prin urmare, antreprenorul a decis să renunţe la job şi să îşi pornească propriul business. În 1973 el a deschis o drogherie în Karlsruhe, promovând un concept unic la acea vreme – autoservirea. Numele pe care l-a ales, dm, era o abreviere a termenului german „drogeriemarkt”. La trei ani distanţă afacerea s-a extins şi în afara graniţelor, în Austria. Până în 1978 compania ajunsese la 100 de unităţi în Germania.

În 1989 dm a deschis primul centru de distribuţie, la Enns, de unde se aprovizionau toate magazinele din reţea. În anii ’90, compania a început extinderea în Europa de Est, primele pieţe vizate fiind Cehia, Slovacia, Ungaria şi Slovenia. Un deceniu mai târziu, businessul a intrat pe alte patru pieţe (Serbia, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria şi România), urmate la câţiva ani distanţă de Macedonia de Nord şi Italia. Fondatorul dm a condus compania timp de 35 de ani, avându-l alături ca partener de business pe Günther Lehmann. Între octombrie 2003 şi septembrie 2010 el s-a aflat în fruntea grupului interdepartamental pentru studii antreprenoriale din cadrul Karlsruhe Institute of Technology, şi până în 2018 a fost preşedinte al EHI Retail Institute (EHI). Werner este un înfocat susţinător al venitului de bază în Germania (concept care prevede uniformizarea veniturilor cetăţenilor la 1.000 de euro/persoană).

Printre pasiunile sale se numără canotajul, el având în palmares un titlu de campion la dublu, obţinut în 1963 în cadrul campionatului german de juniori. Antreprenorul are şapte copii din două mariaje.

Potrivit knoema.com, în 2018, ultimul an pentru care există date disponibile, dm drogerie markt a avut, la nivel internaţional, venituri de 12,8 miliarde de dolari. Businessul global este condus în prezent de Christoph Werner, fiul fondatorului, care s-a alăturat afacerii în 2011. În România, compania are 1.000 de angajaţi şi a înregistrat în anul financiar desfăşurat în perioada octombrie 2019 – septembrie 2020 o cifră de afaceri de 526 de milioane de lei.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.