Opinie Răzvan Mureşan: Au trecut opt, mai avem 112
Primul articol pe care l-am scris în BUSINESS Magazin a fost despre inventatori. În cei trei ani care au urmat mi-am dat seama că toţi oamenii despre care am scris pot fi consideraţi inventatori. Pentru că se reinventează la fel cum o facem şi noi.
Cititor fidel de Vogue, am avut plăcuta surpriză să văd că, în cel mai recent număr, publicaţia sărbătorea 120 de ani de la prima apariţie. Mi-a fost greu să-mi imaginez ce însemna presa acum mai bine de un secol, cum a rezistat atâta timp şi am citit cu emoţie articolele în care jurnaliştii rememorau scrierile lor de acum 30 de ani. Vogue nu a ajuns încă în România, dar o caut de fiecare dată când ajung prin aeroporturile din afara graniţelor. BUSINESS Magazin a împlinit opt şi nu ştiu cum va arăta sau dacă va exista în anul 2124. Dar privind retrospectiv, înspre copertele pe care le-am publicat de-a lungul timpului, am de fiecare dată acelaşi sentiment. Am ales mereu poveştile frumoase într-o societate dominată de corupţie, în care de prea multe ori afacerile merg mână în mână cu politica.
Am intrat în echipa BM în 2009 şi am văzut cum săptămână de săptămână în cele 68 de pagini răsar articole pe teme la care puţini din restul presei se mai gândesc. Sau se gândesc, dar nu au timpul necesar să le scrie. E greu să mai citeşti în firava presă a lui 2012 o analiză muncită, povestea unui om care are ceva de spus, dar de care n-a mai scris nimeni până atunci sau o opinie nepărtinitoare şi cât se poate de firească. Nu sunt sigur dacă e cea mai optimistă publicaţie, dar cu siguranţă proaspătă e. Îmi amintesc şi acum mirosul de parchet vechi din primul birou în care am păşit ca redactor la această publicaţie, de unde aveam să scriu întâiul articol despre cât de greu e să fii inventator în România şi cum poţi face un business din asta. Au trecut mai bine de trei ani de atunci, iar poveştile pe care le-am scris au curs lanţ. Mă întreba cineva de curând cum şi de ce încă apar în revistă articole de mai bine de zece pagini şi când reuşim să le scriem.
Am crezut mereu că există public care vrea să citească, dat fiind că articolul de presă din zilele noastre înseamnă de fapt câteva paragrafe scrise contabiliceşte şi mai puţină substanţă. Ne-am străduit şi ne vom strădui în continuare să nu renunţăm la stilul cu care v-am obişnuit şi vom căuta să vă prezentăm un produs jurnalistic logic şi cât se poate de firesc. Pentru că firescul e tot mai greu de găsit, şi cu asta sigur sunteţi de acord, nu doar când răsfoiţi un ziar sau o revistă, ci mai ales când terminaţi de citit şi reveniţi la viaţa de zi cu zi.
Răzvan Mureşan este redactor al revistei BUSINESS Magazin.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro