Cea mai mare oportunitate de afaceri a unei generaţii

Autor: Florin Casota Postat la 24 noiembrie 2016 1550 afişări

Cea mai mare oportunitate de afaceri a unei generaţii

Pe 8 noiembrie sala mare a Teatrului Naţional Bucureşti a fost plină ochi. Însă nu pentru că s-a jucat o piesă de teatru, ci pentru că a găzduit mai multe discuţii şi prezentări despre unul dintre subiectele aflate la ordinea zilei: avansul tehnologiei şi inevitabila adopţie a acesteia de către afacerile care vor să progreseze.

Lucrurile nu se vor mai mişca încet niciodată, scria cu litere mari pe un ecran din spatele lui David Rowan, director editorial al ediţiei britanice a revistei de tehnologie Wired, care în cadrul ediţiei de anul acesta a Microsoft Summit a prezentat o perspectivă globală asupra tehnologiei, a modului cum ne-a schimbat viaţa şi cum are să o facă în continuare. „Fiecare tip de companie, fie că vorbim despre produse sau servicii, trebuie să devină o companie digitală cu o nouă mentalitate şi o căutare continuă de noi valori. Companiile care nu sunt pregătite să inoveze sunt companiile care vor rămâne în urmă”, a spus Rowan pe scenă, iar cei care au mai urcat în faţa oamenilor au vorbit despre importanţa tehnologiei pentru performanţa afacerilor indiferent de tipul acestora.

Serviciile de cloud, noile tehnologii de productivitate şi mobilitate şi analiza datelor devin piloni principali şi esenţiali ai activităţii unei companii în epoca digitală, transformând procesele, produsele şi modul în care interacţionăm în cadrul şi în exteriorul companiei.

Pe scenă David Rowan a dat numeroase exemple de afaceri, produse şi idei inovative care ne-au transformat viaţa şi cum o vor face şi alte tehnologii în viitor. A prezentat, între altele, proiecte de maşini zburătoare, autonome, roboţi sau metode de implementare a inteligenţei artificiale pentru a facilita comunicarea.

A dat exemplu companiei de telecomunicaţii AT&T din Statele Unite, care în 1983 voia să ştie dacă telefoanele mobile vor „prinde”; reprezentanţii companiei au apelat la ajutorul unor consultanţi pe care i-au pus să estimeze câţi oameni vor utiliza telefoane mobile până la sfârşitul secolului XX. Consultanţii au spus că va fi un fenomen important şi că în jur de 1 milion de dispozitive vor fi utilizate în SUA. „Au ghicit ceva, dar au ratat ţinta cu câteva zeci de milioane”, a spus Rowan, apoi a punctat că nu au ţinut cont de legea lui Moore, ce prevede dublarea numărului de tranzistori realizabili pe un cip la fiecare doi ani, ceea ce înseamnă schimbarea formei produsul, reduceri de costuri – de exemplu 1 GB costa în 1981 nu mai puţin de 300.000 de dolari iar în 2012 ajunsese să coste doar 10 cenţi. Evaluarea din 1983 a cercetătorilor a fost gândită în termeni de tehnologie, or ceea ce a făcut mobilul să fie atât de popular nu a fost legat atât de calităţile tehnice (de pildă câţi megabiti avea), ci faptul că a conectat oamenii; or studiul nu a luat în considerare că societatea şi modul de consum se vor schimba.

Exemplul exploziei telefoanelor mobilelor l-a dat şi Ionuţ Simion, country manager al PwC România, care a arătat că numărul telefoanelor mobile în 2020 va ajunge la 11 miliarde de unităţi, depăşind populaţia globală estimată la 7,6 miliarde. „Pentru a-şi păstra relevanţa pentru următorul deceniu şi poate şi mai mult, companiile trebuie să dezvolte şi să implementeze o strategie digitală”, a declarat Gabriela Matei, general manager al Microsoft România, în deschiderea evenimentului. „Transformarea digitală oferă în acelaşi timp probabil cea mai mare oportunitate de afaceri a acestei generaţii, în orice domeniu, şi asta este ceea ce reprezintă de fapt misiunea Microsoft: să sprijinim fiecare om şi fiecare organizaţie de pe planetă să realizeze mai mult.” Matei a precizat că o transformare reuşită duce la transformarea oricărei firme într-una digitală, „care îşi construieşte strategia pe alte principii, nu doar pe utilizarea tehnologiei. Aceasta este a patra revoluţie industrială şi vine cu o serie de oportunităţi, dar şi bătăi de cap”. Ea a adăugat că acest proces nu implică doar adopţia de noi tehnologii şi schimbarea proceselor de business, ci şi a culturii organizaţiei, fiind astfel o transformare fundamentală.

„Sistemul de digitalizare are patru componente: este vorba despre cum se poartă o entitate cu clienţii şi cum schimbă experienţa pentru clienţi, cum îşi împuterniceşte angajaţii folosind transformarea digitală, cum sunt optimizate modelele operaţionale, cum se schimbă acestea şi cum se schimbă produsul”, a declarat Don Grantham, preşedintele Microsoft pentru Europa Centrală şi de Est, care apoi a continuat să vorbească despre oportunitatea companiilor din România de a investi în tehnologie şi de a beneficia de creşterea pe care aceasta o va genera. „Economia locală este sănătoasă în prezent, iar în 2017 previziunile se referă la o creştere de 4-5%; în linie cu această creştere este o oportunitate uriaşă legată de investiţiile în tehnologie, având în vedere că România are una dintre cele mai scăzute rate de utilizare a tehnologiei în mediul de business din Uniunea Europeană. Aşadar, avem o oportunitate fantastică de a stimula o creştere şi mai mare a economiei”, a mai spus Grantham.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.