60% din soferii bucuresteni circula singuri in masina
Municipiul Bucuresti se situeaza pe primul loc in topul celor mai poluate orase din Europa, potrivit unui studiu al Uniunii Europene, dat publicitatii in luna martie a acestui an. Conform cercetatorilor, cantitatea de noxe pe care bucurestenii o inhaleaza se situeaza la 38,2 micrograme. Studiul mai arata ca principala sursa de poluare a Capitalei este traficul rutier (in proportie de peste 70%).
Specialistii considera ca aceasta situatie s-ar putea imbunatati considerabil prin eficientizarea traficului rutier. Un pas important ar fi reducerea numarului de masini din trafic cu un singur ocupant. Europenii combat cu succes acest fenomen prin programe de car-sharing on-line, prin care cei interesati isi exprima disponibilitatea de a imparti autoturismul personal cu persoane straine, obtinind astfel diverse beneficii (parcare gratuita in centrul orasului, permisiunea de a circula pe banda de autobuze, etc.).
Pornind de la aceste date, asociatia EcoDialogica a realizat un studiu pilot la nivelulMunicipiului Bucuresti, pentru a determina care este proportia autoturismelor cu un singur utilizator, din totalul masinilor. Studiul a fost realizat in perioada 11-13 mai 2011 si a constat in monitorizarea a patru intersectii mari din Bucuresti, situate in cele patru puncte cardinale (N - Arcul de Triumf, E - Obor, S - Berceni, V - Razoare).
EcoDialogica si-a propus, printr-o perspectiva complementara la studiile de trafic anterior realizate, sa evalueze gradul de ocupare al autoturismelor in perioadele de varf in care bucurestenii se indreapta spre locul de munca, urmarindu-se relevanta si impactul acestui comportament asupra mediului.Concluziile studiului arata ca, in cele patru intersectii monitorizate, din totalul
autoturismelor, 58,53% reprezinta autoturisme utilizate de catre o singura persoana.
Pe primul loc in topul "masinilor cu un singur utilizator" se situeaza locuitorii din sudul Capitalei (Berceni), cu un procent de 70,42%. Locuitorii din cartierele estice (Colentina, Fundeni) se dovedesc a fi mai prietenosi cu mediul. Pentru aceste zone, studiul indica pentru un procent de 48,89% masini cu un singur ocupant.
Alegerea intersectiilor a avut la baza atat proportia traficului rutier inregistrata in aceste spatii, cat si faptul ca intersectiile reprezinta adevarate "noduri" care interconecteaza centrul Capitalei de zonele rezidentiale din cartiere.
Monitorizarea s-a realizat pe durata a 3 ore (in intervalul 06:30 - 09:30). Acest interval orar a fost ales datorita faptului ca reprezinta perioada de varf in care bucurestenii se indreapta catre locurile de munca.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro