Povestea românului de 33 de ani care a construit o afacere de sute de milioane de dolari şi a facut afaceri cu Facebook

Autor: Ioana Mihai Postat la 31 ianuarie 2016 15272 afişări  

Povestea românului de 33 de ani care a construit o afacere de sute de milioane de dolari şi a facut afaceri cu Facebook
Povestea românului de 33 de ani care a construit o afacere de sute de...

La 33 de ani, Sergiu Biriş este antreprenorul de numele căruia se leagă dezvoltarea (şi succesul) Trilulilu, Liverail şi Zonga.

Liverail este un start-up specializat în livrarea reclamelor video online, pe care l-a fondat în urmă cu şapte ani în Cluj împreună cu Andrei Dunca şi Mark Trefgarne. Sergiu Biriş este acum implicat în Zonga, despre care spune că este un „spin-off“ din Trilulilu, un serviciu de muzică, legal, care oferă acces la 20 de milioane de melodii de pe mobil, tabletă sau PC.

Centrul de dezvoltare software de la Cluj al companiei LiveRail, care a fost achiziţionată în urmă cu un an si jumătate de gigantul Facebook în cadrul unei tranzacţii estimate la 500 mil. dolari, a înregistrat în 2014 afaceri de 7,5 mil. lei, cu 3,5% mai mari decât în 2013, conform datelor de pe pagina web a Ministerului Finanţelor.

Sergiu Biriş a decis în 2007 că e timpul să aibă un produs propriu şi a lansat Trilulilu, site similar cu YouTube, care a ajuns în trei luni de la lansare printre primele trei site-uri româneşti. În timpul facultăţii, pe care a terminat-o în 2006, Sergiu Biriş avea deja propria afacere, o agenţie de web design, iar în urmă cu şapte ani avea trei idei; una dintre ele a fost Trilulilu, un site românesc de video sharing. „Nu ştiam cum să creăm cu adevărat un business, tot ce ştiam despre piaţa online era că e o piaţă de 5 milioane de euro, ceea ce mie mi s-a părut senzaţional. Nu ştiam că există foarte mult scepticism legat de proiectele online şi că erau puţini clienţi care îşi asumau riscul de a investi în publicitatea online atunci“, îşi aminteşte fondatorul Trilulilu. După câteva luni de la lansare, Business Magazin le-a propus un interviu, pentru un cover story. „«Vrem!», am zis, dar nu ştiam ce înseamnă cover story. Motiv pentru care am apărut în tricou pe copertă, nu venisem la Bucureşti pregătiţi.

Am făcut şedinţa foto, am răspuns la întrebări şi în mai 2007 am apărut pe coperta revistei. A fost o surpriză plăcută şi s-a dovedit a fi şi un punct foarte important din cariera noastră, pentru că mai târziu investitorul nostru ne-a spus că aşa ne-a găsit, văzându-ne pe coperta revistei. Până să ajungem pe copertă noi am investit destul de mult în acest proiect, tot ce câştigam din web design reinvesteam în site, şi am primit chiar şi oferte de cumpărare la 2-3 luni de la lansare, când a vrut să ne cumpere Neogen.“

Nu au vrut să vândă atunci, deşi 80.000 de euro era o sumă colosală după câteva luni de lucru. Mai târziu, în 2007, investitorul Alexis Bonte a preluat doar o părticică din proiect, 10%, cu 100.000 de euro. „A fost cel mai bun lucru că nu am vândut businessul din prima. Îţi trebuie răbdare, ca antreprenor. Cu Trilulilu primii bani, 5.000 de lei, i-am făcut după şase luni de la lansarea proiectului, moment când aveam cheltuieli de 6.000 de euro pe lună. Cea mai mare provocare, pentru noi, a fost să învăţăm să facem bani în spaţiul online, am avut foarte multe încercări şi foarte multe eşecuri ca să susţinem businessul, pentru că piaţa din România are particularităţile ei. Cea mai bună soluţie a fost să ne înfiinţăm propria echipă de vânzări, am învăţat asta în decurs de câţiva ani“, spunea Sergiu Biriş la BM Storytellers.

In 2014, Sergiu Biriş a ocupat prima pagină a ziarelor de afaceri în momentul în care Facebook, cea mai mare reţea socială din lume, a cumpărat pentru o sumă cuprinsă între 400 şi 500 de milioane de dolari Liverail, un start-up specializat în livrarea reclamelor video online, pe care l-a fondat în urmă cu şapte ani în Cluj împreună cu Andrei Dunca şi Mark Trefgarne. Sergiu Biriş este acum implicat în Zonga, despre care spune că este un „spin-off“ din Trilulilu, un serviciu de muzică, legal, care oferă acces la 20 de milioane de melodii de pe mobil, tabletă sau PC.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Am mai scris despre:
afaceri,
facebook,
Trilulilu,
Sergiu Biris,
admiratie
http://www.businessmagazin.ro/lideri/povestea-romanului-de-33-de-ani-care-a-construit-o-afacere-de-sute-de-milioane-de-dolari-si-a-facut-afaceri-cu-facebook-14924820
14924820
comments powered by Disqus
ZF.ro
BREAKING NEWS! Încă o INSOLVENŢĂ zguduie piaţa. Începe furtuna pentru una dintre cele mai mari companii din România BREAKING NEWS! Încă o INSOLVENŢĂ zguduie piaţa. Începe furtuna pentru una dintre cele mai mari companii din România
BREAKING NEWS! Cea mai nouă decizie luată de Grindeanu de URGENŢĂ. Vedeţi AICI dacă vă încadraţi să primiţi o PRIMĂ
ONE.ro
Dieta Andreei Berecleanu, cu ajutorul căreia a slăbit 8 kilograme "Am mâinile ca ale unui copil" Dieta Andreei Berecleanu, cu ajutorul căreia a slăbit 8 kilograme "Am mâinile ca ale unui copil"
De nerecunoscut! Cum arată Donald Trump în tinereţe
Cum arată moştenitoarea familiei Onassis. Are o avere de 3 miliarde de dolari
Descopera.ro
Secretul SCANDALOS al masonilor a ieşit la iveală. De sute de ani fac asta şi nimeni nu şi-a dat seama Secretul SCANDALOS al masonilor a ieşit la iveală. De sute de ani fac asta şi nimeni nu şi-a dat seama
SEMNĂTURA dată de Trump la învestire scoate la iveală un lucru ULUITOR. Nimeni a sesizat asta vineri
Lenin a murit infectat cu SIFILIS de o prostituată franceză. SECRETELE care ies la iveală după 80 de ani
Go4it.ro
Cum se programează un PC ca să se oprească singur Cum se programează un PC ca să se oprească singur
Veste proastă pentru utilizatorii acestui smartphone Samsung foarte iubit de români. Compania a făcut anunţul
O firmă a realizat un ceas din brânză care costă 1 milion de dolari
Csid.ro
5 paşi să poţi renunţa mai uşor la zahăr 5 paşi să poţi renunţa mai uşor la zahăr
Cura de slăbire care-ţi poate distruge organismul! Nu te sfătuim s-o ţii!
Operaţia care m-a scăpat de ochelari - by CSID

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.