Catalogul Cele mai puternice femei din business - ediţia 2022
Femeile vorbesc, de fapt, mai puţin?
"Sunt perseverente, răbdătoare, deschise, iar când eşti înconjurat de bărbaţi, observi că de cele mai multe ori, ei nu vor să înveţe atât de mult, sunt convinşi că au deja soluţiile potrivite, ştiu exact cum va funcţiona piaţa de capital în următoarele săptămâni. Cred că femeile sunt mult mai modeste, le este mai uşor să înţeleagă faptul că nu pot să bată piaţa, că aceasta are mereu dreptate – nu toţi bărbaţii înţeleg asta, este o chestiune de ego, cred”, spunea Christopher Dembik, invitatul special al evenimentului Women in Power, directorul de analiză macro de la banca daneză de investiţii Saxo Bank. Ceea ce sublinia el era că femeile investesc de obicei mult mai înţelept decât bărbaţii, la o performanţă mult mai bună însă sunt deseori intimidate de prezenţele masculine din domeniu – acesta fiind unul dintre motivele pentru care şi numărul investitorilor femei este mai redus. Pentru a le încuraja să iasă în faţă, reprezentanţii Saxo Bank au decis, de pildă, să organizeze evenimente dedicate exclusiv femeilor. Contrar aparenţelor sau vorbelor din popor, femeile sunt mai puţin vocale – cel puţin când vine vorba despre mediul de lucru – iar asta putem să observăm şi în materialele noastre – spre exemplu, anul trecut am avut doar două materiale de copertă în care personajele principale au fost lideri femei – şi asta pentru că bărbaţii au avut o deschidere mai mare să vorbească cu noi.
Există totuşi multe femei-lider în businessul românesc, chiar şi în industrii atipice, după cum am observat la centralizarea răspunsurilor pentru acest anuar. Multe dintre ele au fost numite să preia frâiele în condiţii de criză, anul trecut şi în 2020. În cele mai multe cazuri, informaţiile despre numirea lor a fost redată într-un comunicat de presă – şi atât. Apreciem concentrarea pe responsabilităţile de a conduce companii cu sute sau chiar mii de angajaţi, dar nu putem să nu ne întrebăm dacă şi această modestie reprezintă motivul pentru care există încă discrepanţe de gen când vine vorba de poziţiile de leadership, dar şi diferenţe legate de venituri. Ce vrem noi să vă spunem este că vă încurajăm să vorbiţi mai mult – cu noi, cu partenerii de afaceri, cu colaboratorii. Fiţi mai puţin modeste. Ieşiţi în faţă. Nu aveţi niciun motiv să faceţi asta mai puţin decât colegii bărbaţi.
Ioana Matei,
editor-şef Business MAGAZIN
Mai multe detalii puteţi citi în Catalogul "Cele mai puternice femei din business"
Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.
Comandă catalogul mai jos la preţul de 300 de lei, TVA inclus.
Urmărește Business Magazin