200 de mici producători de legume livrează în reţeaua Metro Cash & Carry România

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 31 mai 2012 59 afişări

Sub marca ”De-ale noastre”, în reţeaua de magazine Metro Cash & Carry vor fi vândute legume produse de mici fermieri români. Programul este, conform oficialilor comapaniei, unic în ţara noastră şi vizează, într-o primă fază, agricultorii din bazinul legumicol Poiana Mare, aceştia devenind furnizorii companiei pentru patru tipuri de produse: roşii, ardei gras/ capia/ gogoşar, castraveţi şi vinete.

Pe lângă asigurarea desfacerii produselor, agricultorii participanţi în programul de susţinere a producătorilor locali dispun de un centru de colectare şi de consultanţă pe tot parcursul procesului de producţie. În plus, la începutul programului, comerciantul german le asigură necesarul de seminţe pentru răsaduri. Consultanţa de specialitate este asigurată de un inginer agronom, consultant Metro. Rolul acestuia este de a-i asista pe micii producători în fiecare etapă a procesului de producţie, oferindu-le sfaturi privind: selecţia soiurilor, în funcţie de tipul de sol, perioada optimă de recoltare, tehnici şi mijloace de producţie sau metode de eficientizare a costurilor de producţie şi resurselor.

Legumele "De-ale noastre", produse prin tehnologii tradiţionale sunt cultivate în solar (în proporţie de 70%) sau pe câmp (30%), în proces fiind folosite, preponderent, îngrăşămintele naturale. Folosirea procedeelor tradiţionale oferă legumelor proprietăţi organoleptice superioare, gustul si mirosul lor fiind specific celor de grădină. Controlul producţiei, din momentul semănatului şi până când legumele ajung la raft, asigură trasabilitatea produselor sau originea controlată. Orice client Metro care cumpără legumele "De-ale noastre" are la dispoziţie informaţii referitoare la originea acestora, metodele de producţie folosite sau perioada de recoltare.

"Segmentul micilor producători este unul dintre acele sectoare care ar avea nevoie de foarte multă atenţie, având un aport considerabil la dezvoltarea sănătoasă a economiei locale. Am iniţiat acest proiect, unic în România, tocmai din dorinţa de a veni în sprijinul micilor producători cu soluţii concrete, care să îi ajute să devină mai productivi. Am sesizat, de asemenea, în ultimii ani o nevoie în creştere a pieţei pentru produsele româneşti", a declarat Dusan Wilms, director general Metro Cash & Carry România.

În program sunt implicaţi aproximativ 200 de producatori locali iar comerciantul declară că în viitor intenţionează să extindă proiectul şi în alte regiuni ale ţării, pe mai multe tipuri de culturi.Metro Cash & Carry România a fost lansat oficial în România în octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe.

Dusan Wilms  ESTE DIRECTOR GENERAL AL METRO CASH & CARRY ROMÂNIA.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/200-de-mici-producatori-de-legume-livreaza-in-reteaua-metro-cash-carry-romania-9692642
9692642
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: Piaţa imobiliară fierbe: Preţurile apartamentelor cresc de la o lună la alta. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Dan Pavel, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.