30-40 de magazine se inscriu la Gala Premiilor eCommerce anul acesta

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 18 aprilie 2011 17 afişări

Pana pe 15 mai, magazinele de comert online din Romania se pot inscrie la Gala Premiilor eCommerce. Pe fondul criteriilor riguroase de selectie si al complexitatii competitiei, sunt estimate sa participe aproximativ 30-40 de magazine, fata de 107 anul trecut.

Cea de-a sasea editie a Galei Premiilor eCommerce (GPeC) a debutat saptamana trecuta, mult mai devreme decat in anii trecuti, intrucat competitia care urmareste sa creasca standardele in comertul electronic se va desfasura pe parcursul a opt luni de zile.

Anul acesta sunt estimate sa se inscrie intre 30 si 40 de magazine, in jur de o treime fata de nivelul de 107 din 2010. In urma cu doi ani, numarul participantilor s-a ridicat la 63, in 2008 au fost inscrise 41 de magazine. Iar in 2007, la cea de-a doua editie a competitiei si prima pentru care a fost introdusa o taxa de participare, au participat 25 de magazine, cu zece mai putin decat in anul precedent.

"Numarul mai mic estimat pentru editia din acest an este explicat prin complexitatea si dificultatea competitiei, criteriile de preselectie fiind foarte riguroase pentru ca in baza lor magazinele vor primi certificarea Trusted.ro", explica Andrei Radu, directorul Link 2 eCommerce si organizatorul Galei. GPeC filtreaza astfel piata, acceptand in competitie mai putine magazine, dar care prezinta incredere in randul consumatorilor, cu scopul final de a creste gradul de tranzactionare pe internet din Romania.

Anul acesta nu vor mai fi acceptate in competitie magazinele online cu o vechime mai mica de trei luni, spre deosebire de editiile anterioare, cand puteau fi inscrise si magazine lansate in urma cu o zi. Preselectia presupune totodata respectarea unor reguli stricte, legislative dar si de bune practici, care constrang din mai multe puncte de vedere magazinele online. De pilda, toate magazinele online participante trebuie sa se inregistreze la ANSPDCP (www.dataprotection.ro), intrucat proceseaza date cu caracter personal, dar in acest moment foarte putine magazine intrunesc acest criteriu.

In plus, daca vor sa se inscrie in competitie, comerciantii online sunt obligati sa afiseze pe site-urile lor toate informatiile de contact, sa nu faca spam, sa respecte drepturile de autor si toate celelalte legi aplicabile in domeniu, sa nu vanda produse contrafacute, sa mentioneze daca au marca inregistrata, sa nu aiba erori de functionalitate in procesul de comanda si sa ofere toate informatiile despre modalitatea de tranzactionare.

"Am impus aceste reguli stricte pentru a creste calitatea magazinelor online si, implicit, increderea consumatorilor in ele si in comertul electronic, in general", spune Andrei Radu. Magazinele care respecta criteriile de preselectie si sunt acceptate in competitie, vor primi certificarea TRUSTED cu drept de folosinta pentru 1 an de zile, care sa ateste responsabilitatile asumate de comercianti in fata consumatorilor. Potrivit organizatorilor, programul de certificare se va derula permanent si va fi de sine statator, independent de competitia GPeC.

Taxa de participare la GPeC 2011 este de 700 de lei plus TVA.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/30-40-de-magazine-se-inscriu-la-gala-premiilor-ecommerce-anul-acesta-8168050
8168050
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.