Cum a ajuns Disney să pună monopol pe industria de divertisment

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 18 ianuarie 2018 293 afişări  

Nimic nu anunţa, acum 10 ani, transformarea Disney într-un imperiu media. Compania a avut întotdeauna perspective de dezvoltare, bazându-se pe o colecţie impresionantă de personaje şi poveşti ”desenate“ de fondatorul Walt Disney, dar achiziţia Pixar, din 2009, a semnalat noua strategie: aceea de a pune monopol pe industria de divertisment.

Cum a ajuns Disney să pună monopol pe industria de divertisment
Cum a ajuns Disney să pună monopol pe industria de divertisment

La jumătatea lunii decembrie 2017, Disney a făcut anunţul ce confirma zvonuri apărute încă de la jumătatea anului trecut: achiziţia Fox printr-o tranzacţie cu o valoare de zeci de miliarde de dolari.

Tranzacţia a pus capăt celor peste cinci decenii de expansiune a mogulului media Rupert Murdoch, în vârstă de 86 de ani, care a transformat un ziar australian pe care l-a moştenit de la tatăl său, la vârsta de 21 de ani, într-un imperiu media şi de divertisment. În cadrul tranzacţiei, Disney va prelua studiourile de film şi televiziune Twentieth Century Fox şi cele 39% din acţiunile furnizorului de televiziune cu plată (pay TV) British Sky Broadcasting Group - BSkyB - din Marea Britanie, deţinute de Rupert Murdoch. În cadrul tranzacţiei, Fox vinde şi televiziunile sale FX şi National Geographic, precum şi compania media Star India.

Pe bursă, reacţiile au venit imediat după anunţarea tranzacţiei: acţiunile Disney au crescut cu 1,8%, iar cele ale Fox au bifat plusuri de până la 3%.

Tranzacţia oferă Disney control şi asupra unui catalog uriaş de producţii de succes, precum Star Wars, Avatar, Deadpool şi The Simpsons. După încheierea tranzacţiei, Murdoch rămâne proprietarul Fox News, al postului de sport FS1 şi al Fox Network. Decizia lui Murdoch de a încheia această tranzacţie a fost o surpriză în piaţa de profil, pentru că mulţi se aşteptau ca fiii săi, James şi Lachlan, să moştenească imperiul media.

Divizia de cinema şi televiziune - inclusiv studiourile 20th Century Fox, reţeaua de televiziune Fox şi postul Fox News - a fost separată de cea care include ziarele şi operaţiunile de publishing ale grupului News Corp. Din grupul media News Corp. fac parte şi publicaţiile americane Wall Street Journal şi New York Post, dar şi ziarele britanice Sunday Times şi The Sun, precum şi editura HarperCollins.

Un aspect interesant este acela că Fox se afla chiar ea în mijlocul unui proces de achiziţii: compania deţinută de Rupert Murdoch a oferit 15 miliarde de lire sterline pentru achiziţionarea Sky, o reţea britanică de televiziune. Momentan, tranzacţia este analizată de Consiliul Britanic al Concurenţei, iar cei de la Variety scriu că instituţia ar putea bloca afacerea. Există astfel şanse, mai scrie sursa amintită, ca Disney să încerce ulterior o preluare a Sky, deschizând astfel şi mai multe porţi către piaţa europeană.

Încă de la momentul în care Disney a anunţat că va prelua majoritatea bunurilor deţinute de Murdoch, lumea a început să calculeze care ar putea fi impactul asupra industriei de divertisment.

Înţelegerea – una dintre cele mai mari din istoria pieţei de profil – plasează bunurile Fox în apropierea valorii de 66 miliarde dolari, fiind incluse aici şi datorii de peste 13,5 miliarde. Cu toate acestea, reprezentanţii Disney se aşteaptă la economii de peste 2 miliarde de dolari după doar 24 de luni de la aprobarea tranzacţiei de către instituţiile abilitate.

”Consumatorul nu va beneficia de pe urma acestei tranzacţii“, crede Paul Verna, analist principal al eMarketer. ”Achiziţia are de-a face cu banii încasaţi de familia Murdoch şi de modul în care Disney îşi consolidează imperiul. Nu văd niciun beneficiu pentru cei care consumă producţiile. Mai mult, cred că rezultatul cel mai probabil este o mai mică varietate şi preţuri mai mari, din moment ce reprezintă strângerea conţinutului şi a drepturilor de distribuţie sub un singur acoperiş.“

CEO-ul Disney, Robert Iger, va rămâne în funcţie până în 2021 pentru a supraveghea integrarea bunurilor conform strategiei deja existente. ”Preluarea acestei colecţii stelare de businessuri de la 21st Century Fox reflectă cererea tot mai mare din partea consumatorilor pentru experienţe de divertisment diverse care sunt mai accesibile decât în trecut“, a declarat Iger celor de la Forbes. ”Suntem onoraţi şi recunoscători că Rupert Murdoch ne-a încredinţat viitorul afacerii pe care a construit-o de-a lungul vieţii, fiind în acelaşi timp entuziasmaţi de oportunitatea extraordinară pe care o avem, şi anume aceea de a mări portofoliul de francize astfel încât să putem îmbunătăţi oferta către consumatori.“

CEO-ul Disney a mai explicat că afacerea va creşte influenţa internaţională a companiei, atingând pieţe-cheie din jurul lumii.

Jonathan Cohen, analist principal la compania de marketing tehnologic Amobee, crede că advertiserii vor putea să ţintească şi mai uşor fanii unui anumit gen. Spre exemplu, dacă o agenţie de publicitate vrea să transmită un mesaj pentru fanii genului cu supereroi, variantele sunt nenumărate: spoturi în timpul Agents of S.H.I.E.L.D. pe ABC, spoturi în timpul Legion pe FX sau unele în timpul Runaways pe Hulu - toate fiind deţinute de Disney. În acelaşi timp, cu cât vor vinde mai multă publicitate destinată unui anumit segment, cu atât cei de la Disney vor avea un mai mare interes să producă mai multe seriale sau filme destinate acelor spectatori.

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe jugarushukaru.ro

Vama nu mai e ce-a fost Vama nu mai e ce-a fost

Sudul litoralului arată acum ca un imens şantier în contextul în care apar opţiuni de cazare atât pentru fanii all inclusive, cât şi pentru comunitatea de vamaioţi transformaţi în hipsteri, trendsetteri, bloggeri, microinfluenceri, creativi sau alte „specii” care resping standardizarea. Dacă pentru Mamaia cluburile şi viaţa de noapte au fost salvarea, cocktailul de opţiuni din sudul litoralului s-ar putea dovedi cea mai isteaţă reconversie din turismul românesc.

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS: Lovitură pentru bugetari. Anunţul BOMBĂ făcut de guvernul Dăncilă. Termenul LIMITĂ este aproape. Toată lumea trebuie să... BREAKING NEWS: Lovitură pentru bugetari. Anunţul BOMBĂ făcut de guvernul Dăncilă. Termenul LIMITĂ este aproape. Toată lumea trebuie să...
BREAKING NEWS: Începe CRIZA ECONOMICĂ. După Turcia, se prăbuşeşte ITALIA, una dintre ţările preferate ale românilor. Ce urmează?
ONE.ro
Keanu Reeves s-a căsătorit în România! Partenera lui a dezvăluit totul! Keanu Reeves s-a căsătorit în România! Partenera lui a dezvăluit totul!
Preşedintele Macron, gelos pe soţia sa: "Coşmarul lui este să nu fie părăsit de Brigitte, să nu i-o fure alt bărbat"
AMI a fost secretara cântăreţei Andra. Cum era aceasta ca şefă
Descopera.ro
VIDEO Aşa ar putea arăta oamenii în VIITOR! Cercetătorii sunt cu un pas înaintea DEZASTRULUI. A fost inventat DISPOZITIVUL ce ne va ajuta să SUPRAVIEŢUIM sub apă VIDEO Aşa ar putea arăta oamenii în VIITOR! Cercetătorii sunt cu un pas înaintea DEZASTRULUI. A fost inventat DISPOZITIVUL ce ne va ajuta să SUPRAVIEŢUIM sub apă
VIDEO. Biblia va trebui REINTERPRETATĂ. Dovada găsită recent contrazice tot ce spune Biserica
Caz medical rar care i-a şocat chiar şi pe medici. Ce au găsit în stomacul unei tinere este demn de un scenariu de film HORROR - FOTO
Go4it.ro
GALAXY NOTE9 are o problemă de design pe care nu ne-am aştepta să o găsim pe un telefon de 1.000 de euro GALAXY NOTE9 are o problemă de design pe care nu ne-am aştepta să o găsim pe un telefon de 1.000 de euro
Chinezii de la VIVO lansează un nou telefon IEFTIN cu design de milioane. Producătorii cu renume nu reuşesc să ţină pasul
Primele imagini cu MATE 20, telefonul HUAWEI ultra performant care va propulsa compania peste SAMSUNG şi APPLE
Csid.ro
Rodia, un excelent afrodisiac Rodia, un excelent afrodisiac
Dr. Mihaela Bilic: cele mai bune sfaturi de slăbire VIDEO by CSID
Pepene galben: cum se consumă corect

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.