Un an al oportunităţilor pentru micile afaceri

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 22 decembrie 2021 85 afişări

Un an al oportunităţilor pentru micile afaceri

Îndemnul anului: #BuyLocal.

De la mâncare la orice altceva, comunităţile se îndeamnă să cumpere cât mai des posibil de la antreprenori mici, afaceri de la zero, născute din visuri şi construite cu trudă.

Cinci tendinţe din 2021

1. Pariul pe nişe, având clar în minte publicul-ţintă. Aşa s-au dezvoltat, în ultimii ani, şi continuă să crească nişe precum cea a mâncărurilor vegane, a laboratoarelor de deserturi cu un singur produs-vedetă – de la clătite la croissante, de la cozonac la cheesecake, de la brioşe la batoane cu seminţe şi miere, nişa hainelor pentru copii, a accesoriilor pentru bebeluşi.

2. Un trend nou prinde contur în ultima vreme, cel al băcăniilor şi al prăvăliilor, multe din ele chiar cu această catalogare în denumire. Băcăniile actuale sunt însă diferite de cele din trecut. Noul concept adună produse artizanale, de la producători şi fermieri mici, preparate tradiţionale, toate – în producţie limitată, nu de serie, ci sezoniere. Sunt afaceri de familie.

3. În vremuri de transformare pe piaţa muncii, mai mulţi corporatişti au dat tastele computerelor pe uneltele de grădinărit, notificările e-mailurilor intrate în inbox pe zumzetul albinelor şi dimineţile petrecute în metrou sau la semafor pe cântecul cocoşului.

4. Calea Victoriei a devenit loc de „joacă” pentru afaceri pornite de la zero, de antreprenori care vor să fie prezenţi în unul dintre locurile în care se simte cel mai bine pulsul Capitalei. Restaurante, cafenele, gelaterii, berării, cofetării – multe astfel de afaceri şi-au găsit locul pe cea mai iconică arteră a Bucureştiului.

5. Magazine şi servicii noi, altele decât clasicul Mega Image, încep să populeze parterul ansamblurilor rezidenţiale care se construiesc în ultima perioadă în Bucureşti. Ferma Gruiu, ANA Pan, Imacoolat, Mai mult decât un dulce, Zoomserie sunt numai câteva nume care schimbă faţa retailului de la parterul blocurilor.

PERSONAJUL-CHEIE DIN 2021: Antreprenorul sustenabil

În vremuri în care nevoile planetei pare că au început să se regăsească pe listele de priorităţi ale companiilor, au continuat să urce pe scena locală a businessului antreprenorii care încearcă să reutilizeze materie primă care altfel s-ar transforma în deş€euri ori caută alternative prietenoase cu mediul pentru a-€i pune pe piaţă propriile branduri. De la antreprenori care produc ambalaje, terarii, obiecte din lemn sau cosmetice, gama este variata ş€i dă naş€tere unei noi generaţii de mici întreprinzători.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.