LIVE: ZF REAL ESTATE by Storia.ro - Pariul pe turismul românesc

Comenteaza cu Ionut si Razvan: Pro sau contra amenzilor pentru lipsa anvelopelor de iarna

Autor: Ionut Bonoiu, Razvan Muresan Postat la 05 noiembrie 2010 84 afişări

Soferii de autoturisme si camioane vor fi obligati sa utilizeze anvelopele de iarna in perioada 1 noiembrie-31 martie, potrivit unui proiect de OUG elaborat de ministerul Transporturilor. In caz contrar ar urma sa plateasca amenzi cuprinse intre 2.500 lei si 4.000 de lei si sa achite daunele aduse daca nu au asigurare.

Ionut este impotriva amenzilor

Recunosc din capul locului ca am anvelope de iarna pe masina si asa am avut de cand mi-am cumparat-o. Am facut asta pentru ca, scriind despre masini la Ziarul Financiar si BUSINESS Magazin de-a lungul vremii, am vazut in cadrul diverselor teste cu masini ce diferenta face o anvelopa adecvata pe teren uscat, umed sau pe zapada.

Insa alegerea anvelopelor trebuie sa fie alegerea fiecaruia dintre noi. Da, trebuie sa avem anvelope de iarna cand teperatura scade sub cinci-zece grade, dar nu pentru ca ne obliga Ministerul Transporturilor. Cred ca doar niste oameni cu adevarat inconstienti ar alege sa nu isi puna anevlope de iarna pe masina.

Iar argumente de genul "sunt prea scumpe" sunt la fel de imbecile. Cine spune ca fiecare dintre noi trebuie sa mearga cu masina? Daca merg mai putini cu masina, inseamna ca se rezolva dintr-un foc una dintre marile probleme, din Bucuresti, cel putin - aglomeratia din trafic.

Sigur, daca se dovedeste ca lipsa anvelopelor de iarna a facut ca masina mea sa fie implicata in accident, sunt de acord ca firma de asigurari sa ma faca pe mine sa platesc toata dauna. Dar la fel de normal mi se pare si ca eu sa pot da in judecata Ministerul Transporturilor sau Primaria daca strada mea este sub zapada. Sau daca bulevardele principale din Capitala se transforma in patinoare.

Pe de alta parte, instituirea unei obligativitati va imbogati, inevitabil, comerciantii de anvelope, care isi vor permite sa creasca preturile oricat de mult, pentru ca isi vor gasi clienti disperati sa nu ia amenda. Poate aici ar trebui lucrat, daca tot ii obligi pe romani sa isi cumpere anvelope, sa ii obligi si pe producatorii de anvelope sa investeasca mai mult in explicarea diferentelor dintre o anvelopa de iarna si una de vara. Pana la urma, orice masina este la fel de buna ca cea mai proasta componenta a ei. Adica, abilitatile de soferi de curse sau tractiunea integrala a masinii nu inseamna mai nimic, daca mergi pe zapada cu anvelope de vara.

Numai ca pentru a intelege asta se pare ca singura cale e sa vezi ce se poate intampla. Si ar fi bine sa nu vezi pe pielea ta, ci mai degraba intr-un spot la TV sau intr-un viral pe internet.


Razvan sustine ca nu vorba buna ci amenzile ne vor invata sa devenim responsabili

Desi scoasa pe neasteptate din birourile Guvernului, legea vine cel putin cu intarziere daca stam sa ne amintim ce s-a intamplat iarna trecuta. Sub munti de zapada, Romania parea ca nu se mai misca. Drumurile de munte, cu numai doua benzi de circulatie, erau paralizate de indata ce un TIR se punea de-a curmezisul soselei sau coloanele de masini se tamponau in lant. Desigur, cu masinile dotate corespunzator pentru anotimpul rece, soferii vor putea controla mai atent autovehiculul, insa e bine de stiut ca anvelopa de iarna nu face altceva decat sa imbunatateasca aderenta. In lipsa utilajelor de deszapezire care sa mentina asfaltul "la negru", fie ca sunt de vara sau de iarna, cauciurile nu mai pot rezolva nimic.

Cu atat mai mult cu cat autoritatile demonstreaza iarna dupa iarna ca zapada vine mereu pe neasteptate, pregatirea masinii ne poate salva totusi de probleme neplacute. Si nu putine sunt diminetile in care masina nu mai misca din loc, iar cei care au trecut o iarna cu anvelope de vara stiu exact despre ce vorbesc.

Legea functioneaza deja in statele din vestul Europei. Drept consecinta, numarul de accidente s-a redus semnificativ de cand s-a luat aceasta masura, iar educatia s-a facut si acolo cu amenzi. S-a constatat in mai multe domenii, iar colectarea selectiva a gunoiului e unul din exemple, ca simtul civic e stimulat mult mai bine daca se aplica sanctiuni de ordin financiar.

Singurul repros care i se poate aduce legii, ce-i drept perfect justificat, e ca a fost scoasa din nou peste noapte, iar speculantii vor putea creste rapid preturile in lipsa stocurilor care sa faca fata cererii.

Inchei acest text cu speranta ca lanturile si anvelopele de iarna nu vor fi un doar pretext pentru autoritati sa uite din vocabular cuvantul "deszapezire" si in iarna lui 2010.

Anvelope de iarna - ce trebuie sa stiti despre pneurile de iarna


Perioada de desfasurare a concursului: 7 - 12 nov. 2010

Desemnarea castigatorilor se va realiza de catre redactia BUSINESS Magazin in functie de participarea la dezbatere.

Castigatorii vor fi publicati in revista BUSINESS Magazin care va aparea in 15 nov.

Castigatorii editiei sunt: mariusm, Tot eu siEugen.

Ii asteptam sa ne contacteze la 0318.256.314 sau pe e-mail la marketing@businessmagazin.ro pentru a revendica premiile.

Urmărește Business Magazin

/opinii/comenteaza-cu-ionut-si-razvan-pro-sau-contra-amenzilor-pentru-lipsa-anvelopelor-de-iarna-7695459
7695459
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.