Afaceri in spatiul suborbital
Noua generatie de entuziasti ai spatiului vad in zborurile suborbitale o oportunitate de afaceri. Turismul spatial are deja cativa pionieri.
Noua generatie de entuziasti ai spatiului vad in zborurile suborbitale o oportunitate de afaceri. Turismul spatial are deja cativa pionieri.
Pana acum, principala activitate a industriei spatiale moderne consta in construirea si lansarea satelitilor. Anul 2005 a fost unul dintre cei mai "saraci" in lansari. Chiar daca, potrivit Asociatiei Industriei Aerospatiale, vanzarile din sectorul spatial american au crescut cu 3,8%, ajungand la 37 de miliarde de dolari, cresterea se datoreaza in exclusivitate programelor de finantare federale. Intrebarea e daca stagnarea e trendul pe termen lung sau este doar linistea dinaintea furtunii.
In cazul in care ar urma un "boom", startul a fost dat in 2004 de vehiculul spatial reutilizabil SpaceShipOne, construit de designerul Burt Rutan si finantat de co-fondatorul Microsoft, Paul Allen. In acel an, naveta a reusit sa realizeze doua zboruri suborbitale in decursul a doua saptamani si a castigat premiul Ansari X Prize, in valoare de 10 milioane de dolari.
Avantajele principale ale unui zbor cu un vehicul spatial reutilizabil sunt costul redus al lansarii, pregatirea simpla a zborului si perspectiva dezvoltarii industriei turismului spatial. Unul dintre cutezatorii turismului spatial este compania
Initiativa cea mai indrazneata revine, insa, lui Robert Bigelow, proprietarul lantului hotelier Budget Suites of America. Compania sa, Bigelow Aerospace, foloseste tehnologie NASA pentru construirea unor locuinte de marimea a trei dormitoare, care pot fi transportate in spatiu, umflate cu aer si anexate unei structuri de tipul Statiei Spatiale Internationale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro