Doi tineri au produs primele rujuri în bucătăria apartamentului lor. Acum compania celor doi are vânzări de 1 miliard de dolari

Autor: Andra Stroe Postat la 26 ianuarie 2018 409 afişări  

Se spune că esenţele tari se ţin în sticluţe mici, iar afacerile de miliarde de dolari se ţin în recipiente mici, în cazul rujurilor MAC. Povestea şi afacerea tânărului make-up artist şi fotograf Frank Toskan începe în 1984, odată cu fabricarea primului ruj MAC, urmată de fondarea companiei Make-Up Art Cosmetics, alături de asociatul de afaceri şi prietenul său Frank Angelo.

Doi tineri au produs primele rujuri în bucătăria apartamentului lor. Acum compania celor doi are vânzări de 1 miliard de dolari
Doi tineri au produs primele rujuri în bucătăria apartamentului lor....

Începută iniţial ca o afacere de familie, Make-Up Art Cosmetics a apărut ca o necesitate, deoarece calitatea produselor de make-up existente pe piaţă în acea perioadă nu era potrivită pentru industria fotografică, în care activa Frank Toskan. El şi-a dorit să creeze o linie de machiaj de studio, care să răspundă nevoilor profesionale specifice. Astfel, împreună cu Frank Angelo, deţinătorul unui salon de înfrumuseţare, pune bazele companiei Make-Up Art Cosmetics, urmând ca Toskan să se ocupe de latura de beauty, iar asociatul său, de managementul afacerii.

Primele produse MAC au fost realizate sub îndrumarea cumnatului lui Toskan, chimistul Victor Casale, chiar în bucătăria celor doi, articolele fiind vândute în salonul pe care Frank Angelo îl deţinea. Primii clienţi, care au încurajat noua afacere, au fost make-up artişti, modele, fotografi, iar mai târziu, stilişti şi editori. Un moment de cotitură în povestea afacerii a avut loc atunci când Madonna a purtat un tricou care afişa brandul MAC; pentru ea compania a realizat şi un ruj special. Marca a devenit o alegere şi pentru alte celebrităţi, precum Mariah Carey, Lady Diana, Linda Evangelista, Naomi Campbell, Cher sau Janet Jackson.

În martie 1984, linia de cosmetice apare oficial într-un centru comercial din Toronto, extinzându-se rapid şi în magazinele din New York. Pe lângă recipientele originale pe care cei doi fondatori le-au folosit, o altă inovaţie în industrie a fost dotarea standurilor în care se vindeau produsele cosmetice cu un staff alcătuit din make-up artişti profesionişti, fiind, de altfel, prima companie de cosmetice care a investit în formarea profesională a personalului său.

Un alt factor prin care se diferenţiază brandul este accentul pus pe culoare. Spre deosebire de cei mai mulţi concurenţi, care se concentrau pe produsele de îngrijire a pielii, MAC a devenit, potrivit site-ului companiei, ”o autoritate în materie de culori“.

Pe lângă faptul că a fost un revoluţionar în industria cosmetică, Frank Toskan este cunoscut şi pentru activitatea sa de filantrop. |n 1994, când SIDA devenise o problemă cu notorietate globală, el a decis, împreună cu asociatul său, să pună bazele fundaţiei MAC AIDS, pentru a veni în sprijinul celor diagnosticaţi cu HIV. Astfel, cei doi cofondatori au hotărât să redirecţioneze toate fondurile provenite din vânzarea rujului VIVA Glam, vedeta companiei, către organizaţiile care luptă împotriva HIV/SIDA, deschizând, în acest sens, un fond în care s-au strâns, până în prezent, peste 415 mil. de dolari, având ca ambasadori vedete precum Lady Gaga, Pamela Anderson sau Nicky Minaj. Pe lână campaniile umanitare, compania susţine şi o politică de reciclare; în plus, se declară împotriva testării produselor pe animale.
|n 1995, compania Estée Lauder preia 51% din acţiunile MAC, cei doi cofondatori ocupându-se în continuare de latura creativă a businessului. În 1998, după ce Frank Angelo decedează, Toska vinde şi restul acţiunilor către Estée Lauder, John Demsey devenind noul preşedinte al companiei.

În prezent, compania de origine canadiană, al cărei motto e ”Toate vârstele, toate rasele, toate genurile“, are o cifră de afaceri anuală de peste 1 mld. dolari şi peste 500 de magazine răspândite la nivel mondial, continuând colaborări cu artişti internaţionali precum Rihanna, Lorde sau Brooke Shields.
 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe jugarushukaru.ro

Vama nu mai e ce-a fost Vama nu mai e ce-a fost

Sudul litoralului arată acum ca un imens şantier în contextul în care apar opţiuni de cazare atât pentru fanii all inclusive, cât şi pentru comunitatea de vamaioţi transformaţi în hipsteri, trendsetteri, bloggeri, microinfluenceri, creativi sau alte „specii” care resping standardizarea. Dacă pentru Mamaia cluburile şi viaţa de noapte au fost salvarea, cocktailul de opţiuni din sudul litoralului s-ar putea dovedi cea mai isteaţă reconversie din turismul românesc.

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS: Lovitură pentru bugetari. Anunţul BOMBĂ făcut de guvernul Dăncilă. Termenul LIMITĂ este aproape. Toată lumea trebuie să... BREAKING NEWS: Lovitură pentru bugetari. Anunţul BOMBĂ făcut de guvernul Dăncilă. Termenul LIMITĂ este aproape. Toată lumea trebuie să...
BREAKING NEWS: Începe CRIZA ECONOMICĂ. După Turcia, se prăbuşeşte ITALIA, una dintre ţările preferate ale românilor. Ce urmează?
ONE.ro
Keanu Reeves s-a căsătorit în România! Partenera lui a dezvăluit totul! Keanu Reeves s-a căsătorit în România! Partenera lui a dezvăluit totul!
Preşedintele Macron, gelos pe soţia sa: "Coşmarul lui este să nu fie părăsit de Brigitte, să nu i-o fure alt bărbat"
AMI a fost secretara cântăreţei Andra. Cum era aceasta ca şefă
Descopera.ro
VIDEO Aşa ar putea arăta oamenii în VIITOR! Cercetătorii sunt cu un pas înaintea DEZASTRULUI. A fost inventat DISPOZITIVUL ce ne va ajuta să SUPRAVIEŢUIM sub apă VIDEO Aşa ar putea arăta oamenii în VIITOR! Cercetătorii sunt cu un pas înaintea DEZASTRULUI. A fost inventat DISPOZITIVUL ce ne va ajuta să SUPRAVIEŢUIM sub apă
VIDEO. Biblia va trebui REINTERPRETATĂ. Dovada găsită recent contrazice tot ce spune Biserica
Caz medical rar care i-a şocat chiar şi pe medici. Ce au găsit în stomacul unei tinere este demn de un scenariu de film HORROR - FOTO
Go4it.ro
GALAXY NOTE9 are o problemă de design pe care nu ne-am aştepta să o găsim pe un telefon de 1.000 de euro GALAXY NOTE9 are o problemă de design pe care nu ne-am aştepta să o găsim pe un telefon de 1.000 de euro
Chinezii de la VIVO lansează un nou telefon IEFTIN cu design de milioane. Producătorii cu renume nu reuşesc să ţină pasul
Primele imagini cu MATE 20, telefonul HUAWEI ultra performant care va propulsa compania peste SAMSUNG şi APPLE
Csid.ro
Rodia, un excelent afrodisiac Rodia, un excelent afrodisiac
Dr. Mihaela Bilic: cele mai bune sfaturi de slăbire VIDEO by CSID
Pepene galben: cum se consumă corect

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.