Studii de caz: Gamificarea

Postat la 21 aprilie 2016 260 afişări

Studii de caz: Gamificarea

RESURSE UMANE

Biroul din Ungaria al companiei de servicii de audit, consultanţă fiscală şiconsultanţă pentru afaceri PricewaterhouseCoopers şi-a propus să îşi implice mai mult candidaţii în procesul de recrutare. Candidaţii la joburi petreceau 10 minute sau mai puţin pe pagina companiei, iar PwC considera că un bazin de angajaţi mai implicaţi ar oferi angajaţi mai buni, care ar petrece mai mult în companie după ce ar fi angajaţi. Pentru a face acest lucru, compania s-a folosit de Multipoly (o abreviere de la jocul Monopoly).

Jocul permite candidaţilor să arate cât de pregătiţi sunt să lucreze la PwC prin plasarea lor în echipe şi prezentarea lor probleme de business asemănătoare cu cele pe care le-ar întâlni la locul de muncă. După un interviu simulat, candidaţii au posibilitatea să încerce roluri precum cel de consultant, consultant senior şi manager. Candidaţii la joburi trebuie să demonstreze cunoştinţe de business, abilităţi digitale şi relaţionale pentru a juca jocul.

Managerul de recrutare al companiei din Ungaria a declarat publicaţiilor internaţionale că acei candidaţi care au jucat Multipoly au fost mai bine pregătiţi pentru a face faţă interviurilor deoarece jocul i-a informat şi-a pregătit pentru companie insistând pe abilităţile de care au nevoie pentru obţinerea succesului la firmă.

Dacă înainte angajaţii petreceau mai puţin de 10 minute pe site-ul companiei, jocul Multipoly i-a ţinut pe pagina companiei chiar şi 90 de minute. Baza de candidaţi a crescut cu 190%, iar interesul utilizatorilor de a afla detalii despre companie a crescut cu 78%. Totodată, tranziţia spre cultura organizaţională a companiei a fost mai uşoară după jucarea Multipoly.

MANAGEMENT

Google, la fel ca majoritatea companiilor, avea nevoie ca angajaţii să îşi înregistreze cheltuielile de deplasare în baza unui program regulat. Google a gamificat procesul cheltuielilor, lăsându-şi angajaţii care nu foloseau banii rămaşi să le fie plătiţi la următorul salariu, să păstreze banii pentru o călătorie viitoare sau îi doneze unei cauze nobile alese de ei.

Proiectul de gamificare a cheltuielilor de deplasare a avut ca rezultat completarea în procent de 100% a formularelor de înregistrare a călătoriilor după doar şase luni de la lansarea programului.

EDUCAŢIE

Deloitte trebuia să construiasă o curriculă de training pentru executivi seniori, dar avea dificultăţi în încurajarea executivilor să înceapă şi să termine programul.

A introdus în proiect elemente din jocuri precum insigne, leaderboards şi simboluri de statut care măsurau câţi dintre executivi participau şi finalizau cursurile.

Durata medie de finalizare a unui curs a scăzut cu jumătate, iar numărul utilizatorilor programului a crescut semnificativ.

Citiţi mai multe despre gamificare aici

Urmărește Business Magazin

/cover-story/studii-de-caz-gamificarea-15267534
15267534
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.