De ce e mai bine să angajezi o femeie pe postul de director

Autor: Iuliana Roibu Postat la 30 martie 2015 608 afişări

Un antreprenor cu un business care a ajuns la o jumătate de miliard de euro îmi spunea în urmă cu câţiva ani că a venit vremea să îşi angajeze un CEO profesionist şi că şi-ar dori ca acesta să fie o femeie.

De ce e mai bine să angajezi o femeie pe postul de director

Motiva prin forţa femeilor de a aduce rezultate, prin capacitatea acestora de a vedea ansamblul şi prin faptul că femeile nu se sperie de muncă sau de volumul mare de tasku-ri, deoarece, după cum spunea – mai în glumă sau mai în serios – şi Ken Robinson în celebrul său discurs de la Ted, „multitaskingul a fost inventat şi cu siguranţă dus la perfecţiune de femei“. CEO-ul care conduce compania antreprenorului de aproape cinci ani este una dintre cele mai puternice femei din businessul românesc şi livrează rezultate într-una dintre industriile ante-rior specifice bărbaţilor, care au ajuns să fie însă dominate de femei. Retailul de cosmetice sau de fashion sunt industrii care se pliază pe profilul femeilor şi sunt şi dominate de acestea. Dar tot câteva doamne conduc industrii ca asigurările, petrolul şi energia, avocatura sau distribuţia de produse IT.

Alături de colegii mei, am vorbit cu zeci de doamne din businessul românesc pentru realiza-rea acestui catalog. La una dintre întâlniri, teoretizând şi filosofând despre forţa femeilor de a face multitasking şi de a livra rezultate atât în business, cât şi în educaţia copiilor sau în mi-cromanagementul familiei, am realizat că România din ultimii 25 de ani a integrat femeile în afaceri fără prea multă vorbă. Vestul Europei a muncit mai mult să scoată femeile din casele bine întreţinute de bărbaţi, a tratat mai mult despre integrarea lor pe piaţa muncii şi despre ne-voia de a aduce cât mai multe femei în consilii de administraţie, în management sau la cârma unor afaceri care să şi atragă finanţări. La nivel european au fost propuse soluţii, strategii şi penalizări pentru companiile care nu respectă diversitatea de gen.  În România, unde multitu-dinea de alte probleme nu a lăsat timp pentru astfel de discuţii, lucrurile s-au întâmplat de la sine. Femeile au ajuns o forţă în businessul local fără ca nimeni în afară de ele însele să fi in-tenţionat asta. Iar parcursul lor în business continuă.

Lista cu cele 200 de doamne pe care o veţi răsfoi în continuare este finalul unui proces de de-liberare, care a presupus nu numai prezentarea unor nume care contează cu adevărat în busi-nessul local, dar şi realizarea unui pariu cu viitorul. Multe dintre doamnele apărute în ediţiile trecute ale catalogului au devenit expatriate, fiind promovate în afara ţării, multe antreprenoare au depăşit etapa romantică a businessului şi au devenit femei de afaceri în toată puterea cu-vântului, la fel cum multe dintre ele au reuşit să păstreze businessul în formă şi în forţă şi acordat cu piaţa. Pentru că femeile aduc „îmbunătăţirea performanţei financiare, stimularea cre-ativităţii şi soluţionarea mai eficientă a problemelor“, dar şi pentru că analizează toate faţetele unei probleme, pentru că se gândesc la viitorul companiei şi pentru că se bucură frumos de re-zultate pariem încă o dată pe 200 de nume în businessul românesc feminin.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
iuliana roibu,
editorial,
business magazin
/opinii/de-ce-e-mai-bine-sa-angajezi-o-femeie-pe-postul-de-director-14084441
14084441
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.