[ Content | View menu ]

Castiga o carte de business sau un cont de acces la solutiile de educare online Harvard

Written on 25 November 2009

Spune-ti parerea legat de dilema pietei auto.
Vor rezista dealerii auto cu vanzari la jumatate fata de 2007 si 2008?
Quiz - 25 noiembrie

Tu ce parere ai ?
Pentru mai multe detalii citeste cover story-ul de saptamana aceasta din BUSINESS Magazin.

Spune-ne parerea ta, argumenteaza-ti raspunsul si poti castiga una din cartile oferite cu amabilitatea editurii PUBLICA sau poti primi acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publishing oferite de ENOVATE.
Dezbaterea se desfasoara in perioada 25 noiembrie – 1 decembrie pe blog-ul BUSINESS Magazin.

Filed in: self promo.

49 Comments

Write comment - TrackBack - RSS Comments

  1. Comment by Gabi Dogaru:

    Bineinteles ca vor exista dealeri care vor disparea din piata datorita volumului mic de vanzari,dar din punctul meu de vedere este un lucru bun acesta si ma bucur ca ne indreptam catre o normalizare a pietei auto asa cum s-a intamplat si cu piata imobiliara.
    Un singur lucru este regretabil si acela ar fi faptul ca astfel se vor pierde locuri de munca si va creste rata somajului deci implicit si rata inflatiei dar odata cu aceste probleme sper ca datorita presiunii care va revenii pe umerii viitoarei guvernari sa se faca ceva in sensul incurajarii productiei nu numai a serviciilor.

    25 November 2009 @ 6:22 pm
  2. Comment by Savi Nims Alexandru Victor:

    Cel mai probabil unii dealeri – si nu intotdeauna cei de mai mici dimensiuni – vor disparea de pe piata sau, del putin, isi vor restructura in mod serios activitatea. Consecintele asupra pietei auto nu cred ca vor fi in detrimentul clientilor insa. Daca in cursul anului 2008 (si in special in primele 4 -6 luni ale anului) dealerii erau de cele mai multe ori rezervati in ceea ce priveste discount-urile sau “bonus-urile” acordate clientilor, nu putem decat spera ca aceasta atitudine sa se schimbe.

    25 November 2009 @ 6:39 pm
  3. Comment by Mihai:

    Vor rezista dar nu toti. Majoritatea celor ce vor rezista sunt cei ce au si servicii conexe activitatii principale (new aquisition) precum buy-back, SH sell, atelier auto dezvoltat pentru a oferi mai mult decat servicii de garantie. De asemenea promovarea si marketarea acestor servicii in mod corect vor duce la creerea unor revenue streamuri secundare dar de importanta pentru a putea trece de aceasta perioada, cel putin dificila.
    Cei ce vor muri sunt acei ce si-au bazat pana acum afacerea doar pe vanzarea de unitati noi si nu si-au protejat imaginea la nivel local si mai ales cei ce si-au ignorat total prezenta pe online.

    25 November 2009 @ 6:45 pm
  4. Comment by Laurean:

    Vor rezista, din doua motive.

    Industria auto e mult mai maleabila. Lucreaza putin pe stoc si mai ales, se poate adapta cerintelor pietei si ca dotari, si ca targetare. Diferenta fata de piata imobiliara, unde a intrat in criza in primul rand speculatia (vezi tranzactionarea terenurilor), si in al doilea rand ca odata pus pe pamant zidul, si “montate” optiunile, nu-l mai poti vinde in versiune standard, e insemnata. :)

    Al doilea motiv pentru care piata auto de masini noi va face fata este ca masina a fost si va ramane parte a statusului personal, de imagine si mai ales de business. Poti sa bati palma intr-o afacere la un restaurant, dar nu poti sa mergi cu tramvaiul sau dacia berlina pana acolo. De asemenea, poti sa stai in doua camere pe 60 mp cu doi copii, dar e tot mai greu sa-i duci si sa-i aduci de la scoala cu troleul.

    Soselele sunt mai pline decat in 2008. Daca vanzarile au scazut, argumentul este ca mai curand a existat un boom inainte de 2008 si ca acesta e necesarul pietei si mai putin ca vor scadea exponential in continuare.

    25 November 2009 @ 6:50 pm
  5. Comment by Spatar Mircea Felix:

    Cam asa se intampla cand te arunci cu capul inainte fara sa te uiti daca nu cumva dai de vreun perete . S-au facut multe investitii numai pentru prestigiu si imagine chiar daca a csotat enorm, nu conta.Vanzarea mergea, baniii intrau . lumea era fericita. Nimeni nu avea un plan de rezerva in cazul in care ar scadea cererea . Va rezista cine a facut ce a facut cu cap si si-au construit reteaua de distribuitori si service bazata pe calitate si servicii cat mai bune si rapide pentru clienti. Va ramane in continuare in picioare cel ce a stiut sa ofere cele mai bune servicii post – vanzare . In continuare atentia aspura nevoilor clientilor si fidelizarea lor este cartea castigatoare.

    25 November 2009 @ 7:07 pm
  6. Comment by Adrian Gorcea:

    Parerea mea e ca vor rezista. Poate nu toti, dar cei care au experienta si reusesc sa fie flexibili si sa-si adapteze ofertele, cu siguranta ca vor iesi din criza. Am vazut diferite abordari noi: de la migrarea vanzrilor spre SH la adaptarea serviciillor after-sales. Dealerii “cu cap” au idei si nu cred ca pretul este singura solutie.

    25 November 2009 @ 9:02 pm
  7. Comment by Ionela:

    Consider ca vor rezista daca vor fi indeajuns de inovativi incat sa ia in considerare solutii noi si eficiente de alocare a resurselor astfel incat sa obtina rezultate cat mai bune. In plus, o campanie agresiva de marketing, care sa se plieze cat mai mult pe nevoile clientilor i-ar ajuta sa depaseasca nivelul de vanzari actual si sa se adreseze unei game cat mai largi de clienti prin practicarea unor preturi scazute comparativ cu cele de pe piata

    25 November 2009 @ 10:45 pm
  8. Comment by Marius Badescu:

    Industria auto nu va muri doar din atat. De ce e simplu? Nevoia de a te deplasa e continua si din in ce mai presanta si atunci noi toti si fiecare din noi va trebui sa foloseasca o masina. Ca e taxi, autobuz, masina de firma sau proprie e tot mai clar ca avem nevoie de aceasta ca sa ne indeplinim cat mai repede si confortabil obiectivele zilnice. Mai mult de atat aproape tot ce misca in tara asta se face pe roti – de la ziarele pe care le citim pana la orice vreti voi se face intr-o proportie covarsitoare pe roti. Si apoi datorita faptului ca infrastructura e slaba toate auteovehiculele care circula in Romania au durata de viata mai mica si atunci nevoia de a schimba autovehiculul pe care il folosesti apare mai repede decat oriunde in Europa. In consecinta nu vor disparea decat eventual dealerii mai mici, dar care vor fi absorbiti de cei mari. Daca vreti, in loc sa dispara se vor reorganiza si atat. Isi vor schimba strategia de vanzari. Vor incepe sa vanda mai multe servicii, pentru ca acum nu vor mai castiga din vanzarea de autovehicule ci din serviciile aferente acestora.

    25 November 2009 @ 11:37 pm
  9. Comment by Jitca Violeta:

    Vor rezista doar cei care se vor adapta cerintelor pietei. Avand in vedere situatia economica actuala, vanzarile auto au scazut considerabil; se vand masinile ieftine si care ofera un grad se confort mediu. Dealerii auto vor trebui sa scoata din oferta lor masinile luxoase ale caror preturi exorbitante pot fi acoperite doar de cei cu venituri foarte mari sau sa ofere o mai mica cota-parte acestui segment. Ei nu se pot specializa doar pe clientii cu asemenea castiguri. De aceea, vor trebui sa multumeasca si omul cu venituri medii, oferindu-i o serie de reduceri sau servicii post-vanzare. Toate acestea, insotite de o calitate ridicata a serviciilor, vor castiga increderea cumparatorilor, oferindu-i o bonitate buna dealerului auto. Astfel, vor rezista doar cei ce vor oferi servicii superior calitative celorlalte si la preturi acceptabile pentru eventualii clienti.

    26 November 2009 @ 2:53 am
  10. Comment by Marian BANICA:

    A discuta despre masina in zilele noastre mi se pare un fapt firesc. A discuta in absenta ei mi se pare o poveste greu de crezut. Prin urmare unde va exista cerere va fi si oferta. In ce masura insa isi vor acoperi costurile producatorii din industrie ramane de vazut. Trebuie mentionat insa ca pentru a ansambla o masina ai nevoie de multe instrumente care in esenta se traduc prin industrii specializate (ba pentru turbosuflante, ba pentru cauciuri, etc). Pretul tuturor acestor poduse intermediare se regasesc in costul final al masinii si… DA, e normal sa existe in acest sens o optimizare. Mai apoi ma gandesc ca exista tehnologie noua gata sa iasa pe piata insa marii jucatori nu o folosesc pentru ca au un interes (comun sau nu vom vedea) pentru a epuiza anumite stocuri si fluxuri de business deja existente.
    Mai apoi ma gandesc ca cele mai mari business-uri cad datorita problemei de cash, deci cei care nu stapanesc acest punct bine vor cadea. Insa cu siguranta industria va continua. Ma astept insa la o reorientare spre client, spre nevoile primare ale acestuia si pe o flexibilitate (care exista deja) sporita in ceea ce privesc platile. Mai apoi cred si sper ca unii dintre jucatori sa fie salvati si de anumite legi/ordonante – numiti-le cum vreti- speciale pentru reducerea anumitor taxe.
    NU cred insa ca TOTI vor rezista. Nu mi-as permite sa spun ca toti din top 10 vor rezista insa cred ca problemele sunt pe cale sa se declanseze in curand. Si mai cred ca e momentul propice ca oamenii din top managementul companiilor sa dovedeasca daca si pentru ce sunt buni. Acum totul depinde si de ei!

    26 November 2009 @ 5:09 am
  11. Comment by Valentin:

    Anul 2009 reprezinta pentru unii dealeri auto ultimul an de activitate. Daca pana acum am asistat doar la reduceri de personal si restrangerea numarului de showroom-uri, urmeaza sa aflam cine nu va mai vinde masini si in 2010. Cu siguranta falimentele nu vor fi datorita marcii vandute sau doar in randul dealerilor “mici”. Cei care si-au bazat strategia de investitii pe cifrele de vanzari din 2008 acum nu mai pot sustine creditele contractate. Sanatos pentru piata ar fi ca anul 2009 sa actioneze ca un filtru care sa permita doar celor care s-au adaptat conditiilor pietei sa treaca. Din pacate, piata din Romania nu reactioneaza mereu asa cum ar trebui. As vrea sa cred ca cei care vor rezista vor fi cei care au sporit calitatea si diversitatea serviciilor oferite insa realitea este diferita. Vor fi mai putini deci vor avea o cota mai mare din piata …asa ca de ce sa se straduiasca? Argumente? In 2009 au scazut vanzarile dar volumele vandute in ultimii doi ani reprezinta in continuare o importanta sursa de venit. Pentru exploatare sunt necesare servcii post-vanzare (intretinere, service, buy back) – dealerii fie aveau aceste servicii fie le-au introdus fortati de piata. Insa feedback-ul din partea clientilor este in continuare negativ. Vindem mai putin deci fiecare potential client este foarte important si trebuie tratat ca atare – GRESIT. In showroom-uri potentialii clienti au parte de acelasi tratament indiferent din partea agentilor de vanzari. Daca devii client situatia nu se imbunatateste. Poate totusi au devenit mai constienti de nevoile pietei iar strategiile viitoare vor fi orientate catre acestea. Concluzia ? Vom avea de unde sa ne cumparam masini si in urmatorul an…

    26 November 2009 @ 10:20 am
  12. Comment by Dan:

    cred ca vor rezista in mare parte dintre ei, mai putin cei care platesc chirii mari pt showroom. Dar cred ca si acestia se vor indrepta catre iata neagra pt o perioada si e foarte posibil sa revina candva. E bine ca in cazul asta avem niste preturi ce ni le putem permite ….. unii …. deocamdata.

    26 November 2009 @ 10:40 am
  13. Comment by Bogdan:

    Bineinteles ca vor rezista datorita serviciilor after-sales:
    - service in garantie si postgarantie
    - inchirieri operationale (inchirieri pe termen lung si scurt) inclusiv servicii de administrare a flotei
    - vanzarea de accesorii
    - vanzarea de vehicule rulate si reposesii companii de leasing (taxa auto momentan este suspendata pentru turisme si veh.comerciale; in 2010 aceasta taxa nu va mai fi suspendata; industria second-hand va capata proportii in 2010)
    - brokeraj companii de asigurari (este f.simplu sa vinzi unei masini rulate, de exemplu servicii accesorii ca: service, asigurari: RCA/CASCO)

    Ca si pondere, service-ul va reprezenta cea mai mare cota, urmata de vehicule rulate.
    Marele secret pe care consider ca il vor descoperii dealerii auto este ca simpla vanzare a unui vehicul nu va mai reprezenta mai nimic, daca nu sunt atasate acestei masini si servicii.

    26 November 2009 @ 10:42 am
  14. Comment by Cristian:

    1. Consider ca nu este chiar o dilema a pietei auto. Piata din Romania indiferent de domeniu consider ca este intr-o mare dilema: ne aliniem si noi la standardele europene , adoptam si noi logica dupa care se ghideaza pietele normale din lume sau mentinem “stilul romanesc ” ?

    2. Sunt convins ca acei dealeri care au stiut sa isi construiasca o afacere bazata pe niste concepte normale si reale , vor rezista cu siguranta , poate unii chiar vor prospera.

    3. Atat , caci ce este mult strica ! Mai multe fapte decat vorbe !

    O zi buna tuturor !

    26 November 2009 @ 10:50 am
  15. Comment by gabriel baciu:

    DA deoarece pe linga activitatea de vanzare au activitati de service si reparatii

    26 November 2009 @ 10:54 am
  16. Comment by Pavel:

    Dealerii auto pe piata romaneasca intampina intr-adevar mari probleme. Vor rezista bineintels dealerii care au resusit sa-si pastreze cota de piata constanta relativ la volumul de vanzari actuale.
    Segmentul premium nu va avea probleme, chiar si in situatii de criza , numarul cumparatorilor din aceasta categorie nu scade din contra creste.
    Faptul ca si in 2010 programul ‘rabla” va continua in Romania (fata de restul Europei unde se stopeaza), va da in continuare o speranta dealerilor.
    Vor rezista dealerii care isi vor redimensiona activitatea la volumul vanzarilor actuale si vor oferi servicii noi clientilor.

    26 November 2009 @ 11:00 am
  17. Comment by Ioana:

    Salutare tuturor,

    Eu cred ca vor rezista dealerii auto care sunt capabili sa se adapteze la noile conditii de piata, sa-si reduca cheltuielile facute pana acum fara sens, fara a da prea multe rezultate, cheltuieli care nu erau pana acum o problema deoarece vanzarile erau intr-o continua crestere (creste fortata as spune eu). Vor rezista acum doar cei care au o gama variata de servicii si nu traiesc doar din vanzarile de autovehicule noi (service, piese si accesorii de origine, tinichigerie, buy-back, vanzari auto secound-hand si orice alt serviciu prin care isi pot fideliza clientii). Veniturile lor ar trebui sa fie generate de o paleta bogata de servicii si nu de preturi umflate la service.

    O zi buna tuturor!

    26 November 2009 @ 11:07 am
  18. Comment by ovidiu:

    Daca vanzarile din 2009 vor ajunge la jumatatea celor din 2007/2008, orice dealer auto VA REZISTA in continuare pe piata. Problema este ca multi se confrunta cu scaderi de 70-80%, si acolo sunt marile probleme. Daca in anii precedenti politica dealerului auto (chiar daca nu afisata, ci mai mult subinteleasa) era axata in mare parte pe profit si pe obtinerea unei cote de piata cat mai stabile, acum singura optiune a acestor dealeri este SUPRAVIETUIREA.

    Si prin supravietuire se pot enumera multe, printre care: lichidarea stocului de masini pe care le-au avut la sfarsitul lui 2008 (mai ales ca intram imediat in 2010), mentinerea personalului de vanzari/service si stoparea migratiei acestora catre alti dealeri sau in alte domenii (dupa ce au investit resurse financiare enorme in trainingul acestora, pregatire, etc), reducerea cheltuielilor de marketing (unele impuse de importatorii auto dar nesustenabile in prezent), ofertarea unor pachete de servicii care aduc valoare modelului auto dar pierderi minime dealerului, sau chiar profit (manopere gratuite in cadrul reviziilor periodice, care castiga clientul pe partea de service pe o perioada mai lunga), etc.

    Unii mi-ar reprosa ca NU am inclus mai sus si schimbarea atitudinii dealerului auto fata de clienti si/sau potentiali clienti. Sa stiti ca la foarte multi dealeri aceasta atitudine a ramas si va ramane neschimbata doar fiindca a intrat in puterea obisnuintei consultantului de vanzari acest tipar gresit de a trata clientul. Iar daca acesti consultanti aveau X profit in 2007/2008, sa nu credeti ca acum au X/2 sau X-80%. Veniturile lor sunt compensate din multe alte surse din acelasi cadru al vanzarilor auto si servicilor conexe, fapt pentru care atitudinea lor ramane de multe ori aceeasi.

    Au rezistat multi dintre dealerii auto care au avut stocuri imense la sfarsitul lui 2008, si au putut sa isi lichideze respectivele stocuri prin campanii agresive de reduceri sau oferte promotionale. Plus, sa nu uitam ca multe din aceste stocuri au fost create cand exista un curs EURO de 3,6 RON. Daca faceti un calcul ca multi dealeri cumpara de la importator un autovehicul la cursul BNR, si il vinde la cursul de astazi BNR+1,5%, puteti observa din start ca 20% din reducerea facuta de dealer nu inseamna NICI O PIERDERE REALA la modelul vandut. Peste acest procent se poate vorbi de promotii din partea dealerului/importatorului.

    Nu au pierdut asa de mult cei care si-au facut showroom-uri imense, deoarece acestia au avut si au putere financiara sa se autosustina, si majoritatea au lucrat cu stocuri proprii, nu in finantari. Insa in cazul acelor dealeri de “cartier” sau cu showroom-uri de 100 mp, care si-au expus masinile in conditii de finantare in leasing, acum s-au vazut nevoiti sa cedeze masinile la firmele de leasing si sa ramana cu showroom-ul gol.

    Iarasi, un avantaj enorm il au dealerii care au si service auto, si in anii trecuti vindeau sute de masini. Acestia se vor axa acum pe fidelizarea si transformarea clientului de service intr-unul constant lor. Practic, lucrarile de service sunt acum RODUL a ceea ce s-a INSAMANTAT (vandut) anii trecuti.

    CONCLUZIE: nu criza economica va face sa dispara multi dealeri auto, ci comportamentul lor de indiferenta atat fata de client si nevoile lui, cat si fata de constientizarea ca nu volumul conteaza neaparat.

    26 November 2009 @ 11:56 am
  19. Comment by Alina Matei:

    Prin realizarea unor promotii pachet – in care se ataseaza servicii post vanzare, servicii deosebit de importante in contextul sporirii confortului fizic si psihic al cumparatorului, unii dealeri auto vor putea rezista pe piata. Serviciile post-vanzare sunt cele care vor face diferenta intre dealerii auto ce rezista pe piata si cei care doar tranzactioneaza bunuri (la fel de bine putand tranzactiona si sosete, daca acestea ar costa 20.000 Euro si ar merge singure). Criza aceasta va produce o scuturare a pietei de acei dealeri care nu se adapteaza. Desigur ca si o vanatoare continua de clienti pentru oferta anterioara de criza poate aduce o viabilizare a afacerii, insa nu pe termen lung. Neadaptarea la piata (specifica companiilor birocratice, cu multe nivele manageriale) conduce si la realizarea unor victime: someri, branduri promovate si care pierd ulterior de valoare, cote de piata (doar datorita promovarii catre clienti), alte companii care depind de vanzarea de automobile si care ofera servicii ulterioare. Toate riscurile de neadaptare la piata trebuie studiate pentru fiecare dealer in parte, pe baza listei de furnizori actuali, potentiali, precums i lista de clienti actuali si potentiali.
    Si alte industrii s-au rafinat in oferta, cum ar fi cea turistica. In conditiile unei reduceri dramatice a cheltuielilor legate de relaxare si sporirea starii de bine, exista companii a caror cifra de afaceri creste foarte mult in conditiile in care se adreseaza unei nise de piata, pe care o cultiva. Ei creeaza nevoia pana la urma. Tot la fel se poate diferentia un dealer auto, creand o nevoie sau descoperind o nevoie de care nu stiau potentialii clienti.
    Rolul meu pe piata, intr-adevar, nu e legat de industria auto, dar nici de industria turistica, ci de fonduri europene, rol ce imi ofera o baleiere pe piata, indiferent de industrie, contacte la nivel managerial ce imi ofera o plaja de invatare extraordinara si diversa. In aceasta calitate imi prezint punctul de vedere si nu a unui expert.

    Va multumesc pentru atentie.

    26 November 2009 @ 12:37 pm
  20. Comment by Cristian T.A.:

    Da, vor rezista daca planurile de extindere din anii 2004 – 2007 au fost bazate pe luarea in considerare a unui scenariu optimist, unul realist si altul pesimist.
    Da, vor rezista daca inteleg nevoile, intelegerea acestuia si faptul ca acesta asteapta sa fie satisfacute nevoile sale si nu ale dealerului in momentul in care colaboreaza.
    Da, vor rezista daca vor intelege ca dealerul auto nu este doar un vanzator de masini.
    Da, vor rezista daca vor avea capacitatea de a-l face pe clientul care a colaborat o data sa se intoarca din nou pentru o noua colaborare, chiar daca nu e vorba de o vanzare a unei masini.
    Da, vor rezista daca inteleg importanta angajatilor, faptul ca acestia sunt interfata intre client si dealer, daca isi vor respecta angajatii si vor face o selectie bazata pe criterii de profesionalism.
    Pentru restul raspunsul este nu.

    26 November 2009 @ 12:57 pm
  21. Comment by Hatarascu Andrei:

    Cred ca dealerii care se bazau exclusiv pe vanzari de masini noi vor avea mari dificultati.
    Sita va cerne afacerile bazate doar pe vanzare de masini si vor rezista cei care si-au pus foarte bine la punct partea de servicii, in special cei care au investit masiv si se preocupa de oferirea de servicii post vanzare.
    In acest fel se vor dezvolta serviciide genul buy back, fleet management cu optiuni de buy and lease back, inchiriere pe termen lung, servicii complete de service cu preluarea masinii de la client si returnare s.a.m.d.
    Totodata pentru a rezista trebuie sa mareasca grija fata de client si buzunarul acestuia prin oferirea de servicii aditionale fara costuri suplimentare de genul anunturilor de expirare a ITP concomitent cu oferirea de servicii pentru rezolvarea problemei.
    In orice caz trebuie sa se concentreze mai mult pe client si sa se aplece mai mult asupra nevoilor si doleantelor sale astfel incat sa il castige si sa il faca sa aduca si alti clienti. Astfel trebuie avut in vedere ca daca un client multumit poate aduce si alti clienti prin reclama facuta, un client nemultumit sigur va determina si alti potentiali clienti sa nu apeleze la dealerul care l-a nemultumit.

    26 November 2009 @ 1:07 pm
  22. Pingback from Castiga o carte de business sau un cont de acces la solutiile de educare online Harvard | Concursuri Online:

    [...] Participa acum la acest concurs ! Concurs de Craciun: castiga un laptop MSI Wind Concursuri asemanatoare :Cartiga o carte sau un cont de acces la solutiile de educare online HarvardCastiga o carte sau un cont de e-learningConcurs “Ce vrei sa-ti aduca Mos Craciun?”: castiga daruri pentru copii si pentru mamiciCastiga 4 pachete a cate 2 carti oferite de IBU PublishingCastiga cartea “Dintre sute de clisee. Aschii dintr-o limba tare” Premii : carte, cont elearning Concurs adaugat in 26 Noiembrie 2009 in categoria Concursuri online Iti place concursul ? Trimite-l atunci si prietenilor folosind Yahoo Messenger [...]

    26 November 2009 @ 3:30 pm
  23. Comment by Adrian Ion:

    Datorita situatiei economice actuale in care se afla tara noastra sunt convins ca dealerii auto vor suferii. Situatia economica in care se afla Romania este una care afecteaza atat sectorul economic (privat in special si mai putin public) si implicit populatia. Este foarte simplu de argumentat gandandu-ne la ceea ce formeaza cosul unei gospodarii. Vanzarile auto vor avea de suferit si in 2010 si sa zicem ca ar fi bine daca volumul de vanzare (ma refer ca si numar de bucati) s-ar pastra reltiv la fel ca si in 2009 si asta doar daca dealerii auto vor intelege ca TREBUIE sa faca afaceri cu un adaos comercial relativ mic (10% – 15%) si nu cu adaosuri …. mari (sa nu spunem nesimtite), cu oferte post vanzare solde (asigurari, sevice gratis posibil la anumite piese, etc), cu oferte clare si cat mai bogate. Sunt convins totodata ca unii dealeri vor fi nevoiti sa-si restranga activitatea sau chiar sa o inchida, ramanand pe piata doar dealerii care pot rezista presiunii economice. Va doresc cele bune

    26 November 2009 @ 4:19 pm
  24. Comment by Prodan Niculae:

    Da.
    Adaosul comercial, astazi este mare, au de unde sa scada din profit.

    26 November 2009 @ 5:16 pm
  25. Comment by Mihai:

    Piata dealerilor in Romania nu e inca maturizata, iar criza nu va face decat sa o maturizeze. In US/WE dealerii fac marje foarte mici, chiar sporadice din vanzarea de masini noi, asta e doar capturarea de clienti. Banii se fac din service (& after sales), iar logica este corecta asa, pentru ca devine un joc pe termen mediu/lung, cu interes pentru client, dar care iti si da garantia reintoarcerii clientului. La noi piata dealerilor a fost desprinsa din piata de real-estate, dezvoltata fara intentii pe termen lung, ci mai degraba speculative.

    In piata vor rezista mai bine cei care au facut afaceri cu expuneri mai mici pe real-estate, sau care au facut dezvoltari din cash propriu. Evident cei care inca pot pompa lichiditate din afaceri neconexe, iar vor rezista, dar in esenta cei supraexpusi, iar cei de talie mica sunt inclusi aici, vor iesi din piata, practic facand loc celor mai putin expusi sa ocupe mai mult din piata, poate chiar sa creasca.

    26 November 2009 @ 5:44 pm
  26. Comment by Valentin Vasilescu:

    Vor supravietui. E drept ca intrarea in vigoare a noului cod fiscal din iunie (prin nedeductibilitatea fiscala a unor cheltuieli legate de parcurile auto) si criza economica adancita si de ridicarea fiscalitatii au fost o lovitura pentru dealeri, dar anumite masuri de relaxare fiscala anuntate, cat si eforturile producatorilor in productia de masini la costuri cat mai mici sau cat mai economice ii va ajuta sa treaca peste perioada mai putin buna.

    26 November 2009 @ 5:55 pm
  27. Comment by Stancu:

    Da ,vor rezista!Mai o reducere de cheluieli,mai programul Rabla ,si anumite sperante de incurajare a cumpararii de auto noi,vor face ca acesti investitori sa reziste .

    26 November 2009 @ 6:32 pm
  28. Comment by Claudia Macovei:

    Bineinteles ca vor exista dealeri care vor disparea din piata datorita volumului mic de vanzari,dar din punctul meu de vedere este un lucru bun acesta si ma bucur ca ne indreptam catre o normalizare a pietei auto asa cum s-a intamplat si cu piata imobiliara.
    Un singur lucru este regretabil si acela ar fi faptul ca astfel se vor pierde locuri de munca si va creste rata somajului deci implicit si rata inflatiei dar odata cu aceste probleme sper ca datorita presiunii care va revenii pe umerii viitoarei guvernari sa se faca ceva in sensul incurajarii productiei nu numai a serviciilor.

    26 November 2009 @ 6:47 pm
  29. Comment by Nitoiu paul:

    In ultimul timp mai toti investitorii se plang de scaderea vanzarilor din diferite cauze,principalul vinovat fiind recesiunea,sau ceea ce ar reprezenta in amsamblu scaderea productiei industriale -chiar in domeniul auto,ceea ce ar duce in mod inevitabil la cresterea costurilor de productie,nereflectat in oferta actula de pe piata auto.In prezent se constata o scadere a preturilor de vanzare atat direct cat si prin pachete promotionale oferite beneficiarilor prin dealeri,totusi nu se poate pune intrebarea daca vor rezista sau nu in conditiile actuale ale pietii,fara atine cont de faptul ca sunt doar intermediari intre producatori si consumatori,iar majoritatea investitiilor din domeniu au fost facute cu sprijinul masiv al producatorilor auto,fara sa existe un boom al pietii(majoritatea vanzand cateva mii de masini intrun an).In viitorul apropiat consider ca nu exista nici un factor care sa duca la disparitia de pe piata a dealer-lor auto,tinanad cont de premisele mentionate mai sus,chiar si in cele mai nefericite conditii producatorii daca au interesul sa-si mentina prezenta pe piata vor subventiona functionarea in continuare a punctelor de desfacere.

    26 November 2009 @ 7:13 pm
  30. Comment by AlexSm1th:

    Cred ca multi vor rezista. Falimentele crd ca se vor numara maxim pe degetele de la o mana. Asta nu pentru ca sunt eu optimist. Din punctul meu de vedere ce este mai rau inca nu a venit :)
    Dealerii vor rezista din cateva motive. Cei care vand masini, indiferent de marca, au pornit afacerea de la un service, care dupa un timp a devenit specializat si apoi au inceput sa vanda si maisni. Pe nimeni nu intereseaza sa vanda masini pentru profit. Marginile comerciale sunt mizerabile, fata de media unei margini comerciale intr-o afacere in romania. Marele business pentru ei este dat de serviciile aftermarket. Aici marginile sunt mari, vanzarea e repetitiva si intr-o anume masura predictibila. Pai e cazul ideal !!!
    Singura lor problema (ca a majoritatii celor care au un business) este sa rezolve 2 aspecte:
    1. reglarea afacerii astfel incat sa poata face fata angajamentelor de plata pe care le au;
    2. sa ofere servicii valoroase, pentru ca acum decizia de cumparare a clientului este mult mai rationala;

    In plus la primele semne de revenire, vanzarile vor incepe sa creasca deoarece parcul de masini este foarte imbatranit si nevoia creste constant.
    Premisele sunt sumbre pentru cei care se uitau cu admiratie cum produsele se vand singure. Acum nu mai merge asa si o parte dintre ei nu stiu sa vanda.

    26 November 2009 @ 8:17 pm
  31. Comment by oana:

    avand in vedere faptul ca piata nu-si va reveni prea curand si se vor face doar pasi mici pt o revenire, nu toti dealeri vor face fata unei perioade in care lucrurile isi vor reveni foarte greu, mai ales cei care se ocupa de un segment auto mai mic, dar vor supavietui cei care vor sti sa se adapteze pietei prin aplicare unor politici in ceea ce priveste firma, iar ofertele cat mai tentante si care sa dea o iluzie cumparatorului ca face alegerea cea mai buna daca va cumpara de la unul anume vor fi foarte vitale, pentru ca in aceasta perioada in care multi cumparatori prefera sa-si cumpere masini secon-hand, aduse din strainatate, fiind o oferta mai buna considera ei, va fi foarte greu sa-i atragi, ce-i care se vor indrepta spre un dealer vor fi cei care vor sa-si cumpere in rate, sau sistem buy-back, sau prim progarmul rabla.

    26 November 2009 @ 9:24 pm
  32. Comment by Breb Ionut:

    Nu. nu vor rezista decat dealerii cu capital puternic. Pana la urma se rezuma totul la vanzarea produselor lor. Pe fondul unei scaderi sau stagnari de crestere economica si tot la nivel macro instabilitate in ceea ce priveste sistemul politic ( avand in vedere ca suntem intr-un stat nu tocmai capitalist ci depindem in mare masura de sistemele statului ) care nu isi va mai permite sa asiste milioanele de romani vor duce treptat la disparitia multor „ antreprenori„ de ocazie dintr-o industrie de mult saturata , ajunsa la maturitate care trage si face tot felul de highilightsuri si inovari pentru a mai mmentine durata de viata a acestei piete.

    26 November 2009 @ 11:03 pm
  33. Comment by tuca:

    Yes! vor rezista cei ce cred in victorie si succes,cei ce cred ca sunt capabili indiferent de imprejurari!

    26 November 2009 @ 11:20 pm
  34. Comment by Eugenia Pelcea:

    Anul e aproape la final. Cei care au rezistat s-au aliniat deja. Criza economica la nivel mondial se preconizeaza a se diminua incepand cu semestrul al doilea al anului viitor.
    Firmele mari s-au protejat pentru astfel de situatii. De asta exista hedging.

    26 November 2009 @ 11:34 pm
  35. Comment by Liviu:

    Daca vor rezista? Da cu siguranta, insa a rezista nu inseamna a functiona in conditii de profitabilitate corepunzatoare pietei si de dezvoltare normala. O investitie intr-un showroom, respectiv service nu poate fi “aruncata la gunoi” pt ca vanzarile merg prost 1-2 ani. Din pacate cheltuielile cu personalul sunt primele taiate pentru supravietuire si aici vor avea de suferit multi oameni. In astfel de conditii vor avea de castigat cei care-si adapteaza oferta de servicii la piata after-guarantee devenita din ce in ce mai mare.

    27 November 2009 @ 12:11 am
  36. Comment by Maria:

    Pe fondul recesiunii economice pe care o traversam, putini dealeri auto vor supravietui.

    27 November 2009 @ 2:31 am
  37. Comment by Rauta Angela:

    Consider ca vor rezista daca vor fi indeajuns de inovativi incat sa ia in considerare solutii noi si eficiente de alocare a resurselor astfel incat sa obtina rezultate cat mai bune. In plus, o campanie agresiva de marketing, care sa se plieze cat mai mult pe nevoile clientilor i-ar ajuta sa depaseasca nivelul de vanzari actual si sa se adreseze unei game cat mai largi de clienti prin practicarea unor preturi scazute comparativ cu cele de pe piata

    27 November 2009 @ 10:04 am
  38. Comment by Cezar:

    Din cate se vede, s-au adapatat deja la noile conditii de criza:

    - nici un producator nu mai lucreaza pe stocuri, ci numai pe baza de comenzi.
    - investitiile pentru lansarea de noi modele sunt reduse la minim.
    - costuri reduse de promovare si publicitate.

    Atata timp cat cererea exista si vor continua sa se adapteze unei cereri in dinamica nu au nici o sansa sa dispara. Restul e doar poveste…

    27 November 2009 @ 1:53 pm
  39. Comment by adrian constantinescu:

    cred ca vor rezista. si asta pentru ca a existat un cumul in anii precedenti care sa ii “ajute” pe dealeri sa inteleaga faptul ca piata auto, ca orice piata, trebuie sa intre intr-un curs de asa-zisa normalizare. asta in conditiile in care cererea nu poate avea mereu tarndul crescator al anilor precedenti. mai mult, este de la sine inteles ca preturile in anii anteriori au fost mari, ireale, dar, cu toate astea, noi toti am inteles ca regula in comert spune ca poti sa negociezi, dar (aici vb de romania) nu obtii nimic. iar ce s-a obtinut atunci, ajuta economiceste dealerii acum.

    27 November 2009 @ 3:55 pm
  40. Comment by Liliana Ungureanu:

    Cred ca unii vor rezista dar cei mai multi vor pica ptr ca nu vor fi multi care-si vor schimba masinile in urmatoarele cateva luni.
    Sau vor lua masinile noastre de provenienta romanesca ptr ca sunt mai usor de intretinut.

    27 November 2009 @ 4:00 pm
  41. Comment by h.:

    Probabil cei care vindeau BMW in 2008 n-o sa vanda Fornetti in 2010.
    Dar nitica concurenta nu strica nimanui. Decat celor care pana acum si-au tratat clientii ca pe niste pisalogi carora le faceau favoruri prin marinimia lor de-a le aduce masina in 6 luni, cu adaosuri nesimtite. Asa ca daca unii o sa dispara, nu-i rau deloc.

    27 November 2009 @ 6:45 pm
  42. Comment by andrra82:

    vanzarile de autoturisme au scazut foarte mult, insa piata sigur va rezista acestei perioade de criza

    27 November 2009 @ 8:12 pm
  43. Comment by Paul Popescu:

    Bineinteles ca vor rezista, atata vreme cat, din partea guvernelor va exista sprijin (protectie), cum s-a intamplat pana acum. Daca ne uitam cu atentie in trecut la tot ce a insemnat legislatie, cred ca putem constata acest sprijin.
    Pe de alta parte, Romania este tara paradoxului: Majoritatea nu are bani, dar toata lumea cumpara.

    29 November 2009 @ 9:16 am
  44. Comment by Cefalan Catalin:

    Eu as zice mai degraba ca vor rezista…mojoritatea cel putin…In acest moment, noiembrie 2009, deja majoritatea dealerilor auto au cam scapat de stocuri, au cam scapat de angajatii “in plus”, si-au restructurat activitatile si si-au adaptat oferta la cererea de pe piata…Concluzia e ca se poate…cu siguranta vor fi si unii care vor intra in faliment….dar falimentul era posibil si fara criza. Exuberanta cu care se achizitionau masini noi in perioada anterioara era anormala la conditiile si veniturile majoritatii romanilor…abia acum probabil ne vom indrepta catre o cvasi-normalitate. Vor exista in continuare pe strazi masini scumpe noi care vor sfida orice criza, vor exista oameni care se vor supraindatora pentru a-si achizitioana o masina scumpa pe care nu au conditiile necesare pentru a o utiliza in Romania, etc. Vorbim totusi de majoritati…si majoritatea populatiei se va limita la a cumpara ce-si poate permite cu adevarat.

    Cel mai probabil mai multe probleme le vor avea societatile de leasing care s-au trezit dontr-o data cu o multime de masini cu care n-au ce face…si din cate am vazut nu prea sunt disponibile la a-si asuma o pierdere mica prin revanzarea rapida ci asteapta revenirea pietei…ceea ce nu se va intampla prea curand.

    29 November 2009 @ 2:51 pm
  45. Comment by STOICA DANIELA:

    depinde uni vor rezista alti nu in functie de ce se vinde.

    30 November 2009 @ 9:10 pm
  46. Comment by Marian BANICA:

    @ Catalin Cefalan

    Daca spui ca dealerii si-au cam vandut stocul inseamna ca traim realitati diferite.
    Cat despre paradox-uri aici cred (si sper) ca in Romania pe acest segment (si nu numai) lucrurile sa se aseze de la sine si sa putem (la nivel de societate) sa cumparam lucruri de valoare pe bani corespunzatori.
    Asta este speranta mea in ceea ce priveste aceasta situatie economica: CRIZA VA REASEZA SOCIETATEA ROMANEASCA PE FAGASUL NORMAL (fara paradoxuri) cum spunea cineva mai inainte.

    1 December 2009 @ 2:17 am
  47. Comment by gabiiova:

    Castigatorii editei de saptamana trecuta sunt :

    Mihai – tbonem – Proba de caracter
    Savi Nims Alexandru Victor – Tot ce ar trebui sa stii despre PR
    Laurean – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Marius Badescu – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Marian BANICA – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Bogdan – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Pavel – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Ioana – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    ovidiu – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Alina Matei – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Hatarascu Andrei – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Mihai – mihaialexandrupop – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Nitoiu paul – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Breb Ionut – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Liviu – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Cefalan Catalin – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising
    Gabi Dogaru – cont de acces la solutiile de educare online HARVARD Business Publising

    2 December 2009 @ 7:03 pm
  48. Comment by Marian BANICA:

    Buna ziua,

    Ma numesc Marian BANICA si cu bucurie am aflat ca am fost ales printre castigatorii acestei saptamani. Din pacate nu am fost contactat pana acum in niciun fel pentru a putea avea acces la contul respectiv.
    Va rog pe aceasta cale sa ma contactati pe email pentru detalii suplimentare.

    P.S acest post pe blog poate fi restrictionat sau sters in cazul in care considerati de cuviinta.

    Cu deosebit respect,
    Marian BANICA

    7 December 2009 @ 2:58 am
  49. Comment by un om pe niste scari:

    Cei puternici sunt sigur ca vor rezista. Si o vor face in speranta unor vremuri mai bune, adica depasirea perioadei de criza.
    Romanii, la fel ca si ceilalti cetateni comunitari sunt incurajati sa renunte la vechile masini poluante si sa-si achizitioneze altele noi.
    S-a dat o batalie acerba intre dealerii auto pentru a-si convinge potentialii clienti de suprematia facilitatilor oferite.
    In timp romanii au inteles care este diferenta dintre o masina noua si una la mana a doua.
    Au inteles ca nu isi mai pot permite sa mai cumpere marfa IEFTINA, fiindca apoi ajung sa scoata din buzunare pentru a confirma proverbul “Scumpul mai mult pagubeste”.
    Taxa mare de poluare pentru masinile vechi, costurile pentru reparatii neprevazute, lipsa perioadei de garantie, incertitudinea provenientei sau a starii masinii datorita sistemului imperfect de autentificare sunt cateva motive pentru care din ce in ce mai multi prefera o masina noua.
    Bineanteles ca aspectul financiar nu trebuie neglijat fiind in final cel hotarator, insa trebuie sa ne pastram optimismul si speranta.

    12 December 2009 @ 3:19 pm
Write comment