44,4% din cumpărăturile de Black Friday au fost electrocasnice

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 07 decembrie 2012 23 afişări

În doar câteva saptamâni, pe fondul unei atentii crescute din partea mass media, awareness-ul evenimentului Black Friday a crescut de doua ori si jumatate, pâna la 69,8% din populatie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown. 11,1% dintre românii care au aflat despre acest eveniment au cumparat ceva în weekendul 23-25 noiembrie.

Studiul, realizat între 4 si 6 decembrie 2012, a investigat comportamentul de cumparare al românilor cu ocazia Black Friday si a măsurat întreaga piată de retail din România.

Rezultatele studiului post-Black Friday au indicat o crestere accelerată a procentului românilor familiarizati cu acest eveniment - în mai putin de 20 zile, acesta a sărit de la 27,2% la 69,8%. Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus ca au cumparat ceva de la retailerii care au avut promotii în weekendul 23-25 noiembrie.

Conform studiului, 38,1% dintre cumpărători au ales de Black Friday să cumpere online.Cei mai multi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-si completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie : 44,4% din achizitiile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie.

Pe locul doi si trei în preferintele românilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achizitii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături.

De Black Friday, românii au optat si pentru alte categorii de produse - segmentele de fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumpărături . Jucăriile au reprezentat 2,4% din achizitii în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ de 2000 de respondenti din mediul urban si rural, cu vârste cuprinse între 18 si 50 de ani. Eroarea de esantionare a studiului este de ± 2,2%.Din ce magazine au ales românii sa-si faca cumparaturile de Black Friday

1. eMAG.ro - 21,1%

2. Flanco - 18,4%

3. Altex şi Mediagalaxy - 12,3%

4. Domo - 9,4%

5. Carrefour - 8,6%

6. Metro - 2,8%

7. evomag.ro - 2,2%

8. PCGarage.ro -1,6%

9. Kaufland - 1%

10.Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro - 0,6%

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Black Friday,
electrocasnice,
cumpărături
/actualitate/44-4-din-cumparaturile-de-black-friday-au-fost-electrocasnice-10376601
10376601
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.