Litoral: 10.000 de camere de hotel au afaceri cât două restaurante McDonald’s

Postat la 19 august 2011 27 afişări

Scuzele hotelierilor sunt multiple, pornind de la faptul că sezonul nu durează decât două luni, criza a afectat turismul sau că majoritatea camerelor sunt clasificate la două stele. Pe de altă parte, investiţiile în aceste unităţi sunt infime.

Privatizarea hotelurilor de la malul mării a avut un efect paradoxal. În lipsa managementului eficient şi a investiţiilor, unităţile stau goale.

Cei mai mari zece proprietari de hoteluri de la malul mării abia reuşesc să genereze un business de 10 milioane de euro, aproape cât două restaurante McDonald's, deşi deţin un sfert din capacitatea de cazare de pe litoral, adică 20.000 de locuri în 10.000 de camere. Primii în topul hotelurilor goale sunt SIF Transilvania, Josef Goschy şi fraţii Micula, cu peste 15.000 de locuri şi afaceri de 7 mil. euro.

Deşi hotelurile au fost privatizate, în plin sezon ele stau goale, iar întrebarea care se ridică este de ce proprietarii nu ştiu să le pună pe piaţă. Investiţiile mici sau lipsa de oferte atractive în regim all-inclusive sunt câteva dintre motivele care îi îndepărtează pe turişti de foste staţiuni celebre, aşa cum era cazul Neptunului, fosta perlă a litoralului românesc, şi-i duc la Nisipurile de Aur ale vecinilor de la sud.

Cititi mai multe pe www.zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
hotel,
afaceri,
restaurante
/actualitate/afaceri/litoral-10-000-de-camere-de-hotel-au-afaceri-cat-doua-restaurante-mcdonald-s-8633663
8633663
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.