Povestea unuia dintre cei mai mari creatori de modă din lume

Autor: Georgiana Călin Postat la 11 martie 2017 1294 afişări  

Unul dintre numele grele ale industriei fashion, italianul a construit o carieră pe parcursul a peste patru decenii, fiind recunoscut ca unul dintre cei mai buni creatori de modă pe care i-a oferit Italia. Designerul este cunoscut, în special, pentru creaţiile sale dedicate bărbaţilor şi croiurile impecabile, ţinute ce impun un stil relaxat, dar în acelaşi timp elegant.

Povestea unuia dintre cei mai mari creatori de modă din lume
Povestea unuia dintre cei mai mari creatori de modă din lume

Brandul Armani s-a extins de-a lungul timpului şi a adus sub semnătura sa până şi hoteluri, restaurante sau mobilier. Armani a încheiat anul 2015 cu afaceri de circa 2,64 miliarde de euro, fiind al doilea producător de bunuri de lux din Italia ca mărime, conform bursei de la Hong Kong.

Giorgio Armani s-a născut pe 11 iulie în 1934, în oraşul Piacenza din Italia, într-o familie modestă, cu trei copii, care a cunoscut timpuri dificile din cauza celui de-al doilea război mondial. Copilul mijlociu al familiei, Giorgio Armani, şi-a dorit când era mic o carieră în medicină, motiv pentru care s-a înscris la Universitatea din Milano; a renunţat curând şi s-a înrolat în armată. După ce a experimentat viaţa în spitalele din Verona, Armani şi-a dat seama că această carieră nu i se potriveşte. Aşa că s-a întors din război şi s-a angajat într-un magazin de haine, La Rinascenta, unde trebuia să creeze ţinutele manechinelor pentru vitrine. Ulterior, s-a ocupat de vânzări în departamentul pentru bărbaţi, experienţă care l-a ajutat să-şi îmbunătăţească cunoştinţele despre industrie.

În 1960, Armani s-a alăturat companiei Nino Cerruti, unde făcea designul ţinutelor masculine, însă, în paralel, realiza creaţii şi pentru alte case de modă precum Bagutta, Allegri, Sicons, Montedoro, Hiltons şi Tendresse. În deceniul următor, Armani s-a bucurat de succes, iar creaţiile sale erau lăudate de presa internaţională. La sfatul partenerului său, Sergio Galeotti, a decis să îşi creeze propriul brand, iar în 1975 a pus bazele Giorgio Armani S.p.A. în Milano. În octombrie, şi-a lansat prima colecţie ready to wear (articole vestimentare care sunt produse în fabrici, la dimensiuni standard), atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi.

Designul creaţiilor sale a surprins prin materiale prezentate în contexte sau în combinaţii neaşteptate, lucru care a devenit, în timp, stilul său definitoriu. Semnătura sa a pus bazele reinterpretării ţinutei office masculine: a creat un stil destructurat şi mult mai relaxat pentru bărbaţi, în timp ce pentru femei a creat haine cu un aspect mai dur, mai masculin. În timpul anilor ‘80, costumul Armani Power Suit a devenit un simbol pentru succesul economic; i-a urmat lui Christian Dior, primul designer ce a apărut pe coperta revistei Times. Armani obişnuia, de asemenea, să abordeze celebrităţile pentru a le convinge să îi poarte creaţiile la evenimente, iar vedete precum Jodie Foster, Michele Pfeiffer şi John Travolta au purtat ţinute create de el la premiile Academiei de Film.

Giorgio Armani a conceput, de asemenea, costume pentru teatru, scenă şi pentru echipajele companiilor aeriene, însă faima sa a crescut foarte mult după ce Richard Gere a purtat una dintre creaţiile sale în filmul American Gigolo. De asemenea, el a proiectat ţinutele pentru serialul TV de mare succes Miami Vice. Asociatul său cu care a avut o lungă colaborare, Galeotti, a murit din cauza cancerului în 1985. Deşi mulţi au crezut că acest lucru ar însemna sfârşitul pentru Armani, el a reuşit să-şi crească valoarea afacerilor şi să dovedească lumii că este atât un designer, cât şi un director talentat.

Până la finalul anilor ‘90, existau deja 200 de magazine Armani la nivel global, iar vânzările anuale se învârteau în jurul a 2 miliarde de dolari. În 2005, a lansat şi prima sa linie haute couture (haine realizate la comandă, pentru clienţi privaţi). Una dintre diviziile sale de business este reprezentată de hotelurile marca Armani, primele fiind deschise în 2010, în Dubai şi Milano. Armani este unul dintre cei mai populari designeri din lume, a cărui semnătură în industria fashion durează de mai bine de 40 de ani.
 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

In vino veritas In vino veritas

Licoarea lui Bacchus a cucerit de-a lungul anilor papilele gustative ale pasionaţilor de vin şi a câştigat un loc de cinste şi în portofoliile unora dintre cei mai importanţi oameni de afaceri din lume. Unii au investit în podgorii pe colinele din Toscana sau Bordeaux, în timp ce alţii au pariat pe colecţii de sute sau mii de sticle a căror valoare creşte odată cu vârsta şi al căror randament este similar cu cel al aurului sau al operelor de artă.

vezi continuarea
ZF.ro
Cei mai bogaţi fotbalişti ai planetei şi averile lor: Deşi Neymar a fost cel mai scump transfer din istorie, nu este cel mai bogat jucător. Surpriza clasamentului Cei mai bogaţi fotbalişti ai planetei şi averile lor: Deşi Neymar a fost cel mai scump transfer din istorie, nu este cel mai bogat jucător. Surpriza clasamentului
ONE.ro
"A murit o parte din mine". Giulia, despre despărţirea de Huidu "A murit o parte din mine". Giulia, despre despărţirea de Huidu
Poză de familie. Fiul Alexandrei Dinu, cu fratele cel mic în braţe
Cum arăta Mihaela Rădulescu la plajă acum aproape 20 de ani
Descopera.ro
Everest NU mai este cel mai ÎNALT MUNTE din lume. Cercetătorii au descoperit şi alte ''înălţimi'' - FOTO Everest NU mai este cel mai ÎNALT MUNTE din lume. Cercetătorii au descoperit şi alte ''înălţimi'' - FOTO
Cum au UCIS americanii mii de români în doar câteva minute. ''Nimeni nu a scăpat neatins. Priveliştea e SFÂŞIETOARE''. Imagini VIDEO în premieră
Filmul care a SCANDALIZAT Biserica ortodoxă. ''A fost un SFÂNT. Este o blasfemie'' - VIDEO
Go4it.ro
Microsoft a publicat o imagine de fundal pentru Bing.com care includea un detaliu nedorit Microsoft a publicat o imagine de fundal pentru Bing.com care includea un detaliu nedorit
Milioane de oameni le folosesc pe telefoane, dar totul este o mare ESCROCHERIE. Iată de ce sunt şanse mai mari să te îmbolnăvească prietenul cu care ieşi la bere decât telefonul tău mobil
Motorola a brevetat display-ul care se „vindecă” singur
Csid.ro
Scuze sau sex? Ce preferă bărbaţii după o ceartă Scuze sau sex? Ce preferă bărbaţii după o ceartă
De ce ajung femeile să aibă probleme în viaţa sexuală
Istoria vibratorului în imagini

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.