Gala Woman in Power. Premii pentru excelenţa în afaceri şi în afara scenei de business

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 05 aprilie 2017 412 afişări

Business Magazin a organizat pe 23 martie gala woman in power, prilej cu care a fost lansat catalogul dedicat doamnelor care reprezintă elita mediului românesc de afaceri, „aripa” feminină.

„În toamna lui 2004 am lansat Business Magazin, o revistă motivaţională pentru cei care voiau să reuşească în afaceri”, a spus Bogdan Angheluţă, redactor la Business MAGAZIN şi gazdă a evenimentului, alături de Ioana Matei, editor al Business Magazin. „Prezenţa tot mai clară a doamnelor în afaceri a fost motivul pentru care am lansat acest catalog”, a afirmat Ioana Matei, punctând că proiectul a ajuns la a şasea ediţie şi prezintă cele mai puternice antreprenoare şi reprezentante de companii multinaţionale.

„Acest eveniment este şi unul de networking pentru că nu vă cunoaşteţi îndeajuns între voi, nu faceţi afaceri împreună şi asta este una dintre slăbiciunile mediului de afaceri românesc, aşa cum am spus de mai multe ori”, a declarat, la eveniment Cristian Hostiuc, director editorial la Business MAGAZIN şi Ziarul Financiar.

Că au făcut performanţă în afaceri este un lucru îndeobşte recunoscut, dar la ediţia din acest an am vrut să descoperim şi alte faţete ale acestor doamne, aşa că le-am provocat să dezvăluie preocupările lor din afara scenei de business: care sunt ţelurile, cele mai frumoase momente din viaţa lor, cum evaluează implicarea mediului de afaceri în societate. În cadrul galei, Business MAGAZIN a organizat o dezbatere despre viziunea femeii la putere. Putere de business, dar şi putere spirituală. Puterea cifrelor, dar şi a cuvintelor. În panelul de discuţii au participat Christine Schillings, director general al Ana Hotels, Mădălina Teodorescu, director general adjunct al Piraeus Bank, şi Silviana Petre Badea, managing director al JLL.

Dacă ar fi să scrieţi un articol despre dumneavoastră, ce aţi spune? a întrebat Cristian Hostiuc, care a moderat panelul de discuţii. „Nu vă opriţi! Nu vă lăsaţi impresionate de ceea ce vedeţi în jur, viitorul este al vostru – în faţa voastră, în mâinile vostre. Urmăriţi-vă ţelul! Sunt o mulţime de lucruri de făcut în lume şi mediul de afaceri este cel mai adesea favorabil bărbaţilor. Am păr alb – şi asta arată o experienţă de ani buni. De aceea spun că trebuie să continuăm să ne impunem în poziţii de top management”, a spus Christine Schillings, director general al Ana Hotels. Ea a povestit că atunci când i s-a propus să preia funcţia actuală, un element important a fost faptul că ştia deja ţara; prima oară a venit în România în 1996, pentru deschiderea Athéné Palace Hilton. „Am plecat şi m-am întors. Când domnul Copos m-a sunat şi m-a întrebat dacă aş fi interesată de această funcţie, am acceptat”, a adăugat Christine Schillings.

„Dacă ar fi să scriu un articol despre mine cred că l-aş intitula «Mulţumesc» - pentru bucuria de a trăi în fiecare zi, de a amesteca o pasiune, pe care o am încă din copilărie, în job, de a avea doi copii minunaţi, de a avea prieteni grozavi în jurul meu. Fac asta în fiecare seară”, a spus Mădălina Teodorescu, director general adjunct al Piraeus Bank. „Încă din copilărie strângeam bani în puşculiţă şi la un moment dat am început să-mi împrumut mamaia care mă creştea atunci; de fiecare dată îi dădeam 10 lei pentru pâine şi luam înapoi 15 lei. Pe la 16 ani aveam în puşculiţă o sumă destul de importantă şi atunci m-am gândit că bankingul mi se potriveşte. Sigur, bankingul nu înseamnă doar creditare, dar aşa a început.”

În cazul Silvianei Badea, managing partner al JLL, articolul potrivit despre sine însăşi ar spune: „Găseşte echilibrul! Şi asta pentru că dacă viaţa te încearcă suficient de mult, singurul scop care se menţine este să găseşti un echilibru între ceea ce ai de făcut, ce ai de realizat pentru tine ca persoană şi mediul în care trăieşti – familie, societate, colegi, prieteni şamd”.

Cât priveşte cea mai importantă decizie din carieră, Christine Schillings spune că „a fost momentul în care am hotărât că nu voi rămâne într-un singur loc pentru totdeauna, ci voi alege să-mi contruiesc cariera în diverite locuri din lume. Sunt belgiancă şi din momentul studenţiei şi până acum am lucrat în 15 ţări diferite. Când iei o asemenea decizie la începutul carierei, are un impact mare. Eram tânără şi am acceptat că mă voi reloca ori de câte ori va fi nevoie”.

În cazul Mădălinei Teodorescu, cea mai complicată decizie a fost cea legată de momentul în care a decis, în interiorul industriei, să schimbe zona de business. „În industria bancară sunt zone specializate şi modelele de business au la bază pricipii diferite. E curajos ca atunci când începi să înţelegi un model de business să nu te folosseşti neapărat de principiile învăţate şi să o iei de la capăt. Schimbarea pentru mine a însemnat o trecere de la corporate spre retail, de la o bancă mică la una mai mare. Curajul a fost atunci când am hotărât că vreau să le fac pe toate.”

„Pornită fiind pe partea de financiar, contabilitate, după vreo patru ani de muncă, am schimbat macazul spre real estate. Acela a fost pentru mine momentul în care mi-am găsit locul şi dacă se poate ca real estate-ul să fie o vocaţie pentru cineva, iată, şi vocaţia”.

În cadrul evenimentului, Business MAGAZIN a acordat zece premii. Rareş Măcinică, CEO al firmei de logistică Lagermax, a oferit primul premiu al serii, după ce a menţionat că în cadrul firmei pe care o conduce 80% dintre angajaţi sunt femei, iar în board el este singurul bărbat. Prima premiantă a serii, Nicoleta Eftimiu, franchise country manager la Coca- Cola România şi Moldova, a venit la eveniment însoţită de fetiţa sa. „Aşa cum aţi văzut, nu am venit singură în seara aceasta, ci cu fetiţa mea de doi ani, pentru că nu am avut cu cine să o las. Am doi copii, o carieră frumoasă, o echipă pe măsură, îmi dedic timp şi hobby-urilor: călătoresc, fac sport, sunt pasionată de design interior. Cred că se pot face toate, cu puţină organizare şi ajutor din partea celorlalţi.”

Anda Jurca, director naţional de vânzări la Bijuteria Teilor, a doua premiantă a galei, a spus: „Sunt o norocoasă, pentru că în domeniul în care sunt nu simt că lucrez, fac totul din plăcere. Cred că mă identific cu multe doamne de aici, care iubesc bijuteriile”.

Daniela Becheru, cofondator al retailerului foto video F64: „Cu toate că noi vindem echipamente foto, jumătate din echipa noastră este formată din femei”. Daniela Becheru dedică timp şi hobby-urilor sale: o oră pe săptămână pentru pian, de două ori pe săptămână merge la sală, iar în vacanţe scrie şi versuri.

Emilia Bunea, CEO la Metropolitan Life, participantă la maratoane, a primit un alt premiu şi a spus: „ Cred că toată viaţa este un maraton. Cred că sacrificăm ceva. Renunţaţi la mitul femeii perfecte, pentru că ne punem standarde prea înalte şi nu mai avem timp să visăm, şi uneori trebuie să faem şi asta. Soţul meu spune, cu admiraţie, că trăiesc o viaţă ca la armată: 30 de minute, 20 de minute, 40 de minute. Dar ceva pierdem, în aest ritm de viaţă. Trebuie să le învăţăm pe fetele noastre că au toate opţiunile: nu trebuie să fie femei perfecte, nu trebuie să fie femei de carieră, e minunat dacă sunt feminine, e minunat dacă sunt puternice.”

Un alt premiu al galei a fost oferit Florentinei Taudor, CEO al companiei de echipamente de protecţie Renania. „Felicitări tuturor doamnelor care au făcut performanţă şi mă bucur că fac parte din această elită.”

Lucia Costea, cofondator al SECOM, a primit un alt premiu al serii. „Este important echilibrul din toate punctele de vedere – deopotrivă emoţional, dar şi fizic.”

Alina Bistreanu, director general al grupului polonez LPP, care operează pe piaţa românească magazinele Reserved, Mohito, Sinsey şi Crop, şi-a dedicat majoritatea timpului din ultimii trei ani dezvoltării afacerii pe care o conduce. În cadrul galei, ea a spus: „Aş vrea să dedic acest premiu celor mai importante femei din viaţa mea – bunica şi mama, care mi-au dat sfaturi foarte bune, pe care le-am pus în practică încă din copilărie. Bunica mă sfătuia că orice aş alege să fac în viaţă să nu uit de unde am plecat, să nu uit să fiu un om de valoare. Mama m-a educat şi m-a învăţat să fiu un om responsabil, să încerc şi să greşesc, să mă ridic oricât de dureroase ar fi căzăturile. Succesul nu se măsoară în funcţiile pe care le avem sau valorile materiale pe care le deţinem, ci prin calităţile noastre şi valorile personale – prieteni, familie, oamenii frumoşi pe care îi avem în jurul nostru”.

Un alt premiu al galei a fost dedicat Simonei Lăpuşan, COO & founding partner la Zitec. Ea a spus: „Sunt onorată să fiu alături de femeile puternice care în fiecare zi fac lucrurile să se întâmple. În firma noastră cam 35% din echipă sunt femei. Programarea a fost o pasiune, care a început cu un HC la 12 ani şi în urmă cu 14 ani am participat la înfiinţarea firmei”.

În cadrul galei, Business Magazin a mai acordat premii şi pentru Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour România, şi pentru Laura Şerban, director general la Mecanica Ceahlău.

Dacă la capitole precum sănătatea sau productivitatea muncii România nu ocupă o poziţie fruntaşă în rândul ţărilor de pe continent, în ce priveşte numărul femeilor implicate în management media ţării noastre este de 41%, peste cea înregistrată la nivel european; în alte şapte ţări reprezentarea doamnelor în managent este mai ridicată. Doar unu din trei manageri este femeie, în ţările din Uniunea Europeană. Aproape 7,3 milioane de persoane deţin poziţii manageriale în companii cu cel puţin zece angajaţi, în cadrul UE, arată datele Eurostat, 4,7 milioane dintre ei fiind bărbaţi şi 2,6 milioane fiind femei. Deşi reprezintă aproape jumătate din angajaţii din această zonă, femeile continuă să aibă un grad de reprezentare mai redus decât al bărbaţilor.

Gala Woman in Power a fost realizată cu sprijinul partenerilor Mercedes-Benz, Carrefour, Metropolitan Life, Ana Hotels, Petrom, Domeniile Sâmbureşti, Aqua Carpatica, Beautik, Grace Couture, Nera Plant, Sport Couture, Luna Solai, Florăria Magnolia, Zarea, Rhea Costa, Burberry şi Make-up Room 363.

Catalogul „Cele mai puternice femei de afaceri” poate fi achiziţionat de la departamentul de distribuţie al grupului Mediafax.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.