Încă un pas spre civilizaţie. Aplicaţia care îţi permite să plăteşti online biletul de autobuz

Postat la 07 ianuarie 2021 207 afişări

Încă un pas spre civilizaţie. Aplicaţia care îţi permite să plăteşti online biletul de autobuz

BPay, aplicaţia mobilă dezvoltată de Mastercard, simplifică procesul de utilizare a transportului public de suprafaţă din Bucureşti, prin digitalizarea mijloacelor de plată a călătoriilor.

Descrierea inovaţiei:

Cu ajutorul BPay, bucureştenii şi vizitatorii Capitalei pot achiziţiona titluri de călătorie pentru mijloacele de transport în comun operate de Societatea de Transport Bucureşti, pe toate liniile de autobuz, troleibuz, tramvai, liniile expres sau turistice. Plata se face cu cardul, datele acestuia fiind salvate după prima utilizare. Aplicaţia este disponibilă atât în limba română, cât şi în limba engleză, şi a fost dezvoltată de Mastercard, în parteneriat cu UniCredit Bank şi Masabi. „Prin lansarea aplicaţiei BPay, ne propunem să le oferim bucureştenilor, precum şi turiştilor, o opţiune modernă de călătorie, în linie cu standardele europene smart city”, spun reprezentanţii companiei. Astfel, aplicaţia vine ca o alternativă pentru cardul fizic de călătorie, înlăturând necesitatea reîncărcării periodice, limitate de programul de funcţionare a punctelor de încărcare din staţii. În schimb, BPay permite fiecărui călător să opteze şi să plătească pentru călătoriile de care are nevoie, pe o linie sau mai multe, pentru o călătorie unică sau un abonament cu durată la alegere.

Elementul de noutate:

BPay este prima aplicaţie destinată achiziţiei titlurilor de călătorie pentru transportul în comun de suprafaţă din Bucureşti. Datorită tehnologiei Mastercard şi Masabi, aplicaţia permite plata sigură şi simplă, în doar câteva secunde, în orice moment şi indiferent de locaţia utilizatorului.

Efectele inovaţiei:

Aplicaţia simplifică procesul de achiziţie a titlurilor de călătorie, elimină necesitatea folosirii numerarului şi crează o alternativă digitală de plată într-o nouă zonă-parte din programul de zi cu zi al consumatorilor, creând o experienţă mai confortabilă pentru călători şi un nou pas în direcţia smart city pentru Capitală.

Acest proiect a apărut în ediţia specială Business MAGAZIN - Cele mai inovatoare companii din România. 

Metodologie: Business MAGAZIN vă prezintă anual, din 2014, o colecţie de inovaţii realizate de companiile din România. Colecţia proiectelor inovatoare din acest an a fost realizată în baza unui chestionar publicat pe site-ul businessmagazin.ro în care am solicitat date despre proiecte inovatoare puse în practică în companii active pe piaţa locală. Am solicitat o descriere a inovaţiei, o fişă care să cuprindă, succint, domeniul inovaţiei (tehnic, de business, de marketing, resurse umane etc.), efectele inovaţiei (asupra oamenilor, partenerilor de afaceri, societăţii în ansamblu), precum şi elementul de noutate al acestora.

În selecţie am luat în calcul şi dacă aceste inovaţii au fost realizate şi concepute în România, iar în situaţia multinaţionalelor, am avut în vedere ca inovaţia menţionată să fi fost aplicată în filiala din România în acelaşi timp cu implementarea la nivel mondial sau ca piaţa locală să fi fost printre primele unde aceasta a fost implementată. Nu am luat în calcul inovaţiile mai vechi de trei ani. De asemenea, nu ne asumăm că am fi surprins în întregime plaja proiectelor inovatoare din piaţa locală - lista este una deschisă, pe care ne-am propus să o completăm an de an, în funcţie de propunerile primite de la reprezentanţii companiilor din România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.