Catalogul 100 Cele mai puternice femei din business - ediţia 2021

Catalogul 100 Cele mai puternice femei din business  - ediţia 2021

Femeile în prima linie a businessului

Femeile reprezintă majoritatea angajaţilor «din prima linie» în domeniul sănătăţii, însă acestea sunt slab reprezentate când vine vorba despre persoanele care iau decizii legate de criza pe care o traversăm. Spre exemplu, din echipele de urgenţă implicate în gestionarea situaţiei COVID din 87 de ţări, inclusiv din 17 state membre UE, 85,2% au fost conduse de bărbaţi, potrivit datelor publicate pe site-ul Comisiei Europene.. La fel stau lucrurile şi când vine vorba despre business: chiar dacă femeile reprezintă aproximativ jumătate din forţa de muncă de la nivelul UE (şi din România), ele sunt în continuare subreprezentate când vine vorba despre funcţiile de conducere. De cele mai multe ori, femeile deţin roluri de directori de resurse umane, administrative sau legale – şi, chiar dacă acestea sunt funcţii importante, nu sunt direct legate de profitabilitatea companiilor. Or, acesta este şi argumentul pentru care Business MAGAZIN a decis, în urmă cu 10 ani, să lanseze primul proiect dedicat exclusiv femeilor din business de pe piaţa românească.

Potrivit celor mai recente date ale Eurostat, la nivelul UE, femeile sunt în continuare depăşite în ceea ce priveşte nivelul de management de liderii bărbaţi. În cel de al treilea trimestru al anului 2020, mai mult de 9,5 milioane de oameni deţineau o poziţie de management: 6,2 milioane erau bărbaţi şi doar 2,3 milioane femei. Femeile reprezintă 46% dintre angajaţii din UE, dar sunt subreprezentate în rândul managerilor (34%). Vestea bună este că numărul lor este mai mare decât în trimestrul al doilea al anului 2002, când se plasa sub 30%. Altă veste bună este ca România se află de această dată în extrema optimistă a clasamentului: suntem în prima parte a acestuia, cu 37% funcţii de management ocupate de femei. Înaintea noastră se află Letonia (45%), Polonia (44%), Bulgaria, Ungaria, Slovenia, Suedia (42%), Irlanda (38%).

„Cel mai important lucru pe care l-am aflat este că doamnele din businessul românesc au de gând să depăşească şi următoarele bariere, oricare ar fi acelea, şi să meargă mai departe”, spunea concluzia argumentului de lansare a catalogului dedicat femeilor din businessul românesc, în urmă cu 10 ani. Nimic mai adevărat, acest lucru a fost demonstrat an de an şi poate în cel care a trecut, mai mult ca niciodată.

De-a lungul timpului, am vorbit despre faptul că discriminarea există în continuare – chiar dacă are alte forme – , că regulile de cochetărie merg mână în mână cu regulile de business, despre viziunea femeilor pentru tânăra generaţie, felul în care se raportează ele la succes, despre calităţile femeilor puternice şi felul în care ele pot inspira generaţiile următoare de lideri, despre cariere crescute peste graniţe şi despre prezenţa româncelor la conducerea unor companii de miliarde şi cu mii de angajaţi.

Anul acesta, le-am întrebat pe femeile din business cum fac faţă crizelor, care sunt locurile de unde îşi iau energia necesară depăşirii acestora, persoanele care le sunt alături, deciziile grele în faţa cărora s-au aflat şi, desigur, felul în care cred ele că puterea se îmbină cu feminitatea. Această criză a arătat mai mult ca oricând că a fost nevoie de flexibilitate, rezistenţă şi, nu în ultimul rând, de empatie din partea liderilor pentru a traversa vremurile incerte aduse de pandemie, calităţi care, de cele mai multe ori, nu lipsesc din cele avute de liderii femei – aşa cum reiese din răspunsurile lor. Cu acestea depăşesc ele criza de acum – şi cu aceste calităţi vor depăşi cu siguranţă şi crizele ce vor urma – normale şi acestea, la fel ca în viaţă şi în business.

Metodologie:

Business MAGAZIN publică, an de an, răspunsuri de la cele mai vizibile antreprenoare sau reprezentante ale multinaţionalelor, a căror prezenţă în paginile următoare a fost asigurată în baza unor criterii devenite deja tradiţionale: polivalenţa (varietatea proiectelor în care sunt implicate — în business şi în afara businessului); notorietatea; gradul de implicare socială; depăşirea obstacolelor din parcursul profesional; numărul de angajaţi şi veniturile companiilor pe care le reprezintă (date oferite de reprezentanţii firmelor sau regăsite în datele publice disponibile).

Ioana Matei,
editor-şef Business MAGAZIN

 

Femeia, mai puternică decât ştia că este

Femeia, cu fragilităţile, cu poveştile, cu pasiunile şi cu reuşitele ei este, an de an, personajul central al acestui anuar. În această ediţie, mai mult decât oricând, vrem să promovăm femeile care au luptat – şi continuă să o facă – în prima linie a businessului românesc, de când impactul pandemiei de COVID-19 s-a ramificat în toate industriile care susţin economia locală, chiar dacă se numără în rândul pierzătorilor crizei sau reprezintă companiile care s-au hrănit din pandemie.

Anul acesta le-am văzut pe femeile din mediul de business local mai puternice decât oricând, fie că erau deja conştiente de această forţă interioară sau şi-au descoperit-o în situaţiile limită apărute pe parcurs. A trebuit să reinventeze şi să se reinventeze: acasă şi la birou, la şedinţele pe Zoom şi la şcoala online a copiilor; să fie  lideri şi mame, să ţină sus moralul angajaţilor, al celor dragi, şi mai ales, în primul rând, pe al lor. Pentru unele, pandemia a coincis cu preluarea conducerii unor companii de top, a căror cârmă a trebuit ţinută drept în furtuna crizei. Pentru altele, munca remote a fost imposibilă, prin prisma activităţii pe care o desfăşoară, aşa că şi-au asumat nevoia de a fi un exemplu pentru colegi şi au înfruntat riscurile aferente.

Şi-au găsit noi moduri de a comunica, noi strategii de a creşte businessul şi de a inova, chiar şi când condiţiile economice le-au fost potrivnice. Inspiraţia pentru aceste schimbări a venit din resurse interioare, din familie, din reuşitele echipelor sau din exemple celebre de lideri precum Angela Merkel şi Jacinda Ardern, pe care le-au reprodus, la scară mai mică, în propriile afaceri sau departamente.

Pentru fiecare candidată din paginile acestui catalog pandemia a adus cel puţin o lecţie importantă – dar mai ales, le-a pus faţă în faţă cu ele însele şi le-a «forţat» să ia decizii radicale într-un timp record, şi să o facă cu responsabilitate. Pentru a reuşi, au căutat resursele de energie în diferite locuri – în sport, în natură, în cărţi – şi, deopotrivă, în familie şi în echipele pe care le conduc.

Dar mai presus de orice, în noua criză doamnele din prima linie a businessului românesc şi-au păstrat feminitatea cu o forţă neclintită, deoarece pentru ele feminitatea înseamnă putere – puterea de a fi lideri, de a depăşi provocări şi de a face acest lucru cu graţie, determinare şi curaj.

Andra Stroe,
redactor Business MAGAZIN

 

Mai multe detalii puteţi citi în Catalogul 100 Cele mai puternice femei din business  - ediţia 2021

Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.

Comandă catalogul mai jos la preţul de 200 de lei, TVA inclus.


 

Cantitate: buc.
 

Urmărește Business Magazin

cataloagele business magazin
ZF.ro
Autoturismele din România la raport: Moment istoric în România. Ce trebuie să ştie toţi şoferii din ţara noastră Autoturismele din România la raport: Moment istoric în România. Ce trebuie să ştie toţi şoferii din ţara noastră
Mai aveţi zile de concediu de anul trecut şi vreţi să nu le pierdeţi? Vedeţi aici ce se întâmplă cu perioada de concediu de odihnă neefectuată
Mediafax
UE are nevoie de gaz natural lichefiat rusesc pentru a evita un şoc energetic - autoritatea de reglementare / Cantitatea importată este cu 40% mai mare faţă de înainte de război UE are nevoie de gaz natural lichefiat rusesc pentru a evita un şoc energetic - autoritatea de reglementare / Cantitatea importată este cu 40% mai mare faţă de înainte de război
CE a propus stabilirea în acest an a datei de eliminare a controalelor la frontierele interne
MonitorulApararii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
România va semna contractul de peste 700 milioane euro pentru obuzierele de 155 mm. în luna martie
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu ŞUHAN: Ce, cât şi cum se mai fură prin Europa COMENTARIU Valeriu ŞUHAN: Ce, cât şi cum se mai fură prin Europa
COMENTARIU Valeriu ŞUHAN Cu frâna trasă pe podul suspinelor...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.