Povestea francezului care a inventat una dintre cele mai populare maşini italiene

Postat la 19 iunie 2017 73 afişări  

Inventatorul francez, care în 1904 producea mai mult de 10% din toate automobilele din Franţa, este celebru pentru că a fondat afacerea ce a dezvoltat Alfa Romeo. Sub această marcă se vând în prezent circa 200.000 de automobile anual. Ulterior, el a vândut mare parte a afacerii către investitori britanici.

Născut Pierre Alexandre Darracq în Bordeaux, Franţa, în 1855, el a lucrat ca ucenic la o fabrică din Tarbes. În 1889 Darracq a proiectat o maşină ce a câştigat medalia de aur la expoziţia de la Paris; ca urmare, în 1891 a pus bazele Gladiator Cycle Company, o afacere pe care a vândut-o cinci ani mai târziu pentru o sumă considerabilă.

În acelaşi an în care a marcat exitul din afacerea Gladiator, în ciuda faptului că nu îi plăcea să conducă sau să circule cu maşina, el a fondat Automobiles Darracq France, compania prin intermediul căruia a revoluţionat producerea şasiului şi a introdus în fabrici, pentru prima oară, maşini care să facă treaba muncitorilor. La începutul secolului XX, Darracq era responsabil de peste 10% din producţia totală de maşini din Franţa. Compania a intrat şi în lumea sporturilor cu motor, câştigând numeroase curse de renume precum Cupa Vanderbilt din Statele Unite, în 1905 şi 1906, şi stabilind recorduri de viteză în doi ani consecutivi.

În 1904, omul de afaceri a vândut mare parte a afacerii unui grup de investitori britanici, mutându-se în Italia pentru a porni un nou business.

Alături de Ugo Stella, el a fondat în 1906 Societa Anonima Italiana Darracq (SAID), companie ce avea ulterior să se transforme în Alfa Romeo. Iniţial, compania ar fi trebuit să aibă sediul la Napoli, dar chiar înainte de momentul începerii construcţiei Darracq a decis că Milano e un loc mai potrivit; astfel, fabrica de 6.700 de metri pătraţi a fost ridicată în Portello, o suburbie a oraşului Milano.

La finalul anului 1909, maşinile se vindeau greu în Italia, aşa că Stella şi alţi asociaţi au fondat A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), iniţial avându-l alături şi pe Darracq. Prima maşină produsă după ce acesta a părăsit compania a fost modelul 24 HP din 1910, cu un design semnat de Giuseppe Merosi. Numele de astăzi al producătorului auto reprezintă o combinaţie între A.L.F.A. şi numele antreprenorului Nicola Romeo, cel care a preluat controlul companiei în 1915.

Alfa Romeo a fost, în partea a doua a secolului XX, unul dintre cei mai apreciaţi producători de automobile. Designul a atras în mod special la modelele produse de italieni, celebră fiind replica rostită, în mai multe rânduri, de realizatorii emisiunii Top Gear: ”Nu poţi să spui că îţi plac maşinile dacă nu ţi-ai dorit să conduci o Alfa“.

Alfa Romeo a fost deţinută de statul italian, prin holdingul Istituto per la Ricostruzione Industriale, între 1932 şi 1986, atunci când a fost preluată de grupul Fiat. În februarie 2007, brandul Alfa Romeo s-a transformat în Alfa Rome Automobiles S.p.A., o subsidiară a Fiat Group Automobiles.

După ieşirea din zona auto, Alexandre Darracq a mai fost implicat în diverse afaceri, precum cazinoul Deauville. După primul război mondial, el s-a retras pe Riviera Franceză, unde a investit, alături de mai mulţi oameni de afaceri belgieni, în hotelul Negresco din Nisa. Darracq a murit în 1931 în casa sa din Monte Carlo, la vârsta de 76 de ani.
 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Povestea timişorencei care a cumpărat eMAG. „Mi-a luat câteva luni doar ca să mă invite la sediu” Povestea timişorencei care a cumpărat eMAG. „Mi-a luat câteva luni doar ca să mă invite la sediu”

Timişoreanca Cristina Berta Jones a fost nevoită să-şi termine liceul în SUA, fără să-şi fi propus acest lucru, şi, spune ea, fără să aibă prea mulţi bani. După 22 de ani, ca Chief Operating Officer al fondului de investiţii Naspers, este responsabilă de tranzacţii de miliarde de euro. Ea l-a convins pe Iulian Stanciu să vândă eMAG.

vezi continuarea
ZF.ro
SURPRIZĂ în guvernul Tudose. Schimbări pe bandă rulantă. DECIZIA luată în această dimineaţă SURPRIZĂ în guvernul Tudose. Schimbări pe bandă rulantă. DECIZIA luată în această dimineaţă
ONE.ro
Cum fac supermodelele plajă Cum fac supermodelele plajă
TOP 20 cele mai spectaculoase piscine din lume
Elena Lasconi a fost muşcată de 20 de căpuşe în zona inghinală şi a paralizat!
Descopera.ro
5 DESCOPERIRI uriaşe pe care nimeni nu le poate explica - FOTO 5 DESCOPERIRI uriaşe pe care nimeni nu le poate explica - FOTO
Anonymous a prezentat DOVADA că NASA ştie de existenţa vieţii extraterestre. ''Este cea mai importantă descoperire din istorie''
DESCOPERIRE impresionantă făcută de trei exploratori RUŞI într-o mină abandonată. ''Nu am mai văzut aşa ceva''
Go4it.ro
UE a amendat Google cu 2,42 miliarde de euro. Topul celor mai mari 5 amenzi primite vreodată de companiile de IT şi ce au făcut pentru a evita noi penalităţi UE a amendat Google cu 2,42 miliarde de euro. Topul celor mai mari 5 amenzi primite vreodată de companiile de IT şi ce au făcut pentru a evita noi penalităţi
Un expert avertizează: Kim Jong-un, la un pas de a avea cea mai puternică ARMĂ din istorie. Bombele nucleare sunt nimic pe lângă asta, iar un oraş ca New York poate fi eradicat [VIDEO]
Steve Jobs îl detesta atât de mult pe acest angajat al Microsoft încât a ajuns să facă iPhone
Csid.ro
13 secrete pentru viaţă lungă şi sănătoasă 13 secrete pentru viaţă lungă şi sănătoasă
5 reguli de bază ca să nu te îngraşi la mare
Ce temperatură optimă trebuie să aibă aerul condiţionat pe caniculă

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.