Planuri la scară mare

Autor: Ioana Niţă Postat la 17 ianuarie 2022 112 afişări

Fie că e vorba de un consumator care îşi aşteaptă scutecele cât mai repede, de un curier care vrea să livreze mai rapid coletele pentru a lua următoarea comandă sau de o companie care vrea să vândă cât mai mult - toate aceste entităţi îşi doresc acelaşi lucru - produsul comandat să fie LIVRAT CÂT MAI RAPID, cu o întârziere cât mai mică. Un start-up local care rezolvă această ecuaţie complicată pentru toate companiile implicate în proces a obţinut în 2021 rezultate care îi permit să viseze la scară mare pentru 2022 şi dincolo de acest an.

Este vorba de Postis, start-up-ul local care a dezvoltat o platformă digitală dedicată optimizării livrărilor şi care acum se pregăteşte pentru o rundă de finanţare de serie A ce va ajuta compania să se extindă la nivel european. Înfiinţat în 2016, start-up-ul a obţinut până acum investiţii de peste 2 milioane euro, la ultima rundă de finanţare businessul Postis fiind evaluat la 15 milioane euro.

„Ne pregătim pentru o nouă rundă de investiţie. Va fi prima rundă importantă, dacă ne raportăm la rundele de investiţie ale unui start-up, adică runda de serie A pe care vrem să o luăm de la instituţii financiare din zona aceasta de finanţare a start-up-urilor. Vor fi investitori strategici din regiune care ne vor ajuta să scalăm din punct de vedere comercial soluţia Postis la nivel european”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Mircea Stan, fondator şi CEO al Postis. Runda de investiţie de serie A pentru regiunea în care ne aflăm noi are o valoare cuprinsă între două şi zece milioane euro. „Noi ne încadrăm în acest interval şi evident dorim să avem o evaluare, capitalizare post finanţare, de câteva zeci de milioane de euro.”

Runda de finanţare este prognozată pentru martie-aprilie 2022, iar ulterior start-up-ul va începe expansiunea la nivel regional. Până acum, Postis şi-a extins operaţiunile şi în ţările din vecinătate, precum Bulgaria, Ungaria sau Grecia, prin companiile internaţionale pe care le are în portofoliul de clienţi din România şi a început totodată şi o serie de proiecte pilot cu companii din străinătate. În 2022, start-up-ul plănuieşte să îşi deschidă şi birouri în afara ţării. În ultimul an, start-up-ul a reuşit să îşi dubleze numărul de clienţi la 150 şi să îşi tripleze veniturile. Printre cei mai mari clienţi ai Postis se numără Auchan, Cora, Elefant, Cărtureşti, Ikea, Flanco, Frisbo, KLG, Secom, Dr. Max şi Schmitz Cargobull. „Veniturile recurente la final de 2021 au ajuns la un milion euro”, a punctat Mircea Stan.

Platforma Postis funcţionează asemenea unui marketplace, reunind în acelaşi loc jucătorii din e-commerce, retail, omnichannel sau fulfillment, cu cei care oferă serviciile de logistică şi transport – transportatorii independenţi, curierii – şi tot felul de alte  soluţii alternative prin care se fac livrările. Cum ajută însă mai exact platforma Postis la optimizarea livrărilor? „Noi, pe lângă faptul că îi punem laolaltă şi se creează matchmaking între nevoie şi cine oferă serviciul respectiv, îi ajutăm să îşi optimizeze operaţiunile luând în calcul trei criterii mari pe care le vedem utile pentru ambele părţi. Pe de o parte este costul pe care îl calculăm în timp real, pe de altă parte luăm în calcul calitatea serviciului şi, nu în ultimul rând, feedbackul clientului”, a explicat el, adăugând că în 2021 start-up-ul a lansat un nou concept pe piaţă care se numeşte „click to door” – cum să ai într-un singur loc toate interacţiunile de la primul click până la livrare. „Plecând de la acest flux pe care îl vede fiecare client care cumpără online, optimizăm din punct de vedere operaţional toate activităţile. Optimizarea poate să fie optimizare directă, de cost sau poate să vină indirect dintr-o mai bună experienţa a clientului de cumpărare pe toate segmentele. Noi le prezentăm în mod unificat pe cele trei segmente mari: cum ajunge clientul pe site, ce se întâmplă pe site şi ce se întâmplă cu comanda după ce a fost pregătită şi livrată către clientul final.”

Ce rezultate obţin însă efectiv clienţii care folosesc soluţia Postis? „Am putea să dăm două exemple recente pe care le-am avut cu doi clienţi de-ai noştri. În primul rând, din punct de vedere operaţional, clienţii noştri îşi eficientizeză costurile între 10-25% în funcţie de volumele pe care le au şi tipologia de produse pe care le comercializează. Dar mai relevant, avem un caz al unui client cu care am lucrat de curând şi chiar în perioada actuală, care constatat că şi-a îmbunătăţit ceea ce se numeşte experienţa clientului măsurată printr-un indicator numit NPS -  net promoter score. Deci îmbunătăţim acest indicator cu 15%, rata de refuzare a comenzilor a scăzut cu 30% într-un domeniu în care costurile sunt foarte importante. Cifrele pe care le-am prezentat sunt extraordinare pentru ei pentru că s-a dovedit că dacă investesc în relaţia asta personalizată cu clientul final şi ţin cont de feedbackul pe care îl primesc de la clienţi pot să-şi reducă foarte mult rata de retur – 30% într-un domeniu în care anumiţi comercianţi pot să aibă o rată de refuz de 10-15%, poate chiar 20%,este foarte important.”



Start-up Pitch

1. Invitat: Andrei Dogaru, head of product în cadrul Filbo

Ce face? Dezvoltă o aplicaţie prin care utilizatorii pot obţine online şi în câteva minute o finanţare, iar recent a lansat primul produs buy now pay later pentru segmentul business to business (B2B) de pe piaţa locală.

„Toate soluţiile de buy-now-pay-later din România au fost destinate până acum clienţilor persoane fizice, iar prin Filbo clienţii persoane juridice vor putea să beneficieze de aceeaşi experienţă. Am început deja testarea cu primii clienţi, iar la începutul lui 2022 vom lansa serviciul pe scară largă şi suntem în discuţii avansate şi cu următorii parteneri pentru a oferi soluţia buy now pay later pentru clienţii lor persoane juridice.“


2. Invitat: Ionuţ Dorel Motoi, fondator, Valetino

Ce face? A dezvoltat o aplicaţie mobilă prin care o echipă de „valeţi” poate presta diverse servicii - precum mersul la spălătorie, service sau la vulcanizare - pentru proprietarii de autoturisme care nu au timp să se ocupe de acestea.

„Suntem prezenţi în Constanţa, Bucureşti, Braşov, Cluj, Iaşi, Oradea, Timişoara şi mai nou în Galaţi şi Brăila. Ne-am propus să acoperim 15 oraşe mari din România la finalul anului viitor. De asemenea, vrem să avem undeva la 130 de valeţi certificaţi care să presteze serviciile de valeting în aceste oraşe şi, totodată, noi ca şi echipă internă sperăm să ajungem la 10 angajaţi.”



Start-up Update

1. Invitaţi: Laura Bulai şi Ovidiu Stegari, fondatori ai Helperz.ro (fost Sitter.ro) - platformă online pentru servicii la domiciliu

Ce e nou? Start-up-ul a luat recent o finanţare de tip bridge în valoare de 15.000 euro de la investitorii actuali şi se pregăteşte pentru o nouă rundă de investiţii în primăvara lui 2022, când ţinteşte să atragă circa 350.000 euro.

„Eram foarte mult asociaţi cu partea aceasta de babysitting - bone ocazionale/permanente, şi cumva lumea pierdea din vedere faptul că noi avem mai multe servicii în platformă. Am încercat să aducem mai multe servicii de îngrijire la un loc - avem şi partea de pet-sitting - îngrijire animale, meditaţii, menaj şi îngrijire vârstnici şi cumva ele au fost aşa puţin neglijate, ne-am pliat şi noi pe nevoile pieţei”, Laura Bulai.

„Din decembrie am început să lucrăm la noua platformă - va fi complet nouă, chiar şi  tehnologia o vom schimba. Pentru acest lucru am ridicat o rundă bridge de la investitorii actuali: am mai luat încă 15.000 de euro strict pentru a dezvolta noua platformă. Obiectivul nostru final este însă ca în luna martie, deci în primăvară, să accesăm o nouă rundă de finanţare, una mult mai mare, undeva la peste 350.000 de euro, şi probabil ne vom lista şi pe SeedBlink în aceeaşi perioadă”, Ovidiu Stegari.


2. Invitat: Bogdan Colceriu, fondator şi CEO, Frisbo - platformă de e-fulfilLment

Ce e nou? Start-up-ul a atras recent o finanţare de

2 milioane euro de la fondul de investiţii Eleven Ventures (lead investor) din Bulgaria şi fondurile locale GapMinder Ventures, RocaX şi Neogen. În total, Frisbo a reuşit să atragă până acum investiţii de

4 milioane euro.

„Ne apropiem de venituri de două milioane de euro, ceea ce înseamnă aproape o dublare faţă de 2020. În general, acesta este pasul cu care am mers şi încercăm să menţinem în continuare nivelul acesta de creştere. În principiu, şi anii care vin ne arată că există potenţial destul de mare de creştere.”


3. Invitat: Mircea Stan, fondator şi CEO, Postis – platformă pentru optimizarea livrărilor

Ce e nou? Start-up-ul local se pregăteşte pentru o rundă de finanţare de serie A care să ajute compania să se extindă la nivel european. Înfiinţat în 2016, Postis a obţinut până acum investiţii de peste 2 milioane euro, la ultima rundă de finanţare businessul fiind evaluat la

15 milioane euro.



Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată împreună cu Banca Transilvania, Seedblink şi Telekom, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care am adăugat o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ZF IT Generation,
Postis,
livrare,
platforma,
livrari

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.