Cat pierd companiile pentru ca angajatii stau pe Messenger

Postat la 10 martie 2009 74 afişări

Cum pot 10 angajati sa tina loc de 12? Pentru unii, logica e simpla: mai putin timp pierdut online pentru alte activitati decat cele legate de serviciu inseamna cresterea productivitatii si mai putini angajati necesari intr-un departament.

Daca fiecare angajat dintr-o companie ar economisi in fiecare saptamana cel putin o ora in care navigheaza pe internet in folos personal, discutand pe messenger sau schimband fotografii cu prietenii, productivitatea ar creste suficient incat compania sa nu mai fie nevoita sa angajeze niste oameni in plus. Asa sustine Ovidiu Constantin, directorul general al RnD Software, o companie din Bucuresti care a gandit o aplicatie pentru monitorizarea si controlul activitatii angajatilor pe internet. Softul Livigent, instalat pe un computer special configurat si optimizat, permite companiei sa supravegheze computerele angajat ilor, observand care sunt cele mai accesate site-uri, pe ce pagini de internet navigheaza un anumit angajat in timpul serviciului, care sunt cei mai activi utilizatori de internet sau ce angajati scriu cel mai mult pe messenger. Pe baza rapoartelor intocmite de aplicatia software, managerii pot decide sa filtreze cont inutul online la care pot avea acces angajatii.

“Odata cernute site-urile sau categoriile de site-uri care nu au legatura cu activitatea companiei, un angajat poate reduce cu o ora pe zi timpul in care navigheaza inutil pe internet”, calculeaza la randul sau Cristian Vicol, directorul de vanzari al SpySoft, companie care comercializeaza aplicatia de monitorizare SpectorSoft. Dupa Vicol, gratie unei asemenea aplicatii, o companie economiseste mai mult de 200 de ore de munca pe an, timp echivalent cu o pierdere de productivitate pe care in mod obisnuit o acopera prin angajarea de personal suplimentar. O companie care a apelat la un soft de monitorizare si filtrare de continut web este cel mai mare lant de retail de telefoane mobile din Romania, Germanos. “De aproape un an, cele 400 de computere din companie sunt conectate la o astfel de aplicatie, Livigent, prin care filtram accesul la site-uri ce nu folosesc angajatilor in activitatea lor”, declara Gratian Vlad, directorul de IT al companiei. Iar rezultatele deja se vad, dupa cum sustine Vlad, avand in vedere ca anumite aplicatii de genul Yahoo!Messenger si diverse site-uri neagreate de companie sunt folosite mai cu masura de angajati, iar productivitatea a crescut vizibil.

“O instalare minimala a solutiei, luand in calcul cea mai putin performanta configuratie hardware si 10 licente pentru aplicatia software, costa aproximativ 1.000 de euro, suma care variaza in functie de numarul de computere ce urmeaza sa fie monitorizate”, spune Ovidiu Constantin, directorul general al RnD Software. Dupa ce a inceput sa vanda versiunea finala a Livigent la inceputul acestui an, RnD Software are acum cateva contracte in derulare, clientii precum Germanos fiind de altfel si cei ce au testat aplicatia pe parcursul dezvoltarii. “Criza inseamna o crestere a cererii pentru astfel de aplicatii, pe masura ce tot mai multe companii sunt interesate sa-si scada cheltuielile si sa-si eficientizeze activitatea. Ca sa nu mai vorbim de reducerea pericolului de scurgere de informatii sensibile”, observa Constantin, care si-a propus sa realizeze anul acesta o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro si se asteapta sa ajunga la un numar de aproximativ 200 de clienti pana la finalul lui 2009.

Cazurile de spionaj, scurgerile de informatii confidentiale din companie sau, in general, abuzul de internet reprezinta intr-adevar, in opinia lui Vicol de la SpySoft, un motiv la fel de important pentru care companiile apeleaza la aplicatii de monitorizare a activitatii angajatilor pe internet. “Mai mult de 50.000 de companii din lume folosesc aplicatii SpectorSoft impotriva abuzului de internet, dar in Romania cifra este deocamdata mica. Avand in vedere ca astfel de aplicatii sunt disponibile doar de anul trecut pe piata, vanzarile ajung la numai 10.000 de euro pe luna”, spune Cristian Vicol. Aplicatiile Cyclope din portofoliul companiei Amplusnet monitorizeaza in Romania din 2005 incoace aproximativ 10.000 de angajati din 200 de companii si institutii publice. “Deocamdata e putin, pentru ca managerii inca nu constientizeaza avantajele unui asemenea program, dar de la inceputul anului am observat o crestere a interesului pentru Cyclope”, apreciaza Ionel Orza, managing partner in cadrul Amplusnet.

Calin Stefanescu, Transylvania Jobs: "Am observat cum isi petrec angajatii timpul pe computer si am eliminat activitatile neproductive”

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/new-media/cat-pierd-companiile-pentru-ca-angajatii-stau-pe-messenger-4031406
4031406
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.