Opinie Răzvan Mureşan: Domnule Merica, de ce nu îl cunoaşteţi pe Yeti, omul care păcăleşte de cinci ani, în aeroportul Otopeni, turiştii străini veniţi în România?

Autor: Razvan Muresan Postat la 27 februarie 2014 4546 afişări

Turiştii străini care aterizează pe aeroportul internaţional Henri Coandă din Bucureşti, principala poartă de intrare în ţară pe calea aerului, sunt întâmpinaţi la parterul terminalului sosiri de un bătrân înalt de doi metri, cu un păr alb lung până peste umeri, care se oferă să îi ajute să ajungă în oraş.

Opinie Răzvan Mureşan: Domnule Merica, de ce nu îl cunoaşteţi pe Yeti, omul care păcăleşte de cinci ani, în aeroportul Otopeni, turiştii străini veniţi în România?

Poţi să-ţi dai seama de apropierea lui de la câţiva metri din cauza mirosului înţepător. Cei care se grăbesc să prindă autobuzul şi nu văd casa de bilete din staţie sunt abordaţi repede de acest individ şi li se oferă contra unei sume de bani, circa zece euro, cardul de călătorie necesar în liniile expres 780 şi 783, către Gara de Nord şi, respectiv, către centrul oraşului. În mod normal o călătorie costă 3,5 lei.

Modul prin care aceştia sunt păcăliţi constă în vânzarea la suprapreţ a unor carduri de călătorie despre care turiştii află că nu sunt valide abia după ce se urcă în autobuz. L-am prins pe Yeti, căci aşa i se spune de angajaţii din zonă din cauza asemănării cu omul zăpezilor, în plină acţiune, turistul venit de la Paris fiind salvat de un alt călător din staţia de la terminalul Sosiri. Cursele expres RATB au de câteva luni controlori în multe dintre linii, iar responsabilul din ziua respectivă se mândreşte că a reuşit chiar el să îl alunge pe Yeti timp de două luni din zonă, însă a revenit în activitate: „Este tolerat de Jandarmerie şi de conducerea aeroportului. Stă de mai bine de cinci ani aici, îl cunoaşte toată lumea şi nimeni nu face nimic. Noaptea doarme în aerogară aşa că pasagerii stau prin alte locuri pentru că nu se poate sta din cauza mirosului. Ţi se face rău dacă rămâi acolo”. Sesizaţi de călătorii din staţie, angajaţii Romprest, însărcinaţi cu paza zonei, ridică din umeri spunând că acesta ar fi „bătrân, bolnav şi cu picioarele ulceroase”. Jandarmeria lipsea de la parterul terminalului.

Deşi se mândreşte de anul trecut cu management privat, Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, direct responsabilă de aeroportul Internaţional Henri Coandă din Bucureşti, arată dezinteres faţă de primul contact al oricărui străin cu ţara noastră. Radu Merica, un executiv care a ocupat funcţiile de CEO al Ţiriac Holdings şi de preşedinte al Camerei de Comerţ Româno-Germane, a fost numit preşedinte al consiliului de administraţie al Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti (CNAB). În funcţia de director general al companiei se află Liviu Radu, fost secretar de stat în Ministerul de Interne (în perioada 2005-2008, când a fost însărcinat cu reforma administraţiei publice).

Contactat de Business Magazin, Radu Merica, unul dintre puţinii şefi ai aeroportului care nu şi-a publicat declaraţia de avere pe pagina de internet a companiei, spune că nu s-a întâlnit vreodată cu Yeti şi nu ştie de existenţa lui, dar că „va rezolva problema în cel mai scurt timp şi se bucură de orice sesizare primită în ce priveşte neregulile din aeroport” .

Câţi turişti străini mai trebuie să îl aibă în minte pe Yeti când se gândesc la prima amintire din România?

Urmărește Business Magazin

/opinii/opinie-razvan-muresan-domnule-merica-de-ce-nu-il-cunoasteti-pe-yeti-omul-care-pacaleste-de-cinci-ani-in-aeroportul-otopeni-turistii-straini-veniti-in-romania-12161226
12161226
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.