Google sau Facebook decid cine supravieţuieşte sau nu

Autor: Cristian Hostiuc Postat la 07 mai 2018 478 afişări  

Adrian Cocan, developer manager la compania Agroserv Măriuţa, la conferinţa ZF IMM, Mic, Mediu, Mare. Cum creşti un start-up sănătos, a spus: ”Studenţii nu sunt pregătiţi practic, probabil că sunt pregătiţi teoretic, însă aşteptările lor sunt nerealiste. Dacă te numeşti Danone, absolvenţii dau năvală, dacă eşti antreprenor local, nu e acelaşi lucru. E greu să faci business dacă nu ai un nume în spate.“

Google sau Facebook decid cine supravieţuieşte sau nu
Google sau Facebook decid cine supravieţuieşte sau nu

Pentru cei care nu ştiţi, Agroserv Măriuţa exploatează 3.200 de hectare de teren agricol în Ialomiţa şi deţine 2.600 de capete de vaci de lapte. Compania, deţinută de fermierul Nicuşor Şerban şi fiica lui, Ioana Cocan, vrea să atace piaţa de lactate cu o fabrică construită de la zero  o investiţie de 7 milioane de euro, din care 2,5 milioane de euro fonduri europene.

Pe lângă faptul că se bate cu Danone la raft, Agroserv Măriuţa se bate cu multinaţionalele pe piaţa forţei de muncă pentru a atrage talente.

Ceea ce spune Adrian Cocan este valabil pentru toate companiile antreprenoriale româneşti care au pus pe ultimul loc construcţia brandului, considerând-o, mai ales în perioada de criză, o cheltuială inutilă care nu are o rentabilitate imediată.

eJobs, cel mai mare portal de recrutare online din România, spune că şase din zece angajaţi români îşi aleg viitorul angajator în funcţie de reputaţie.

Conform unui sondaj realizat de eJobs, reputaţia unei companii este unul dintre cele mai importante criterii în funcţie de care românii decid să îşi depună CV-ul în vederea angajării. Doar 2,3% dintre candidaţi cred că brandul de angajator nu contează în alegerea viitorului loc de muncă.

Reputaţia unei companii, care contează pentru aproape 98% dintre candidaţi, începe să câştige teren tot mai mult în decizia de angajare. Pe primele locuri sunt pachetul salarial, distanţa dintre casă şi birou şi programul flexibil.

Conform eJobs, prin reputaţie 71% dintre candidaţi înţeleg recenzii bune pe companie de la actualii şi foştii angajaţi, 58% spun că un brand bun de angajator se bazează pe pachetul de salarii şi beneficii pe care îl oferă, iar 35% cred că reputaţia porneşte de la un nume şi un logo care să fie recunoscut.

Ce îţi dă Google la o căutare reprezintă principalul cenzor.

Pe proprietarii multor companii antreprenoriale româneşti nu îi interesează ce rezultate apar pe internet atunci când cineva caută după numele lor sau după numele companiei.

Înainte să audă care sunt salariile într-o companie, candidaţii caută comentariile despre firmă, despre patron sau antreprenor sau despre mediul de lucru.

Cu cât imaginea propagată este mai bună pe reţelele sociale, cu atât cresc şansele ca un candidat bun să-şi depună CV-ul pentru un job, spune Bogdan Badea de la eJobs România. 52% dintre cei care au răspuns la sondajul eJobs susţin că nu ar aplica la o companie care are o reputaţie proastă.

Google, Facebook, LinkedIn, Instagram au devenit nişte monştri care decid, prin comentariile puse de utilizatori, încotro se duce un candidat.

Pentru multinaţionale  care au un brand venit din afară, care şi-au construit o imagine, care sunt prezente acolo unde sunt viitorii candidaţi  este uşor să atragă forţă de muncă şi talente.

Pentru companiile româneşti care nu au avut grijă la povestea lor, care au lăsat cel mult în sarcina unei secretare să se ocupe de imagine, să vadă ce scrie lumea pe reţelele sociale despre ei, şansele de a atrage talente se reduc în fiecare zi.

La început, ca să poţi să iei pe cineva de la Danone, trebuie să-i oferi mai mulţi bani. Pachetul salarial este singurul criteriu în care se pot lupta firmele româneşti antreprenoriale cu multinaţionale.

Foarte multe companii româneşti şi foarte mulţi patroni nu se uită la datele statistice referitoare la forţa de muncă, considerând că ea vine de la sine. Din păcate, o bună parte din forţa de muncă este în afară şi pleacă în continuare; în al doilea rând, multinaţionalele care sunt în România nu au ridicat piciorul de pe pedala de pe acceleraţie în privinţa câştigării de teren, ci dimpotrivă, vor să-şi adjudece o felie chiar mai mare.

România este pe ultimul loc în Europa în privinţa populaţiei ocupate care are studii superioare. Conform ultimelor date Eurostat, doar 19% din populaţia ocupată din România are studii superioare, faţă de o medie a Uniunii Europene de 33%.

Asta înseamnă că bazinul de talente este foarte, foarte mic, iar din acest bazin de talente multinaţionalele iau cel puţin două treimi.

Toate companiile româneşti vor o valoare adăugată mai mare, vor să nu fie doar un prestator de servicii pentru multinaţionale, dar nu au cu cine şi cu ce să iasă din acest cerc.

Dacă nu lucrează la brand, dacă nu investesc în reputaţie, companiile antreprenoriale româneşti şi proprietarii lor vor simţi din plin ce înseamnă că Google şi Facebook şi alte reţele sociale vor decide cine trăieşte sau nu.

Până să câştige roboţii teren, tot angajaţii fac treaba, în special cei cu studii superioare.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe jugarushukaru.ro

Noul coşmar al companiilor: angajatul fantomă Noul coşmar al companiilor: angajatul fantomă

„Cel mai important criteriu la angajare? Să vină la muncă şi a doua zi”, spune un manager care a recrutat câteva sute de angajaţi în ultimii 20 de ani şi care a început să aplice acest principiu de recrutare în ultimii doi ani. Fenomenul „ghostingului” a devenit o normă pentru angajaţii tineri care aplică pentru joburi care nu necesită experienţă şi care „dispar” după o zi sau chiar după câteva ore de muncă. Cum s-a ajuns în această situaţie, cine greşeşte şi ce e de făcut?

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS: Dragnea şi Tăriceanu discută SUSPENDAREA lui Iohannis la Parlament. Momentul ADEVĂRULUI BREAKING NEWS: Dragnea şi Tăriceanu discută SUSPENDAREA lui Iohannis la Parlament. Momentul ADEVĂRULUI
DEZASTRU pe piaţa muncii: Cel mai MARE lanţ de restaurante din lume înlocuieşte oamenii cu ROBOŢI. Peste 400.000 de oameni în PERICOL
ONE.ro
Kylie Jenner, gest scandalos pentru a devenit miliardară la 20 de ani Kylie Jenner, gest scandalos pentru a devenit miliardară la 20 de ani
Cum s-a vindecat de o afecţiune gravă sora lui Dan Bordeianu: "Mi s-au dat două luni de trăit!"
Tudor Chirilă, despre despărţirea de iubită: "Să răneşti femeia care ţi-a ciopârţit sufletul e ca şi cum..."
Descopera.ro
Cum a DIVORŢAT aromânca Ana pentru Theodor Aman şi EXCENTRICITĂŢILE care aveau loc în casa lor de la marginea oraşului. Inclusiv soţia lui Carol I, marea regină Carmen Sylva, se deda la ele. ''Nici în secolul XXI aromânii nu acceptă asta'' - VIDEO Cum a DIVORŢAT aromânca Ana pentru Theodor Aman şi EXCENTRICITĂŢILE care aveau loc în casa lor de la marginea oraşului. Inclusiv soţia lui Carol I, marea regină Carmen Sylva, se deda la ele. ''Nici în secolul XXI aromânii nu acceptă asta'' - VIDEO
INOVAŢIE incredibilă a unui inginer român. A creat cea mai tare ARMĂ de asalt. NATO nu are niciuna de acest tip. ''Deja au venit cereri pentru ea'' - VIDEO
O femeie simţea ceva BUZAR în picioare, iar doctorii au fost INTRIGAŢI de ce au găsit în coloana acesteia
Go4it.ro
Cel mai avansat smartphone CHINEZESC pus în faţa celui mai greu test: cât de rezistent este de fapt? Cel mai avansat smartphone CHINEZESC pus în faţa celui mai greu test: cât de rezistent este de fapt?
O SĂPTĂMÂNĂ de utilizare la o singură încărcare. Asta promite noua tehnologie de acumulatori care ar putea fi folosită în dezvoltarea de TELEFOANE
Apple a vândut mai puţin de un milion de iPhone-uri pe cea de-a treia piaţă de mobile din lume
Csid.ro
Corina Dănilă: dieta cu care a slăbit 19 kg Corina Dănilă: dieta cu care a slăbit 19 kg
Teo Trandafir: dieta care nu dă greş niciodată
Anxietatea: cauze, tipologii, tratament

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.