Cum a reuşit o anteprenoare din Satu Mare să construiască o afacere cu rulaje de milioane de euro şi să-si vândă produsele în toată lumea?

Postat la 07 iulie 2024 1064 afişări

Cum a reuşit o anteprenoare din Satu Mare să construiască o afacere cu rulaje de milioane de euro şi să-si vândă produsele în toată lumea?

100 Cele mai puternice femei din business. Elena Birtoc, Cofondatoare şi CEO, Carel Woodworks

Cifră de afaceri (2022): 3.533.150 euro

Profit net: 314.773 euro

Număr de angajaţi: 66


Biografie:

Ambiţie, tenacitate şi curaj – sunt primele trei cuvinte care o definesc pe Elena Birtoc, cofondatoare şi CEO al Carel Woodworks – producător de mobilier din judeţul Satu Mare. Povesteşte că dintotdeauna a crezut în visul său de a construi un business stabil, un brand pe care să-l ducă mai departe în Europa. Atentă la detalii, antreprenoarea nu a renunţat niciodată la strategiile sale de dezvoltare, chiar şi în vremuri dificile din punct de vedere economic. În opinia sa, succesul într-un business este strâns legat de succesul din viaţa personală, fiind important să păstrezi un echilibru între cele două.


► În urmă cu 20 de ani, antreprenoriatul se afla în plină ucenicie, caracterizat de o cultură precară din punct de vedere antreprenorial şi managerial, cu o civilizaţie bancară de asemenea precară, dar compensate cumva de emoţia, dorinţa şi nevoia de a visa şi a crede în tine. Perspectivele în România erau dintre cele mai bune, puteai începe aproape orice business. Totuşi, ca orice pas nou făcut, o firmă avea nevoie încă de pe atunci de toate ingredientele necesare pentru a fi una de calitate. Nu le aveai la îndemână, trebuia să te lupţi cu ce ai, să aştepţi momente prielnice. Până la urmă, istoria dictează. Iar mediul în care te desfăşori determină rezultatul.

► Este adevărat că ne-am adaptat mereu la schimbări, am construit strategii potrivite contextului, pe care uneori chiar a trebuit să le modificăm peste noapte, în funcţie de pandemii, de crize economice, de războaie, taxe sau de mentalul colectiv. Azi, am o companie cu o istorie de 23 de ani, am reuşit să o construiesc foarte stabilă împreună cu echipa mea şi, împreună, ne-am câştigat locul în piaţă.

► Curajul şi entuziasmul de a crea un business vor fi, în continuare, esenţiale. Iar curajul este important indiferent de context: curajul de a rezista, de a te ridica, de a spune răspicat cine eşti şi de unde vii. Viitorul îi va ajuta pe cei creativi şi îndrăzneţi. Valoarea României de azi este indiscutabil mult mai preţioasă, cultura noastră managerială, civilizaţia bancară sau mentalul antreprenorial sunt pregătite pentru o dezvoltare fără precedent a capitalului românesc. Azi înţelegem, putem şi avem uşile deschise spre o nouă eră a antreprenoriatului românesc.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.